• kara

    Tarmar eller inte?

    Jag har undrat det nu i nån vecka, men magen verkar växa för varje dag som går! 
    Är det bara en väldigt aktiv mage eller kan den va såhär stor i vecka 11 (10+3) med första barnet? 
    Börjar bli svårt att dölja nu med tanke på att jag alltid har på mig tighta kläder. 
    Är det lilla ärtan därinne eller är det tarmarna? 





  • Svar på tråden Tarmar eller inte?
  • Dr to be

    Svullna tarmar. Tyvärr... Bebismagen kommer dröja många veckor än.

    Grattis till graviditeten

  • kara

    För jag får liksom inte plats i mina byxor längre heller. Försvinner "tarm-magen" innan man får bebis magen? 

  • Frallanz

    Tarmarna troligtvis, de sväller mer än man tror just i början :) och man kan känna sig rejält uppblåst, men det lägger sig så småningom och sen kommer bebismagen att visa sig mer o mer :)

    Vet inte om det syns mer om man väntar tex tvillingar kanske. Men tarmarna sväller rejält första tiden som sagt :)

  • kara
    Frallanz skrev 2015-04-23 00:14:55 följande:

    Tarmarna troligtvis, de sväller mer än man tror just i början :) och man kan känna sig rejält uppblåst, men det lägger sig så småningom och sen kommer bebismagen att visa sig mer o mer :)

    Vet inte om det syns mer om man väntar tex tvillingar kanske. Men tarmarna sväller rejält första tiden som sagt :)


    Jag kan inte ha några av mina byxor längre. Har ett par lågmidjebyxor som jag använder när jag måste visa mig bland folk och då har jag gummisnodd som håller ihop dom. Haha. 

    Blir ju bara större och större hela tiden. När ska tarmarna sluta? Förvånad
  • mammalovis

    Denna graviditeten har gått bra, men annars började jag med mammabyxor i ca vecka 8 med de andra två. Nu viker jag ner leggingskanten och kjolkanten under magen för jag klarar inte av att det trycker på magen utan att få kväljningar. Däremot är jag tjockare om magen den här gången så färre toppar passar tråkigt nog. Tyvärr är ju utbudet i affärerna inte så roligt just nu, då mycket är avskuret mitt på magen ...

  • kara
    mammalovis skrev 2015-04-25 15:47:32 följande:

    Denna graviditeten har gått bra, men annars började jag med mammabyxor i ca vecka 8 med de andra två. Nu viker jag ner leggingskanten och kjolkanten under magen för jag klarar inte av att det trycker på magen utan att få kväljningar. Däremot är jag tjockare om magen den här gången så färre toppar passar tråkigt nog. Tyvärr är ju utbudet i affärerna inte så roligt just nu, då mycket är avskuret mitt på magen ...


    Att köpa mamma kläder är tyvärr inget alternativ just nu. Fick sparken för två veckor sen just pga att jag är gravid och "personalen tyckte det va orättvist att jag inte behövde jobba natt längre" (ingen av personalen som jag jobbade med tycker så). Vi va 6 stycken och känner alla väl. Eftersom sambon är arbetssökande har vi ingen inkomst just nu. (PANIK här för tillfället) Så jag har inte råd. 

    Det började snöa här igen idag så leggings är lite kallt fortfarande, haha. 
    Men nu behöver jag dock inte oroa mig för jag kan sitta inne hela dagarna utan att behöva klä på mig!
  • Frallanz
    kara skrev 2015-04-25 16:13:46 följande:
    Att köpa mamma kläder är tyvärr inget alternativ just nu. Fick sparken för två veckor sen just pga att jag är gravid och "personalen tyckte det va orättvist att jag inte behövde jobba natt längre" (ingen av personalen som jag jobbade med tycker så). Vi va 6 stycken och känner alla väl. Eftersom sambon är arbetssökande har vi ingen inkomst just nu. (PANIK här för tillfället) Så jag har inte råd. 

    Det började snöa här igen idag så leggings är lite kallt fortfarande, haha. 
    Men nu behöver jag dock inte oroa mig för jag kan sitta inne hela dagarna utan att behöva klä på mig!
    Jag köper mina mammaleggins på HM :) de har jättesköna leggins för oss gravida med hög midja för 99:- så dem kan jag rekommendera :)
  • kara
    Frallanz skrev 2015-04-25 18:49:24 följande:
    Jag köper mina mammaleggins på HM :) de har jättesköna leggins för oss gravida med hög midja för 99:- så dem kan jag rekommendera :)
    Tack! Ska verkligen kolla på dom.
    Har dock varit rädd att gå genom mamma avdelningar på affärer då det känns som att alla kommer döma mig för att jag är ganska ung.
  • bohan85

    Blev du sparkad pga graviditet så är detta olagligt. Det kan du driva vidare, prata med facket.

  • kara
    bohan85 skrev 2015-04-25 19:45:27 följande:

    Blev du sparkad pga graviditet så är detta olagligt. Det kan du driva vidare, prata med facket.


    Det är den riktiga anledningen. Men det säger dom såklart inte. Utan skälet dom sa till mig var att jag måste kunna jobba natt (även om jag skulle skaffa mig ett sjukintyg dagen efter) och att personalen tyckte att det var orättvist. Även att "det funkar inte såhär" Jag hade varit sjuk i två dagar. 

    Jag är så arg. Har klagat över det till så många. Sambon säger att jag ska "överklaga" och försöka jobba kvar Men efter dethär vill jag inte jobba kvar där.
Svar på tråden Tarmar eller inte?