• Arthur2010

    Testat negativt på ruvardag 7

    Det är så jobbigt att vänta och jag kunde inte låta bli att smygtesta igår. Det blev negativt! Undrar om någon testat negativt som senare blivit positivt? När har det så vänt?

    Jag tycker att ömheten i mina bröst avtar och känner mig mer och mer ogravid. Hur mår ni som ruvar?

  • Svar på tråden Testat negativt på ruvardag 7
  • Så vit

    Hr länge hade embyot odlats innan det sattes in? För om det bara hade odlats i 2-3 dagar tar det ju ytterligare några dagar innan de fäster, och sedan ska det hinna börja producera tillräckligt med hormon för att man ska kunna se det på gravtest. Så det är inte alls kört än bara för att du inte har fått ett plus än.

  • En PantherTant

    Puffar!

    Ruvardag 6 här. Dum som jag var så tjuvtestade jag också efter att ha läst flera inlägg här om folk som tidigt fått plus... Förstås negativt.

    Och nu tror jag ju få FET inte lyckats. Dumt jag vet, jag vet ju allt detdär om att även om ägget fäst tar det länge innan kroppen producerar tillräckligt med hormon för att testet ska visa positivt. Men ändå så känner man sig uppgiven..

    Detdär om att gravidsymptomen försvinner behöver inte vara negativt, det har det gjort för mig de gånger jag varit gravid. De gånger jag inte varit gravid har jag däremot känt mjg gravid av medicinerna. Så räkna inte så mycket med hur det känns, kroppen blir lite knäpp av ivfmedicinerna.

  • Kelsson1

    Oj oj, det var tidigt för tjuvtest. Jag tjuvtestade negativt med en sexdagars blastocyst på RD8. Så ni får nog snällt vänta flera dagar till innan ni kan vänta er att få tillförlitliga resultat . Håller tummarna att ni får plus här i tråden.

  • Kelsson1

    Jag vet att väntan är olidlig, försök hitta små delmål som du har på vägen så att du har annat att tänka på. Fika med kompisar, middag ute eller gå på bio då känns väntan inte lika lång.

  • Så vit
    Kelsson1 skrev 2015-04-22 16:24:33 följande:

    Oj oj, det var tidigt för tjuvtest. Jag tjuvtestade negativt med en sexdagars blastocyst på RD8. Så ni får nog snällt vänta flera dagar till innan ni kan vänta er att få tillförlitliga resultat . Håller tummarna att ni får plus här i tråden.


    Testade du plus sedan? På vilken dag?
  • Kelsson1

    Tror det var en eller två dagar senare men som sagt var det fullt utvecklad blastocyst, två eller tredagars behöver några dagar mer på sig.

  • Så vit

    Jag kan säga att jag testade negativt med tester från billigatester.se ända tills igår (dag 10 med blasto), men idag plussade jag med clearblue, så det finns nog chans! Hur har det gått för dig??

  • En PantherTant

    Ja, ts, hur har det gått?

    (Ruvardag 11 här -negativt också idag så ser inte lovande ut, tidigare brukat testa positivt denna dag när varit gravid)

  • En PantherTant

    Läsvärt! Någon fler omgång tänker jag inte tjuvtesta, löns inte..

    This is what happens in a 3 day transfer:

    1 day post transfer - embryo is growing and developing

    2 days post transfer - Embryo is now a blastocyst

    3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day

    4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining

    5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining

    6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining

    7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells

    8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood

    9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

    10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

    11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

    This is what happens in a 5 day (blastocyst) transfer:

    1 day post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day

    2 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining

    3 days post transfer - Implantation begins, as the blastocyst begins to bury in the lining

    4 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining

    5 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells

    6 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood

    7 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

    8 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

    9 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

  • Arthur2010

    Vi är inne på fjärde ivf försöket. Imorgon ska det förhoppningsvis blir återföring. Spänd inför resultatet då vi fick ut 15 ägg denna gången.

  • barnlangtanivf
    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast och där poddar finns.  Nytt avsnitt kommer varje torsdag och vi blir hemskt glada om ni lyssnar och kommer med feedback! Kram
Svar på tråden Testat negativt på ruvardag 7