• Anonym (y)

    är det såhär man blir en bitch?

    Vi träffades och han var så fin och rar och omtänksam. Han pratade några gånger om att hans ex var en riktigt elak bitch och berättade att hon hade behandlat honom som smuts. Gått bakom ryggen med mycket bland annat och krävt orimliga saker t ex att han skulle ta ledigt och kasta sig på ett flyg 4 timmar bort när hon var på en resa för att hon inte trivdes. Ja hon lät väldigt jobbig.

    Jag har alltid varit lugn och vänlig till sättet. Jag säger alltid vad jag vill på ett vänligt sätt. Ställer inte enorma krav och är i mina ögon inte oresonlig.

    Ofta tyckte jag att han liksom inte brydde sig om något jag ville.

    Vi hade några fåniga gräl. Jag grät för att jag kände att han inte ens tog hänsyn till vad jag tyckte. Att vi var oense var inte det stora problemet utan att han bara avfärdade vad jag tyckte på ett kallt sätt.

    De kommande åren gick vi båda igenom ganska mycket jobbigt, både tillsammans och var och en på sitt håll. Jag la ner väldigt mycket tid och energi på att hjälpa honom med hans bekymmer. Våra gemensamma bekymmer fick jag oftast ta hand om själv för han visste inte vad han behövde göra eller drog ut på det för länge.

    Men när jag ville att han skulle stötta mig blev han väldigt trött och det passade inte. När jag mådde jättedåligt och VERKLIGEN behövde nån som stod på min sida sa han att någon borde tala vett i mig.

    Efter det upplevde jag att om jag behövde prata om något så ville han inte höra utan passade istället på att nämna att han t ex har ont i nacken eller behöver nya skor.

    Jag började känna mig tom inuti och när han verkade låg eller deppig sa jag ingenting. När han klagade över smärtor, trötthet, jobb osv sa jag något för att bekräfta att jag hört men jag erbjöd ingen hjälp. Alla våra gemensamma problem fick jag fortfarande lösa själv eftersom det inte går att få honom att ta tag i saker. Jag blir mindre och mindre vänlig när jag pratar med honom om vad jag vill eftersom jag upplever att han bara bryr sig om sina egna behov och att det ständigt är jag som måste lösa alla problem. Nu blir han istället arg när jag pratar om vad jag vill. Har jag blivit den elaka bitchen nu?

  • Svar på tråden är det såhär man blir en bitch?
  • nomadelle

    Ja, det har du kanske (inget illa ment), och därmed han har fått den relation han förtjänar (dvs om man inte investerar något i sin relation blir den dålig till slut). Tyvärr tar vissa personer fram det sämsta hos en. Han låter inte som en kille att hålla fast vid om du frågar mig....

  • Anonym (!)

    Felet är honom, inte ditt. Han ger dig inget och du ger massor. Klart man tillslut blir arg.

    Ser ingen framtid här.

  • Anonym (Grönare gräs)

    Nej du är inte den elaka bitchen. Du reagerar som vilken annan sund människa som helst. Man kan inte hålla på och ställa upp på någon som inte ger något tillbaka. Det är ju helt orimligt och det inser du själv innerst inne. Det är bra att du står på dig och inte tappar tron på ditt eget värde. 


    Spontant tycker jag du borde börja se om inte gräset ändå är lite grönare på andra sidan ;)


     

  • Anonym (Mitt ex i ett nötskal!)

    Mitt ex snackade så jävla mycket skit om sitt senaste ex. Sa att hon var än det ena, än det andra. Rabblade upp en rad olika saker som han påstod att hon hade gjort, osv.

    Han talade även nedlåtande om tidigare ex, men inte fullt lika illa som om det senaste.

    Vi var tillsammans i tre år, sedan tog det slut.

    Nu har jag fått höra att han häver ur sig tonvis med skit om mig. Han ljuger om mig och om saker jag gjort och sagt. Han får mig att framstå som norra Europas vidrigaste kvinna.

    Så nu i efterhand har jag ju förstått att det förmodligen inte var sant, allt det han sa om sitt tidigare ex. Jag var liksom rädd för henne i flera års tid, pga allt han sa om henne. Förmodligen helt i onödan.

    En annan sak jag upptäckt är att allt det han beskyller mig för att vara, är han själv. Allt det han beskyller mig för att ha gjort, har han själv gjort - fast mot mig då.

    Jävla mytoman!

  • Anonym (Woff)

    Haha, jag är möjligtvis inte en av de där bitchiga exen..? Nej, ibland blir man en bitch när man blir behandlad som smuts.

