• Anonym (!)

    Blev inlagd idag och inväntar missfall i vecka 20, är i chock!

    Hej

    Vill först och främst höra om någon mer varit med om samma sak. Det började i påskas när jag var i vecka 16-17. Det kom en blödning en stor sådan och det var även fostervatten. Men det höll i sig i typ endast 5-10 sekunder sen slutade det. För typ en-två veckor sen hände det igen men en mycket mindre blödning. Det var inte så mycket alls. Nu idag började det rinna och blöda rejält.

    Fick total panik och ringde sambon, vi åker till förlossningen. Barnet mår bra, hjärtat slår som det ska och allt såg bra ut MEN det läcker ju ut fostervatten titt som tätt så enligt läkaren ser det illa ut :(

    Så nu ligger jag här och hoppas INNERLIGT att det ska avta om det inte gör det kommer graviditeten avbrytas inom 3-4 dagar om dom ser att det är för lite vatten där inne. Både jag och sambon började gråta och det värsta av allt är att jag känner 5 st bekanta/vänner som ska ha barn nästan samtidigt som oss och det gör så ont att se att allt går så bra för dom (är självklart glad för deras skull) mennatt vi nu då väntar på missfall i värsta fall och som det troligtvis blir.

    Någon mer som varit med om liknande, att ni har läckt fostervatten men att barnet klarade sig?

  • Svar på tråden Blev inlagd idag och inväntar missfall i vecka 20, är i chock!
  • 3 barns mamma

    Men åå beklagar verkligen!

    En bekant till mig var med om det dock minns ja inte helt vilken vecka men började med blödningar och vattnet sippra rätt tidigt. Blödningar från vecka 8 har jag för mig. Hennes pojke överlevde. Visst är han sjuk mycket men han lever och utvecklas som han ska så sätt ändå :)


    Lucas 090815 Jolie 110311 Jennifer 110311 Elvira 140718
  • Anonym (!)
    Tines skrev 2015-04-24 13:36:45 följande:

    Beklagar verkligen 


    Tack så mycket!
  • Anonym (!)
    3 barns mamma skrev 2015-04-24 13:44:21 följande:

    Men åå beklagar verkligen!

    En bekant till mig var med om det dock minns ja inte helt vilken vecka men började med blödningar och vattnet sippra rätt tidigt. Blödningar från vecka 8 har jag för mig. Hennes pojke överlevde. Visst är han sjuk mycket men han lever och utvecklas som han ska så sätt ändå :)


    Okej skönt att han överlevde! På vilket sätt är han sjuk då?
  • 3 barns mamma

    Vill inte skriva ut för mkt om pojken faktiskt... så tyvärr hoppar jag över att svara på den frågan och hoppas du förstår :)

    Kommer du få ligga kvar nu hela tiden tills ni ser vad som sker?


    Lucas 090815 Jolie 110311 Jennifer 110311 Elvira 140718
  • Anonym (!)
    3 barns mamma skrev 2015-04-24 14:09:24 följande:

    Vill inte skriva ut för mkt om pojken faktiskt... så tyvärr hoppar jag över att svara på den frågan och hoppas du förstår :)

    Kommer du få ligga kvar nu hela tiden tills ni ser vad som sker?


    Okej men han är inte vad ska jag säga utvecklingsstörd eller något sådant? Förlåt för att jag frågar. Ja jag kommer vara kvar här nu. Vet inte hur länge :/
  • Anonym (!)
    Anonym (-) skrev 2015-04-24 15:09:21 följande:

    Det fylls ju på med nytt fostervatten hela tiden.


    Ja precis. Nu har det inte kommit ut mycket alls på 2-3 timmar knappt nånting och som du säger kommer det ju ny vätska hela tiden men som det lät på läkaren så såg det inte bra ut. Men jag vill inte lyssna på det. Och det var ju tidigare idag som det inte såg bra ut så nu kanske det ser bättre ut :)
Svar på tråden Blev inlagd idag och inväntar missfall i vecka 20, är i chock!