• Anonym (Kaffedraken)

    Några andra bosatta i norrort (Stockholm) som väntar barn?

    Hej, 
    Jag är gravid i vecka tolv och bosatt i norrort. Är det några andra som befinner sig i samma livssituation? Glad

  • Svar på tråden Några andra bosatta i norrort (Stockholm) som väntar barn?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är bosatt i Vallentuna, som är beläget ca 3 mil från Stockholm. Jag är 26 år gammal och gravid med mitt första barn. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Elinannamaria skrev 2015-04-21 21:24:35 följande:

    Hej! Bor i Solna, gravid med mitt andra barn. Du då?


    Jag bor i Sumpan, också gravid med andra barnet mitt första är 1,5 år och jag har bf i oktober nu. Du då?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Irlais skrev 2015-04-22 10:37:32 följande:

    Jag bor i Sumpan, också gravid med andra barnet mitt första är 1,5 år och jag har bf i oktober nu. Du då?


    Va kul, min lilla är just fyllda 1, har bf i december!
    Pella456 skrev 2015-04-21 22:59:50 följande:

    Jag är bosatt i Vallentuna, som är beläget ca 3 mil från Stockholm. Jag är 26 år gammal och gravid med mitt första barn. 


    Spännande med första, har du varit på första UL än?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Elinannamaria skrev 2015-04-22 12:25:22 följande:
    Va kul, min lilla är just fyllda 1, har bf i december!
    Pella456 skrev 2015-04-21 22:59:50 följande:

    Jag är bosatt i Vallentuna, som är beläget ca 3 mil från Stockholm. Jag är 26 år gammal och gravid med mitt första barn. 


    Spännande med första, har du varit på första UL än?
    Kul, rätt så lika då Är du fortfarande föräldraledig eller jobbar du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Irlais skrev 2015-04-22 13:07:23 följande:
    Kul, rätt så lika då Är du fortfarande föräldraledig eller jobbar du?
    Jag är fl 3 dagar och jobbar 2 fram till sommaren. Sen är jag lite olägligt nog arbetslös..får se hur det blir då. Tror sonen skall börja förskola i höst iaf. Jobbar du? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Elinannamaria skrev 2015-04-22 14:56:14 följande:
    Jag är fl 3 dagar och jobbar 2 fram till sommaren. Sen är jag lite olägligt nog arbetslös..får se hur det blir då. Tror sonen skall börja förskola i höst iaf. Jobbar du? 
    Tråkigt med arbetslösheten... letar du annat eller vad har ni för plan? Jag är FL 2 dagar jobbar 3, men går upp på heltid i maj. Får se hur det går, mår rätt kasst och funderar på möjligheterna till sjukskrivning deltid... kommer vara fl deltid september och heltid oktober innan bebisen kommer men det blir nog ingen fsk innan januari!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Irlais skrev 2015-04-22 15:02:44 följande:
    Tråkigt med arbetslösheten... letar du annat eller vad har ni för plan? Jag är FL 2 dagar jobbar 3, men går upp på heltid i maj. Får se hur det går, mår rätt kasst och funderar på möjligheterna till sjukskrivning deltid... kommer vara fl deltid september och heltid oktober innan bebisen kommer men det blir nog ingen fsk innan januari!
    Jag tänker anmäla mig som arbetssökande iaf så får vi se om någon vill ha en gravid småbarnsmamma :P Tror jag skulle klättra på väggarna av att gå hemma hemma hela hösten. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Elinannamaria skrev 2015-04-22 15:07:28 följande:
    Jag tänker anmäla mig som arbetssökande iaf så får vi se om någon vill ha en gravid småbarnsmamma :P Tror jag skulle klättra på väggarna av att gå hemma hemma hela hösten. 
    Haha ja en har ju varit mer attraktiv på arbetsmarknaden kanske Flört är det vanligtvis svårt att få jobb inom det du gör?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja det är verkligen jättekul! Jag ska på KUB-test nästa vecka. Det ska bi roligt att se vad det är för en liten filur som huserar i min mage. Glad

  • Anonym (Kaffedraken)

    Såg att några av er diskuterade jobb. Mitt vikariat går ut nu i juni, vilket innebär att jag också kommer att vara arbetslös till hösten. Är i full gång med att söka jobb, men jag vet inte riktigt huruvida jag ska säga till arbetsgivaren att jag är gravid eller inte. Plan B är att plugga i fram till november då bebisen är beräknad. Vad tror ni? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Pella456 skrev 2015-04-22 19:04:30 följande:

    Såg att några av er diskuterade jobb. Mitt vikariat går ut nu i juni, vilket innebär att jag också kommer att vara arbetslös till hösten. Är i full gång med att söka jobb, men jag vet inte riktigt huruvida jag ska säga till arbetsgivaren att jag är gravid eller inte. Plan B är att plugga i fram till november då bebisen är beräknad. Vad tror ni? 