  • Zarch

    Ja det är en klassiker det där. Du träffar en kille, han säger att alla hans ex är psykiskt sjuka bitchar och alla har bedragit honom eller varit allmänt bitchiga.

    Tiden går, han förvandlar dig med alla sina konflikter till en kvinna som man inte vill vara. Been there done that. Välj med omsorg och spring för livet nästa gång du stöter på en karl som beter sig så.

  • Anonym (Mitt ex i ett nötskal!)
    Zarch skrev 2015-04-24 14:50:57 följande:

    Ja det är en klassiker det där. Du träffar en kille, han säger att alla hans ex är psykiskt sjuka bitchar och alla har bedragit honom eller varit allmänt bitchiga.

    Tiden går, han förvandlar dig med alla sina konflikter till en kvinna som man inte vill vara. Been there done that. Välj med omsorg och spring för livet nästa gång du stöter på en karl som beter sig så.


    Det där inlägget hade jag behövt läsa för sju år sedan.
  • Zarch
    Anonym (Mitt ex i ett nötskal!) skrev 2015-04-24 14:56:17 följande:

    Det där inlägget hade jag behövt läsa för sju år sedan.


    Mmm, jag med för sisådär två tre år sedan. Innan man blev klassad som en av psychobitcharna.

    Men kärlek gör en lite efterbliven, viktigaste är väl att vi lär oss av misstagen.
  • Anonym (Cam)
    Zarch skrev 2015-04-24 14:50:57 följande:

    Ja det är en klassiker det där. Du träffar en kille, han säger att alla hans ex är psykiskt sjuka bitchar och alla har bedragit honom eller varit allmänt bitchiga.

    Tiden går, han förvandlar dig med alla sina konflikter till en kvinna som man inte vill vara. Been there done that. Välj med omsorg och spring för livet nästa gång du stöter på en karl som beter sig så.


    Känns väl igen. Alla hans ex hade varit otrogna, flörtiga mot allt och alla, utnyttjat honom.Idag är det jag som är den kvinnan han säger så om. Han påstod till en gemensam vän att han betalat mina hyror jag låg efter med, påstod han. Tog med mig papper till vännen som bevisade att det var jag som betalat hans hyror han låg efter med. Och alla påståenden om min otrohet, ifrågasatte hos mina vänner om han någon gång kunde säga med vem eller vilka jag skulle ha varit otrogen med i så fall. Det hade aldrig någon hört men de trodde på honom för han var så övertygande. Det är de, det är därför vi går på det. Tycker väldigt synd om hans senaste kvinna, han har avverkat sex stycken på tio år nu.
  • Zarch
    Anonym (Cam) skrev 2015-04-24 15:52:37 följande:

    Känns väl igen. Alla hans ex hade varit otrogna, flörtiga mot allt och alla, utnyttjat honom.Idag är det jag som är den kvinnan han säger så om. Han påstod till en gemensam vän att han betalat mina hyror jag låg efter med, påstod han. Tog med mig papper till vännen som bevisade att det var jag som betalat hans hyror han låg efter med. Och alla påståenden om min otrohet, ifrågasatte hos mina vänner om han någon gång kunde säga med vem eller vilka jag skulle ha varit otrogen med i så fall. Det hade aldrig någon hört men de trodde på honom för han var så övertygande. Det är de, det är därför vi går på det. Tycker väldigt synd om hans senaste kvinna, han har avverkat sex stycken på tio år nu.


    Vi har nog dejtat samma snubbe? Eller kan det finnas fler av dom, det är ännu värre. Men känner igen tillvägagångssättet. Har också hamnat i psychobitcharnas klubb där med hans tidigare ex, vi har alla fått olika diagnoser ställda av denna aggressiva hobbydoktor. Jag har tydligen schizofreni/borderline, exet innan var definitivt en aspergare, hon innan det var manodepressiv och hon innan det psykopat. Och det är så jargongen går från hans mun, dom som känner honom går ju inte på det men oavsett vad så är det ju förtal. Fick åtminstone en rätt "tuff" diagnos, får väl vara glad för det lilla...om man ska garva åt eländet.

    Först idag som jag faktiskt har skakat av mig det och han kommer inte åt mig längre. Jag var som sagt inte den kvinna jag brukar vara med den mannen, och drar öronen åt mig direkt numer om jag stöter på män med tidigare katastrofala relationer. Du hamnar där själv, bara att inse det.
Svar på tråden är det såhär man blir en bitch?