• Kixpix

    Planering graviditet 2015.

    Hej allihop! Jag är helt ny på denna sidan.

    Nu på allvar har våra försök till att bli gravida dragit igång.

    Min första dag på min senaste men var den 13 april. Alltså för 10 dagar sen.

    Vi har väl fått till det bra ofta och hoppas på att pricka rätt.

    Nu till min fråga som säkert är väldigt långsökt, det är ju ändå ett tag kvar till BIM.

    MEN, idag på jobbet (arbetar inom hemtjänsten så far runder rätt mycket) så fick jag en så förbannat ond smärta över livmodern. Det brann/högg och gjorde så ont att jag börja må illa och kallsvettas. Jag har ju läst om kvinnor som känner när de blir befruktade.. Men detta kanske är väldigt långsökt?

    Ska tilläggas att jag har noll koll på min cykel. Vet bara första dagen på min mens denna månad och sista dagen på min mens.

    Någon som har något bra svar på detta?

    Som sagt, denna smärta/huggen har jag aldrig känt innan.

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Planering graviditet 2015.
  • Mascaraklumpar

    Nej, man kan inte känna befruktningen, ägget är ju liksom en egen individ precis som spermien och är inte kopplat till ditt nervsystem. Kanske var det någon annan smärta från livmodern du kände, eller så kom det kanske från magmusklerna?

    Vet du hur lång din menscykel brukar vara, eller är den oregelbunden?

  • Kixpix

    [quote=75199233][quote-nick]Mascaraklumpar skrev 2015-04-22 23:20:00 följande:[/quote-nick]

    Nej, man kan inte känna befruktningen, ägget är ju liksom en egen individ precis som spermien och är inte kopplat till ditt nervsystem. Kanske var det någon annan smärta från livmodern du kände, eller så kom det kanske från magmusklerna?

    Vet du hur lång din menscykel brukar vara, eller är den oregelbunden?

    [/

    Jag läste här inne på denna sidan att det är flera som har känt det. Jag brukar vara känslig mot smärta, men detta var något jag aldrig har känt förut.

    Innan var den regelbunden, då jag hade nuvaring. Nu slår det nog på några dagar, som sagt. Jag har noll koll :)

  • Mascaraklumpar
    Kixpix skrev 2015-04-22 23:26:44 följande:

    [quote=75199233][quote-nick]Mascaraklumpar skrev 2015-04-22 23:20:00 följande:[/quote-nick]

    Nej, man kan inte känna befruktningen, ägget är ju liksom en egen individ precis som spermien och är inte kopplat till ditt nervsystem. Kanske var det någon annan smärta från livmodern du kände, eller så kom det kanske från magmusklerna?

    Vet du hur lång din menscykel brukar vara, eller är den oregelbunden?

    [/

    Jag läste här inne på denna sidan att det är flera som har känt det. Jag brukar vara känslig mot smärta, men detta var något jag aldrig har känt förut.

    Innan var den regelbunden, då jag hade nuvaring. Nu slår det nog på några dagar, som sagt. Jag har noll koll :)


    Ja, folk här inne har fått för sig alla möjliga saker. Det är alltid bra att försöka vara kritisk och tänka lite logiskt när det gäller det man läser här, eller försöka få det bekräftat från andra håll.

    Om jag ska gissa så tror jag inte att du haft äl ännu, eftersom en standardcykel brukar vara på 28 dagar och du endast är på dag 10 (eller 11, blir det ju idag). Nu vet jag inte hur lång just din cykel är, det kan ju mycket väl vara så att den är på 24 dagar den här månaden, men om jag bara utgår från det som är vanligast så tror jag att det vore klokt om ni kör på med försöken i minst 5 dagar till.
  • Kixpix

    Jag skrev inte något om att jag tror att jag är gravid, för det förstår ju jag också att det är alldeles för tidigt att säga! Men det var just smärtan/huggen som jag blev konfunderad över. Efter lite egna funderingar igår kväll och idag på morgonen så är det säkert så att ÄL har startat. Man brukar väl säga att ÄL är från dag 11-16, på ett ungefär så vi får köra hårt några dagar framöver :)

    Tack för era svar :)

  • MissHelene

    Jag hakar gärna på din tråd, jag har beräknat BIM om 12 dagar och vi är på fösta försöket till att bli gravid, då det är vårt första både försök och barn så e vi ny på fronten :) roligt att följa ngn som har snarlika datum lr månad iaf :) håller tummarna för er! \(^^)/

  • Maka94
    MissHelene skrev 2015-05-02 13:09:09 följande:

    Jag hakar gärna på din tråd, jag har beräknat BIM om 12 dagar och vi är på fösta försöket till att bli gravid, då det är vårt första både försök och barn så e vi ny på fronten :) roligt att följa ngn som har snarlika datum lr månad iaf :) håller tummarna för er! \(^^)/


    Här är en till med första försöket med första barnet. BIM om 14 dagar :)
  • MissHelene
    Maka94 skrev 2015-05-02 14:46:34 följande:
    Här är en till med första försöket med första barnet. BIM om 14 dagar :)
    Åh vad roligt!:D
  • KSRG8887
    Kixpix skrev 2015-04-22 22:29:05 följande:

    Hej allihop! Jag är helt ny på denna sidan.

    Nu på allvar har våra försök till att bli gravida dragit igång.

    Min första dag på min senaste men var den 13 april. Alltså för 10 dagar sen.

    Vi har väl fått till det bra ofta och hoppas på att pricka rätt.

    Nu till min fråga som säkert är väldigt långsökt, det är ju ändå ett tag kvar till BIM.

    MEN, idag på jobbet (arbetar inom hemtjänsten så far runder rätt mycket) så fick jag en så förbannat ond smärta över livmodern. Det brann/högg och gjorde så ont att jag börja må illa och kallsvettas. Jag har ju läst om kvinnor som känner när de blir befruktade.. Men detta kanske är väldigt långsökt?

    Ska tilläggas att jag har noll koll på min cykel. Vet bara första dagen på min mens denna månad och sista dagen på min mens.

    Någon som har något bra svar på detta?

    Som sagt, denna smärta/huggen har jag aldrig känt innan.

    Tacksam för svar :)


    Låter som att det kan vara din ägglossning du kände av. Sen menar en del att man kön känna bör ägget fäster, men det är nog alldeles för tidigt ännu. Lycka till! :)

    Vi är också på första försöket den här månaden, ÄL 28-29/4 och BIM cirka 8/5. Inbillar mig alla möjliga (och definitivt omöjliga) symptom :) Får se om jag kan hålla mig från att testa innan BIM.
    Försöker sedan 21/4 2015
Svar på tråden Planering graviditet 2015.