• Anonym (Kaffedraken)

    Förväntar sig inte dagispersonalen olyckor?

    Hej, är väldigt upprörd. har 2 söner och en tredje påG. Sönerna är 5,5 år och 1,5 år. Äldsta sonen var väldigt ledsen när jag hämtade hem honom från dagis.

    Dagisgruppen hade varit ute i skogen och lekt, sonen säger då till en av fröknarna att han behöver bajsa.

    Fröknen sa då att det får du göra när vi är tillbaka på dagis, då sa sonen att han var jättebajsnödig, och då sa fröknen att han fick vänta i 15-20 minuter ( det tar så lång tid att gå). Min son som är av den lugnare typen vågade få inte säga emot, då han är ganska ny åxå, har precis flyttat. När de kom fram var det flera barn som behövde gå på toaletten, och min son är inte så snabb på att ta av sig overallen. Så det bildades en lång kö, som min son inte klarade av, han började gråta jättemycket, en fröken försökte trösta, men min son kunde inte förklara vad det var som var fel, ( han var väldigt bajsnödig). Fröken tog bort honom från toaletterna och gick in i ett rum med honom, försökte trösta och prata. Han bajsade givetvis ner kalsongerna i samma veva. Något som han inte vågade säga. Dock luktade det ju. Efter en kvart-20 minuter frågade en av föknarna om det var han som hade bajsat på sig, eftersom han är ny vågade han inte säga ja. Men efter ett tag tyckte han att det kändes äckligt i rumpan och då sa han att han hade bajsat på sig, och då blev det värsta hysterin om det, han fick frågor som varför berättde du inte direkt? Varför gick du inte på toaletten? Varför sa du inget när jag frågade hur det var? Behöver du blöja? Samtidigt kom jag in och skulle hämta honom, och han stod bokstavligen och grät, jätteledsen var han. Då berättde fröken att sonen hade varit olydig och bajsat i kalsongerna med flit, trots att han visste var toan låg. Det skulle aldrig min son göra i den här åldern. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Förväntar sig inte dagispersonalen olyckor?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vore jag du skulle jag prata med dagispersonalen och berätta det din son har berättat för dig, för jag antar det var sonen som berättade hur allting gått till?

    Att, som dagispersonal, säga att någon bajsat på sig med flit är ju helt sjukt! Och att sen prata öppet om det inför andra?? Det är ju brist på respekt!! Blir arg!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Låter oprofessionellt.. Skulle absolut ta upp det både med personalen och deras förman. Samt kräva en offentlig ursäkt åt sonen på dagis.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fruktansvärt kränkande beteende från personalens sida!!!!

    Bajsa ner sig är ju inget ett såpass gammalt barn gör i första taget. Personalen borde ha behandlat honom med respekt och tystat ned det hela istället. Tycker jag

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ts) skrev 2015-04-23 16:15:11 följande:

    Hej, är väldigt upprörd. har 2 söner och en tredje påG. Sönerna är 5,5 år och 1,5 år. Äldsta sonen var väldigt ledsen när jag hämtade hem honom från dagis.

    Dagisgruppen hade varit ute i skogen och lekt, sonen säger då till en av fröknarna att han behöver bajsa.

    Fröknen sa då att det får du göra när vi är tillbaka på dagis, då sa sonen att han var jättebajsnödig, och då sa fröknen att han fick vänta i 15-20 minuter ( det tar så lång tid att gå). Min son som är av den lugnare typen vågade få inte säga emot, då han är ganska ny åxå, har precis flyttat. När de kom fram var det flera barn som behövde gå på toaletten, och min son är inte så snabb på att ta av sig overallen. Så det bildades en lång kö, som min son inte klarade av, han började gråta jättemycket, en fröken försökte trösta, men min son kunde inte förklara vad det var som var fel, ( han var väldigt bajsnödig). Fröken tog bort honom från toaletterna och gick in i ett rum med honom, försökte trösta och prata. Han bajsade givetvis ner kalsongerna i samma veva. Något som han inte vågade säga. Dock luktade det ju. Efter en kvart-20 minuter frågade en av föknarna om det var han som hade bajsat på sig, eftersom han är ny vågade han inte säga ja. Men efter ett tag tyckte han att det kändes äckligt i rumpan och då sa han att han hade bajsat på sig, och då blev det värsta hysterin om det, han fick frågor som varför berättde du inte direkt? Varför gick du inte på toaletten? Varför sa du inget när jag frågade hur det var? Behöver du blöja? Samtidigt kom jag in och skulle hämta honom, och han stod bokstavligen och grät, jätteledsen var han. Då berättde fröken att sonen hade varit olydig och bajsat i kalsongerna med flit, trots att han visste var toan låg. Det skulle aldrig min son göra i den här åldern. Vad ska jag göra?


    jag tycker mest det är otroligt att sonen kunde redogöra så detaljerat för hela händelseförloppet inklusive alla tidsangivelser.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2015-04-23 17:36:07 följande:

    jag tycker mest det är otroligt att sonen kunde redogöra så detaljerat för hela händelseförloppet inklusive alla tidsangivelser.


    Det är en berättelse från både personal och sonen. Sedan vet jag ungefär hur lång tid det tar att gå hem till dagis
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker personalen borde förstå att det är dumt att göra en stor grej av denna händelse, det är säkert nog jobbigt för sonen som det är. Bättre  att säga till sonen att det inte var så farligt och berätta hur han ska göra nästa gång för att det inte ska hända igen. Helt knäppt att påstå att barnet gjort det av illvilja.

    Vet faktiskt inte vad du ska göra. Personalen gör så grundläggande fel att det inte går att förklara för dem vad de gör för fel. Vet de inte redan att man inte skuldbelägger byxolyckor så vet jag inte vad ett samtal med dig eller deras överordnade skulle kunna hjälpa.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilket vidrigt bemötande :( borde vara givet att man ser till att få in det barnet som uttalat sig att han behövde på toa snabbt kommer dit (en 5 åring räcker det ju normal sett att bara göra ett ryck i overallen så fixar han resten själv, tar ju 2 sekunder). Tycker du ska ta upp det med rektorn faktiskt.

Svar på tråden Förväntar sig inte dagispersonalen olyckor?