• Äldre 23 Apr 10:30
    850 visningar
    18 svar
    18
    850

    Gravida i Norrbotten?

    Hej!
    Tänkte kolla om det finns fler här som väntar barn och som bor i Norrbotten? 
    Här var vi hos barnmorskan igår och fick reda på att om allt går som det ska så har vi en liten i början av december.

    Men här hemma försöker vi hålla oss lugna och är medvetna om att mycket kan hända, det är fortfarande i ett tidigt skede. Men vi håller tummar och tår att detta lilla liv vill stanna. 

    Hoppas att det är någon som svarar!

  • Svar på tråden Gravida i Norrbotten?
  • Anonym (piteå­)
    Äldre 26 Apr 21:36
    #1

    Hek! Jag bor i Norrbotten och ska också ha i december. :)

  • Äldre 27 Apr 17:42
    #2
    Men i Piteå också, där bor vi! Vad kul med en till piteåmamma

    Hur känner du dig? Hur mår du?
  • Anonym (piteå­)
    Äldre 27 Apr 18:54
    #3

    Jag mår illa,annars bra.ska och göra vul imorgon. Har inga gravtecken förutom illamåendet.. Du då? Är de första barnet?

  • Äldre 28 Apr 09:00
    #4

    Okej, men i vilken vecka är du? Varför göra VUL redan nu? :) 
    Mår förhållandevis bra, inget illamående alls utan hade ont i brösten nu inatt och fortsatt under morgonen, annars ilningar i magen/ut mot underliv och höfter. Ont i rygg och så kan ju även komma från jobbet. Det är första barnet för oss, sj?

  • Anonym (piteå­)
    Äldre 28 Apr 10:16
    #5

    För att jag har blivit gravid efter pergotimestimulering så då får man göra tidigt vul. Är på 7+2 idag.du då? Detta är andra barnet. :) vart i pite bor ni?

  • Äldre 29 Apr 09:06
    #6

    Okej, då förstår jag. Vi ska få göra ett vul i 13+4 . 
    Idag är jag i v. 9(8+4). 
    Vi bor lite utanför Roknäs, var bor ni? :)

  • Anonym (piteå­)
    Äldre 29 Apr 11:26
    #7

    Vi bor i sjulnäs! Hehe världen är liten!:) okej när är du beräknad?

  • Äldre 29 Apr 12:10
    #8

    Men oj! Ja, världen är bra liten! Liksom Piteå verkar det som :)
    När vi var till barnmorskan sist sa hon 4 december enligt hennes uträkningar, men blir ju ett mer exakt datum vid ett VUL. Har ni varit till någon barnmorska än? :)

  • Äldre 29 Apr 13:56
    #9

    Ok Våran dotter är född 5 december :) nä tänkte ringa på måndag, men är man på första träffen så tidigt? De minns jag inte.:) vi är beräknade 12 december enligt våra beräkningar

  • Äldre 29 Apr 14:03
    #10

    Vi var bara på hälsosamtal i vecka 8 för att träffa henne och så. Själva inskrivningssamtalet blir inte förrän v.12

  • Äldre 29 Apr 14:13
    #11

    Okej. Vart går du?

  • Äldre 29 Apr 14:20
    #12

    Vi går på Hälsocentralen inne i stan :) Vart går ni? Öjebyn?

  • Äldre 29 Apr 14:54
    #13

    Kommer gå i hortlax även denna gång.:)

  • Äldre 29 Apr 15:00
    #14

    Okej! Spännande!
    Hur känns allt för er? :)

  • Äldre 29 Apr 17:12
    #15

    Det känns spännande med syskon, och så känns det skönt att vi äntligen lyckades! På sista kuren pergotime till och med. Men är ju betydligt jobbigare att va gravid nu när man redan har en liten att ta hand om. Sist kunde jag ju tex sova exakt när jag kände för det. ;)Hade ni Försökt länge?

  • Äldre 30 Apr 06:33
    #16

    Jo, men det kan jag förstå! Jag känner mig trött hela tiden och som att jag inte får sova nog fastän de dagar jag är ledig så passar jag på att sova under dagen.. Men pendlar upp till Luleå när jag jobbar så det tar väl på krafterna det också. 
    Vi har försökt i nästan 3 år, så det känns väldigt efterlängtat, spännande och faktiskt "konstigt" att vi pratat om det så länge och nu har verkligheten kommit ifatt oss eller vad man ska säga. 

  • Anonym (piteå­)
    Äldre 10 May 10:42
    #17

    Okej, undra om vi varit med i samma grupp på fb? vi som har svårt att få barn.

  • Äldre 11 May 13:25
    #18

    Puffar upp denna tråd, en till norrlänning hära ;)

Svar på tråden Gravida i Norrbotten?