• zandraa4848

    så trött att jag vill gråta... :,(

    Jag e gravid i vecka 8 och e så trött att när jag kommer hem från jobbet orkar jag inget och då menar jag inget. Barnen blir lidande och jag mår jätte dåligt för de. Hemmet fallerar och de e jobbigt att bara var vill bara bryta ihop och gråta.
    Har även redan fått foglossningar och mår illa. Detta är min 4 graviditet och har aldrig upplevt detta förr.
    Tankarna går åt alla håll just nu. Är detta normalt? När är de inte normalt? Varför är jag så här trött? Kan de bero på att de e mer än en?
    Som sagt massa hjärnspöken!!

    Nån mer som upplevt samma?

  • Svar på tråden så trött att jag vill gråta... :,(
  • Annelie 76

    Jag fick järnbrist tidigt. Järnbrist gör en ju trött men är enkelt att åtgärda. Nåt att testa iaf. Borde ge effekt på en vecka om du har brist.

  • zandraa4848
    Annelie 76 skrev 2015-04-21 18:08:02 följande:

    Jag fick järnbrist tidigt. Järnbrist gör en ju trött men är enkelt att åtgärda. Nåt att testa iaf. Borde ge effekt på en vecka om du har brist.


    Har tyvärr redan kollat de ligger på 125 och dom säger att ner till 117 e bra :/
  • mammalovis

    Du kan ju ändå ha bekymmer med järnet om dina depåer är låga. Vad har du fått veta om feritinvärdet?

    Jag ligger normalt högt runt 145 i hb och har denna gången varit jättetrött. Som jag misstänkte låg mitt hb under 130, så jag tar en järntablett varje dag nu efter bms rekommendation. Tyvärr tar det ju 6-8 veckor att bilda nya blodkroppar och få upp värdet, så jag är fortfarande trött, oftast vilar jag efter middagen och somnar vid 8, ibland före barnen. Jag är nu i vecka 15. Jag har tagit en tablett per dag sedan 1 april.

  • zandraa4848
    mammalovis skrev 2015-04-21 19:44:39 följande:

    Du kan ju ändå ha bekymmer med järnet om dina depåer är låga. Vad har du fått veta om feritinvärdet?

    Jag ligger normalt högt runt 145 i hb och har denna gången varit jättetrött. Som jag misstänkte låg mitt hb under 130, så jag tar en järntablett varje dag nu efter bms rekommendation. Tyvärr tar det ju 6-8 veckor att bilda nya blodkroppar och få upp värdet, så jag är fortfarande trött, oftast vilar jag efter middagen och somnar vid 8, ibland före barnen. Jag är nu i vecka 15. Jag har tagit en tablett per dag sedan 1 april.


    Nä jag har bara kollat vad jag ligger nu i värde. Jag äter vitaminer varige dag och hoppas att de lättar snart annars vet jag inte vad jag gör.min man jobbar imorse så jag drar hela lasset så kommer han hem på torsdagar och åker söndagar. Börjar känna att jag snart kommer dra ner på arbete för att ge mina barn den stackars energi jag har. Vill inte att dom skall hamna mitt i detta.
  • minerva123

    Jag var sådär trött under mina båda graviditeter, det gick över i v 12. Det kändes som om jag var allvarligt sjuk, så förlamande trött var jag både i kroppen och i huvudet. Hade ett perfekt blodvärde bägge gångerna. Så håll ut, det går över!

  • Christabel81

    Tröttheten är jättevanlig. Haft det båda gångerna. Förklara för barnen att du är trött ett tag framöver. Det är din tid , barn lär sig ofta att anpassa sig lite.

  • gbgumman

    Jag var så där trött med mitt första. Somna stående på jobbet och gick och la mig 18 och sov hela natten. Hade låga järnvärden men inte jätte låga.

    Med andra barnet mådde jag toppen var lätt uppe till 23. Men hade järnvärden som om jag minns rätt under 100.

    Konstigt.

  • Judiths

    Jag är i vecka 17 och var så trött som du beskriver v 7-13 ungefär. Det var jättejobbigt, jag kommer inte ihåg att det var så illa förra graviditeten. Från v 13 har det sakta blivit bättre och nu i v 17 är jag bara lite tröttare än vanligt.

