• Äldre 22 Apr 14:05
    932 visningar
    6 svar
    6
    932

    Någon på Kungsholmen med bf sommar 2015? :)

    Gravid på Kungsholmen? Själv har jag bf (första barnet) i början på augusti 2015. Vore kul att utbyta tips och erfarenheter med boende i samma stadsdel. :)

  • Svar på tråden Någon på Kungsholmen med bf sommar 2015? :)
  • Äldre 22 Apr 18:39
    #1

    Hej! Vi bor på Kungsholmen. Är beräknade till början på november men pga min diabetes tror jag vi får räkna med ett par veckor tidigare. Var på Kungsholmen bor du? :)

  • Äldre 22 Apr 21:15
    #2

    Vad kul! Grattis till graviditeten! :) Vi bor på Bergsgatan! Ni? :)

  • Äldre 23 Apr 14:30
    #3

    Tack, detsamma! Vi bor i Kristineberg, Love Almqvists väg. Vi letar ny lägenhet just nu, främst Kristineberg och Fredhäll, är så lugnt och skönt här! Vad kul att ha hittat nån annan i närheten, även om du är lite före mig så kommer vi ju vara lediga samtidigt. Vet du om det är många mammagrupper här omkring? Tycker man alltid ser barnvagnsparader i Rålis :)

  • Äldre 28 Apr 20:11
    #4

    Jag har tyvärr ingen koll på det här med föräldragrupper. Jag går på Mama Mia City och de verkar inte arrangera sånt. Däremot BVC brukar nog göra det, fast då blir det inte förrän efter bebisen fötts. Har du funderat på vilket BVC du ska gå på? Mitt närmaste är nog St Eriks vårdcentrals BVC, men jag funderar på att skriva in mig på BB Stockholm Family på Kungsholmen. De verkar ha det mesta, både kurser och föräldragrupper. :)

  • M91
    Äldre 30 Apr 13:59
    #5

    Hej!

    Jag bor på Fridhemsplan och väntar mitt andra barn i juli. Med första barnet gick jag på BVC i Kristineberg, nya Kungsholmens BVC tror jag den heter. Superbra BVC, ska gå där med andra också dom anordnade föräldraträffar för förstagångsföräldrar, det var så jag träffade min mammagrupp. Tyvärr har många flyttat nu till andra barnet...

  • Äldre 2 May 11:54
    #6

    BVC i Kristineberg ligger 200 m från oss så dit lär vi gå, kul att det verkar bra! Kul att dom anordnar lite föräldragrupper och så. Känns ju viktigt att man har lite människor i samma situation att hänga med, bara en av mina nära vänner har barn.

Svar på tråden Någon på Kungsholmen med bf sommar 2015? :)