• polly86

    Hur ska vi dela upp ekonomin när vi blir sambos så det blir rättvist för båda?

    Jag och min pojkvän bor inte tillsammans ännu men planerar att flytta ihop inom några månader.

    Dock känns det som att vi inte riktigt kommer överens men hur vi ska göra med ekonomin när vi flyttar ihop. Vi har inte pratat så mycket om det men första gången så tog han upp det men blev nog förvånad över hur jag tyckte att vi skulle göra så diskussionen avslutades rätt fort och sen har den inte kommit upp på tal något mer, jag försökte en gång men annat "kom emellan" för hans del.......Rynkar på näsan

    Tanken är att jag ska flytta in till honom, men hans hyra är bra mycket högre än vad min är! Han får ut minst 18.000kr i månaden, jag jobbar som timanställd så det blir väldigt varierande... en månad kan jag få ut 17.000kr (men har då slitit mkt) en annan månad kan jag få ut 10-11.000kr, men jag har räknat ut mitt snitt och det ligger på drygt 14.000kr i månaden.