• multimamma

    Jag är gravid! :D

    Hej! 

    Det är helt overkligt! Jag plussade i dag. Skulle haft mensen idag, tänkte jag tar ett test. Haft så skumma känningar denna månad men trodde det bara var inbillning och önsketänkande. Nu kommer flera nervösa veckor och rädsla för missfall. Nu undrar jag hur ni skulle gjort. Jag har smörjt mig med progresterALL i flera månader, denna månad missade jag att smörja. Trodde att det kanske var därför jag reagerade så starkt och hade massa konstiga graviditetstecken. Om det visar tecken på graviditet så ska ju man fortsätta smörja, men nu har jag ju inte smörjt sedan förra ägglossningsomgången. Ska jag börja smörja nu igen då? Ett + är ett + även om man smörjt sig med progesteronkräm det kan inte vara någon hormonbugg va??
  • Svar på tråden Jag är gravid! :D
  • Det vackraste

    Grattis. :) Hur länge har du försökt då? Ett pos är pos och progesteronet har sannolikt väldigt lite effekt nu, du bildar ju eget. Lycka till!!

  • Miss P

    Grattis och lycka till... Njut av din graviditet så mycket du kan... Var rädd om dig!!

  • multimamma

    Tack allesammans! :) Hur länge har vi försökt? Det beror på hur man ser det, jag och min förra man försökte i flera år, sedan gjorde vi en utredning och det visade sig att han hade svårt att få barn. Sedan lämnade han mig två månader innan ivf:et. Sedan efter en tid träffade jag min man och vi började prata om att försöka runt jul. Så jag är överraskad att det tog sig så fort.Vi har varit tillsammans i två år men haft skydd innan. Så väntan och längtan har varit lång för mig iallafall. 

Svar på tråden Jag är gravid! :D