• Äldre 23 Apr 08:30
    15746 visningar
    19 svar
    19
    15746

    Hjälp! Positivt efter en timme?? Bild!

    Hej.
    Mensen är två veckor sen nu och ja tog ett gravtest imorse. Gjorde ett förra veckan med, vilket var negativt. Fick negativt även idag och väntade väl 2 min innan jag lade det i badrumsskåpet och gick för att äta frukost. När jag kom tillbaka en timme senare var testet positivt... Vet således inte om det kanske blev positivt inom 10 min, som ju sägs vara ok. Har förut aldrig fått positivt även om testet har legat. Känns ju konstigt om jag inte skulle få + förrän på bim+14? Bifogar bild, en oredigerad och en där jag ökat på kontrasten lite.


     


    Oredigerad:

    Redigerad:


    Jag vet inte vad jag ska tro! Ska jag bara avfärda detta, eller är det nån därute som varit med om liknande?  Finns det möjlighet att det faktiskt är ett plus? Ångrar så att jag inte väntade några minuter till, så jag vetat när det extra strecket blev till..

  • Svar på tråden Hjälp! Positivt efter en timme?? Bild!
  • Äldre 23 Apr 08:32
    #1

    Det väl väldigt tydligt på alla test att man ska bortse från streck som kommer efter den beräknade tiden.

  • Äldre 23 Apr 08:38
    #2

    Man ska inte läsa av så sent. Det är neg.

  • Anonym (posit­ivt)
    Äldre 23 Apr 08:38
    #3
    Alexi skrev 2015-04-23 08:32:01 följande:

    Det väl väldigt tydligt på alla test att man ska bortse från streck som kommer efter den beräknade tiden.


    Fast jag tycker att strecket är lite väl starkt för att avfärdas. Jag tror du är gravid men hade senare äl än du tror. Åk och köp ett cb o ta det imorgon bitti.
  • Äldre 23 Apr 08:53
    #4

    Tror oxå du är gravid! Testa igen och uppdatera:)

  • Äldre 23 Apr 09:08
    #5

    Testa med Clearblue ist är mitt råd..

  • Äldre 23 Apr 09:31
    #6

    Jag vet att man inte ska läsa av senare, men nu blev det så och eftersom jag aldrig fått nåt streck förut och det var så pass tydligt var jag tvungen att undra ändå, eftersom jag2 är så sen. Hur funkar clearblue, är de säkrare än andra test?

  • Äldre 23 Apr 10:44
    #7
    axolotl skrev 2015-04-23 09:31:14 följande:

    Jag vet att man inte ska läsa av senare, men nu blev det så och eftersom jag aldrig fått nåt streck förut och det var så pass tydligt var jag tvungen att undra ändå, eftersom jag2 är så sen. Hur funkar clearblue, är de säkrare än andra test?


    Som jag uppfattat det är Clearblue bland dom säkraste testerna.

    Lycka till! :)
  • Äldre 23 Apr 13:13
    #8

    Tack! Jag ska fixa test och prova igen...

  • Äldre 24 Apr 15:44
    #9
    axolotl skrev 2015-04-23 13:13:38 följande:

    Tack! Jag ska fixa test och prova igen...


    Hur gick det? Hoppas såklart på ett positivt besked! :)
  • Äldre 25 Apr 06:54
    #10
  • Äldre 25 Apr 06:57
    #11

    Behövde bara vänta en minut! Detta kan inte misstolkas! Tack för tipset om cb och tack för ert hopp! Hurra!!!!! :)

  • Äldre 25 Apr 07:02
    #12

    Grattis grattis!!!

  • Sofiak­b
    Äldre 25 Apr 07:36
    #13
    axolotl skrev 2015-04-25 06:57:02 följande:

    Behövde bara vänta en minut! Detta kan inte misstolkas! Tack för tipset om cb och tack för ert hopp! Hurra!!!!! :)


    Åh stort grattis!!! :)
  • Äldre 25 Apr 07:53
    #14

    Tack!:)

  • Äldre 25 Apr 08:23
    #15

    Åh vad roligt! Stort grattis!! :)

  • Äldre 26 Apr 09:09
    #16

    Är detta graviditetskollens test? Jag har fått 3 väldigt svaga på clearblue och negativa på just gravkollens test.

    Men grattis till ditt fina plus

  • Äldre 29 Apr 13:12
    #17

    Jag vet inte riktigt faktiskt, men de är nog importerade från någonannanstans. Mina test köpte jag i ett flerpack på tradera nämligen! Man får vad man betalar för...


    Tack! :)

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 25 May 14:46
    #18

    Hej, tänkte att jag kunde fortsätta på denna tråden eftersom jag har samma problem.



    Testet under tog jag, såg något som jag tänkte var ett spökstreck. For hemifrån och när jag kom hem och testet hade torkat såg det ut sådär. Det översta testet på övre bilden är nytaget när bilden togs och när det nu har torkat syns det också tydligare. Vet att man inte ska tyda torkade test men kan det bli så att svaaaga, svaga plus syns bättre när testet torkat? Förra månaden (när jag givetvis inte var gravid) fick jag inga utslag på testen öht.

  • Äldre 26 May 13:07
    #19

    Jag ser bara ett streck... Om du inte menar det streck som syns på det blåa? För det sitter ju inte på rätt plats och då är det ju inte positivt... Eller kikade jag för dåligt?

    Nej, man ska ju inte tolka gamla test, men är ju svårt att låta bli och i mitt fall så var det ju faktiskt så att det var ett plus. Jag hade alltid tomma gravtest även efter en timma, utom just denna gång och då visade det sig ju vara ett äkta plus, trots sen avläsning. På dina bilder ser jag dock inte något streck dr det "ska" vara tyvärr...

Svar på tråden Hjälp! Positivt efter en timme?? Bild!