• Anonym (Mats)

    Är kristendomen farlig?

    Som religion.

  • Svar på tråden Är kristendomen farlig?
  • Anonym (Titta)

    Se dig om i världen-ser det ut som pingstvänner,katoliker,leastadianer och andra kristna startar många krig? Nä.just det... Tvärtom räddar kristna sammanhang många från mycket elände. Se bara på frälsningsarme´ns arbete här i Sverige!

  • Hmmmmm120

    Religioner skrämmer mig !!! andligheten inspirerar mig Solig

  • Iarwain
    Anonym (Titta) skrev 2015-04-24 19:49:28 följande:

    Se dig om i världen-ser det ut som pingstvänner,katoliker,leastadianer och andra kristna startar många krig? Nä.just det... Tvärtom räddar kristna sammanhang många från mycket elände. Se bara på frälsningsarme´ns arbete här i Sverige!


    Nej men det finns fler kristna grupper än dessa.
    Hur ser du på t.ex. Colonial Christian Republic?
    Westborough Baptist Church?
    Iron Guard?
    Lord's Restistance Army?
    Antibalaka?
    etc. etc. etc....
  • Anonym (Agathon)

    Få se nu... Vi har inte hedersmord inom kristendomen.. Inte heller omskärelse eller halalslakt.. Inget förtryck mot kvinnor.... Nä, jag kan inte se att kristendomen är farlig..

  • Anonym (Titta)
    Iarwain skrev 2015-04-24 19:58:08 följande:
    Nej men det finns fler kristna grupper än dessa.
    Hur ser du på t.ex. Colonial Christian Republic?
    Westborough Baptist Church?
    Iron Guard?
    Lord's Restistance Army?
    Antibalaka?
    etc. etc. etc....
    Allt som kallas kristet är inte kristet. Jag tog upp etablerade samfund och kan ju inte räkna upp allt heller!  Man kan hitta avarter inom "kristendom" självklart,men man behöver inte leta länge för att inse att de inget äkta har i sig. Förvånar mig inte ens om de i Waco kallade sig kristna,men det var de ju ingalunda inte. Jag har varit kristen i snart 32 år och rört mig i många olika sammanhang och farliga nån av dem? Nej,sannerligen inte! Glad
  • Iarwain
    Anonym (Titta) skrev 2015-04-24 20:04:08 följande:
    Allt som kallas kristet är inte kristet. Jag tog upp etablerade samfund och kan ju inte räkna upp allt heller!  Man kan hitta avarter inom "kristendom" självklart,men man behöver inte leta länge för att inse att de inget äkta har i sig. Förvånar mig inte ens om de i Waco kallade sig kristna,men det var de ju ingalunda inte. Jag har varit kristen i snart 32 år och rört mig i många olika sammanhang och farliga nån av dem? Nej,sannerligen inte! Glad
    "No true scotsman" fallacy.

    Allt som kallas Islam är inte Islam.
    Vilket etablerat samfund tillhör IS?
    Beroende på vilken muslim du frågar så är IS inte muslimer heller.

    Men du undvek att svara på mina frågor. Svara gärna.
    Hur ser du på t.ex. Colonial Christian Republic?
    Westborough Baptist Church?
    Iron Guard?
    Lord's Restistance Army?
    Antibalaka?

    För att ta några som tillhör ett etablerat samfund.
    Hur ser du på Provisional IRA?
  • Pentra

    Ja, alla religioner är farliga; dvs. förslavande, inskränkande och överlag kvinnoförnedrande, samt att religion hindrar människan från att använda och utveckla sitt fria tänkande. ... Mvh, Pentra

Svar på tråden Är kristendomen farlig?