    Jättesvårt det där... är det kortare vik där du beräknas kunna jobba hela tidsperioden behöver du ju inte säga något innan det är spikat tycker jag. Svårare om du skulle få provanställning eller fast tjänst, då är det ju så klart sympatiskt att vara ärlig. Skulle inte säga något i första stegen (tex första intervjun) i alla fall utan när dom bestämt sig i princip
  • Anonym (Kaffedraken)
    Pella456 skrev 2015-04-22 19:04:30 följande:

    Såg att några av er diskuterade jobb. Mitt vikariat går ut nu i juni, vilket innebär att jag också kommer att vara arbetslös till hösten. Är i full gång med att söka jobb, men jag vet inte riktigt huruvida jag ska säga till arbetsgivaren att jag är gravid eller inte. Plan B är att plugga i fram till november då bebisen är beräknad. Vad tror ni? 


    Jättesvårt ja, mitt vik går också ut i juni och jag har tänkt börja söka jobb till ang, lär vara så tjock då att det blir svårt att dölja..de får ju inte diskriminera men det känns inte som att man riktigt litar på att det efterföljs. Tänker nog som Irlais skriver att man inte behöver berätta i första skedet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej,

    Jag bor i Täby, väntar första barnet och är i v.18 nu. BF i oktober.

    Pella456: Vi gjorde KUB-testet i v.13 och det var otroligt häftigt att få se vår lilla bebis där inne. Fick mersmak och funderar nu på 3D-UL, men vi får se.

    Lycka till!

    Någon mer som funderar på 3D-UL?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Irlais skrev 2015-04-23 09:02:54 följande:
    Jättesvårt det där... är det kortare vik där du beräknas kunna jobba hela tidsperioden behöver du ju inte säga något innan det är spikat tycker jag. Svårare om du skulle få provanställning eller fast tjänst, då är det ju så klart sympatiskt att vara ärlig. Skulle inte säga något i första stegen (tex första intervjun) i alla fall utan när dom bestämt sig i princip
    Tack så mycket för tipset! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Juli-a skrev 2015-04-25 12:25:55 följande:

    Hej,

    Jag bor i Täby, väntar första barnet och är i v.18 nu. BF i oktober.

    Pella456: Vi gjorde KUB-testet i v.13 och det var otroligt häftigt att få se vår lilla bebis där inne. Fick mersmak och funderar nu på 3D-UL, men vi får se.

    Lycka till!

    Någon mer som funderar på 3D-UL?


    Vad kul! Jag väntar också mitt första. Hur gammal är du? Själv är jag 26, men kommer att vara 27 när bebisen föds. 

    Vad innebär 3D-UL? 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Elinannamaria skrev 2015-04-23 10:11:11 följande:
    Jättesvårt ja, mitt vik går också ut i juni och jag har tänkt börja söka jobb till ang, lär vara så tjock då att det blir svårt att dölja..de får ju inte diskriminera men det känns inte som att man riktigt litar på att det efterföljs. Tänker nog som Irlais skriver att man inte behöver berätta i första skedet.
    Nej, jag står lite inför samma dilemma. Jag söker jobb just nu och eftersom jag är i vecka 13 syns inte graviditeten än så länge. Men den kommer ju att göra det efter sommarlovet, vilket min ev. arbetsgivare kommer att bli mindre glad över. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Pella456:

    3D-UL = när man gör ultraljud och får bilder i 3D istället för vanlig 2D.

    Det verkar som att man i Sthlm själv får söka upp mottagningar som erbjuder 3D, och det kostar ca 1 500 kr(?)

    Det skulle vara så himla häftigt att få se sin lilla bebis så tydligt, men vet inte om det är värt pengarna, eller om jag vågar? :)

Svar på tråden Några andra bosatta i norrort (Stockholm) som väntar barn?