  • zandraa4848

    Idag har jag varit inne hos Mvc och tagit alla prover som jag skulle ha tagit i vecka 12 för att utesluta att det inte e nått som e fel. Har även tagit prov för att kolla sköldkörteln. Får svar på torsdag om de :/

    Det hade varit så lätt om de va järn värdet som va lågt så jag hade kunnat få en enkel förklaring. Börjar känna mig deprimerad av denna tröttheten nu :(

    Skall ringa läkaren och få tid på måndag oxå och kolla på Sjukskrivning.

  • ummsumaya
    zandraa4848 skrev 2015-04-28 17:06:46 följande:

    Idag har jag varit inne hos Mvc och tagit alla prover som jag skulle ha tagit i vecka 12 för att utesluta att det inte e nått som e fel. Har även tagit prov för att kolla sköldkörteln. Får svar på torsdag om de :/

    Det hade varit så lätt om de va järn värdet som va lågt så jag hade kunnat få en enkel förklaring. Börjar känna mig deprimerad av denna tröttheten nu :(

    Skall ringa läkaren och få tid på måndag oxå och kolla på Sjukskrivning.


    Hur har det gått för dig?
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • zandraa4848
    ummsumaya skrev 2015-05-03 20:48:34 följande:
    Hur har det gått för dig?
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
    Har inte hört nått mer om proverna jag tog så då borde dom vara bra men skall dubbelkolla i morgon med dom. Skall även träffa en läkare på vårdcentralen i morgon och se vad dom säger.

    Så himla trött och mår illa hela tiden. Om jag äter mår jag illa om jag inte äter mår jag illa. Hela tiden men jag spyr inte iaf även om jag nästan önskade de ibland för att de skall lätta en stund...
  • ummsumaya
    zandraa4848 skrev 2015-05-03 21:12:36 följande:
    Har inte hört nått mer om proverna jag tog så då borde dom vara bra men skall dubbelkolla i morgon med dom. Skall även träffa en läkare på vårdcentralen i morgon och se vad dom säger.

    Så himla trött och mår illa hela tiden. Om jag äter mår jag illa om jag inte äter mår jag illa. Hela tiden men jag spyr inte iaf även om jag nästan önskade de ibland för att de skall lätta en stund...
    Va bra att du ska till läkaren. Hoppas dem kommer med ett bra svar!

    Jag är i exakt samma situation. Är i vecka 10+1 idag. Illamående men värst är tröttheten!! Jag kan sova över 12 timmar under natten för att sedan behöva minst 1,5 eller 2 timmar på dagen. Jag har såna skuldkänslor för mina andra barns skull!! Detta är mitt fjärde barn.

    Livmodern är ganska hög. Den är under naveln med ca 2-3 cm. Mycket foglossning, halsbränna men värst är tröttheten! Fy!
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • zandraa4848

    Nu har jag varit hos läkaren och vi kom fram till att jag skall jobba halv tid i 2 veckor och sendan se hur jag mår då innan vi kollar vidare på vad som behövs eller inte behövs.

    Sedan fick jag ett ul inbokat 20/5 då e jag i vecka 12 (11+0). Längtar efter att få se att de e nån där inne <3

  • ememi

    Jag var så trött till vecka 16. Sov jätte mycket. Min sambo tyckte det var super jobbigt. Han fick ta det mesta hemma och så hade han inte mycket sällskap på kvällen. Men nu är det så mycket bättre. Är i vecka 29:)

  • ummsumaya
    zandraa4848 skrev 2015-05-05 14:21:15 följande:

    Nu har jag varit hos läkaren och vi kom fram till att jag skall jobba halv tid i 2 veckor och sendan se hur jag mår då innan vi kollar vidare på vad som behövs eller inte behövs.

    Sedan fick jag ett ul inbokat 20/5 då e jag i vecka 12 (11+0). Längtar efter att få se att de e nån där inne <3


    Skönt!

    Meddela gärna vad ni såg
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • zandraa4848
    ememi skrev 2015-05-05 14:26:36 följande:

    Jag var så trött till vecka 16. Sov jätte mycket. Min sambo tyckte det var super jobbigt. Han fick ta det mesta hemma och så hade han inte mycket sällskap på kvällen. Men nu är det så mycket bättre. Är i vecka 29:)


    Skönt att höra att de finns hopp :)
  • zandraa4848
    ummsumaya skrev 2015-05-06 19:30:04 följande:
    Skönt!

    Meddela gärna vad ni såg smile1.gif
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
    Absolut :)
Svar på tråden så trött att jag vill gråta... :,(