• Anonym (oskyldig)

    Fd kompis polisanmäler mig för något jag inte gjort!

    En fd kompis till mig anklagar mig för att ha stulit ett smycke av henne värt 3000 kr och säger att om jag inte ger henne tillbaka smycket eller betalar henne 3000 kr för det så kommer hon anmäla mig till polisen. Jag har inte tagit detta smycke av henne oavsett hur mycket hon fortsätter hävda det och utpressa mig på pengar! Vet inte vad jag ska göra nu!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-27 20:49
    Nu hotar hon mig med att om hon inte får 3000kr av mig så kommer hon dels att anmäla mig för stöld - samt för sexuella övergrepp på mina barn!! Hahaha, det är ju helt fantastiskt vad störd i huvudet man kan vara! Jag pekade ut både polisstationen och socialen åt henne och sa att det bara är att gå och anmäla. Varsågod! Nu är det väl bara att vänta på samtal från soc så jag får bemöta dessa befängda anklagelser.

  • Svar på tråden Fd kompis polisanmäler mig för något jag inte gjort!
  • Anonym (oskyldig)
    Kjell2 skrev 2015-04-23 19:37:30 följande:

    Gör ingenting. Framförallt betala inte


    Nej, jag tänker absolut inte betala när jag är oskyldig. Nu säger hon att hon tänker anmäla mig för något annat också som kommer att involvera flera myndigheter och att det är något så allvarligt att jag kommer bli bespottad på stan. Jag har ingen aning om vad det skulle kunna tänkas vara då jag är en lika laglydig medborgare som vilken annan Svensson och hon vill inte säga vad det är om per telefon.
  • FuckGoggleAskMe

    Ta det lugnt och invänta polisanmälan. Tror knappast polisen kommer att storma in i ditt hem, boja dig och släpa iväg dig till fängelset. Sen kan du förväntansfullt undra över hur hon ska bevisa detta.

  • mammaåten

    Låt henne polisanmäla det. Det kommer ju med all säkerhet inte leda någonstans ändå om hon inte har några "bevis" på att du stulit det - vilket ju lär vara svårt om du inte gjort det. 

  • Anonym (oskyldig)
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-04-23 19:50:46 följande:

    Ta det lugnt och invänta polisanmälan. Tror knappast polisen kommer att storma in i ditt hem, boja dig och släpa iväg dig till fängelset. Sen kan du förväntansfullt undra över hur hon ska bevisa detta.


    Nej, det tror jag självklart inte. Hon säger att smycket försvunnit efter att jag, hon och hennes mamma varit hemma hos henne och att det inte kan vara någon annan än jag som tagit det. Smycket försvann för 4 år sen.

    Jag är ju ganska nyfiken på vad det är hon påstår sig ha på mig som skulle vara så allvarligt att jag skulle bli "spottad på på stan".
  • Anonym (oskyldig)
    Kjell2 skrev 2015-04-23 20:13:19 följande:

    Be henne läsa Brottsbalken 15 kap 6-7§


    Jag är rätt säker på att hon är övertygad om att jag är skyldig, så det är ju inte så att hon falskeligen anklagar mig. Vad det andra är hon hotar att anmäla mig för om jag inte ger henne 3000kr vete katten!
  • Anonym (Det här påminner mig om..)

    Det var en gång en liten kille som hotade med att polisanmäla mig om jag inte slutade skriva så taskiga sms till honom! Visst var mina sms elaka och kanske skulle vissa av dem kunna klassas som hot! Men saken var den att han hade själv behandlat mig betydligt värre face to face och genom att KRÄVA att få min tid till att vi skulle prata ut och sedan inte dyka upp på den tiden som han krävt att få då vi bestämt att träffas! Dessutom hade han redan gått och visat alla våra kursare de sms jag hade skickat till honom i vredesmod.. Så i princip hela klassen kastade avsky-blickar på mig och knappt någon frågade ens efter min version av vad som hade hänt!/ varför jag hade skickat de där sms:en. För att toppa av allt så blev han emottagen med öppna armar på studenthälsan för att prata om hur elak jag varit mot honom med att skicka de där hemska sms:en medan jag blev nekad samtalstid, trots att jag nog mådde minst lika dåligt och trots att de hade flera psykologer anställda. Inte ens studenthälsan ville lyssna på min version. Jag orkade inte fortsätta den utbildningen eftersom jag kände mig så orättvist och ohört utdömd av de allra flesta där... Vilka glada minnen som kan komma upp!

  • Anonym (...)
    Anonym (oskyldig) skrev 2015-04-23 19:48:29 följande:

    Nej, jag tänker absolut inte betala när jag är oskyldig. Nu säger hon att hon tänker anmäla mig för något annat också som kommer att involvera flera myndigheter och att det är något så allvarligt att jag kommer bli bespottad på stan. Jag har ingen aning om vad det skulle kunna tänkas vara då jag är en lika laglydig medborgare som vilken annan Svensson och hon vill inte säga vad det är om per telefon.


    Har hon sagt detta rakt till dig eller finns det i sms eller liknande? Om du kan visa upp sms där hon hotar att anmäla dig för något annat om du inte betalar så är det ju bara att visa för polisen och andra intresserade att hon uppenbart hittat på det hela.
  • Anonym (oskyldig)
    Anonym (...) skrev 2015-04-23 20:29:13 följande:

    Har hon sagt detta rakt till dig eller finns det i sms eller liknande? Om du kan visa upp sms där hon hotar att anmäla dig för något annat om du inte betalar så är det ju bara att visa för polisen och andra intresserade att hon uppenbart hittat på det hela.


    Hon sa det på telefon tyvärr.
Svar på tråden Fd kompis polisanmäler mig för något jag inte gjort!