• Äldre 24 Apr 19:43
    6359 visningar
    6 svar
    6
    6359

    Olyckligt kär - hur slutar man att vara kär i någon?

    Jag är en tjej som har gått och kärat ner mig så in i helskotta i en instruktör på den träningsanläggning jag går på att jag seriöst håller på att smälla av. Kan inte sluta tänka på henne och har gått omkring med ett konstant pirr i magen det senaste halvåret. Sover knappt om nätterna, har ingen aptit, får hjärtklappning av att tänka på henne och blir helt skakig/röd i fejjan så fort jag är i närheten av henne. Har börjat träna mer och mer för att kunna spana in henne oftare och under de träningspass hon leder så kan jag knappt koncentrera mig på att göra rörelserna utan vill bara skutta omkring eller springa fram och ge henne en puss.


    Problemet är att jag vet att det aldrig kommer att bli vi två, det finns inte en chans! Inte ens 1 på miljonen. Hon är antagligen 100% hetero, 15 år äldre, gift, har barn och verkar allmänt nöjd med sitt liv. Hon vet dessutom knappast heller om att jag existerar med tanke på att det kommer och går så otroligt mycket folk hela tiden runtom och de gånger jag försökt gå fram och social prata så har hon varit helt humorlös, extremt kort i orden och totalt ointresserad (nästan lite halvt otrevlig eller snorkig). Jag försöker tänka att detta bara är en dum förälskelse som går över och att en person som är superseriös och tar sig själv på för stort allvar knappast är något att hänga upp sig på, men mina känslor vägrar att försvinna. Allt börjar bara bli mer och mer plågsamt och jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag försöker tänka realistiskt och inte sväva iväg i dumma drömmar, utan verkligheten ser ju faktiskt ut så att hon aldrig kommer bli min brud, men det hjälps inte. Inser hur dumt allt detta låter och vill bara sitta här och grina över att livet ser ut som det gör just nu. Vad kan man göra för att sluta vara kär i någon människa? Någon som varit med om liknande sak?
  • Svar på tråden Olyckligt kär - hur slutar man att vara kär i någon?
  • Anonym (Q)
    Äldre 24 Apr 19:50
    #1
    +1

    För att komma över någon, så måste du komma under en annan.

  • Äldre 24 Apr 20:45
    #2

    Jag blir inte klok på det här heller - hon är humorlös, kort i ton och snorkig - vad är det du är så kär i då? Skriv gärna en lista, så kan vi iaf avgöra om du bara är kåt och mentalt skriver om det till "kärlek" för att det ska kännas "renare" eller om du uppfunnit en personlighet åt henne för att du attraheras av hennes utseende och ogärna vill vara ytlig - eller om du faktiskt är kär.

    Brukar vara lättare att hitta ett botemedel så snart man avgjort om det är kär, kåt eller desperat man är.

  • Anonym (B)
    Äldre 24 Apr 23:18
    #3

    Ibland funderar jag jag på om en bättre metod att komma över någon är att låta sig gå upp i känslan och inte begränsa sig hela tiden. Fast jag blir inte kär på håll utan i dem som är intresserade av mig så det kan ju vara skillnad, att man upptäcker att personen inte var som man trodde och så går det över.

    Men ett gott råd är ju att hitta någon annan :)

  • Anonym (j)
    Äldre 25 Apr 08:50
    #4
    +1

    man glömmer aldrig någon till 100% förrän du blir kär i någon annan. Då blir du helt uppslukad av den nya och glömmer den gamla killen direkt. Men det kan ta tid..För mig tog det 1,5 år innan jag träffade min sambo men dagen jag träffade honom så glömde jag vad killen jag var olyckligt kär i hette :) 

  • Äldre 25 Apr 23:25
    #5
    +1

    Jag är med om detta nu: jag är tjej och ursinnigt förälskad i en av mina tjejkompisar. Vi är inte bästisar, men åtminstone vill jag komma så nära henne att hon väljer mig om vi ska göra något. Hon har en tajt bästis, omöjlig att rubba. Vill inte ta hennes plats, men jag vill så gärna komma åt min älskade! Hon är rätt blyg och känslig, svår att få. Det bådar inte gott, men jag måste försöka, säga detta till henne. Vill så gärna kyssa henne, men hon är väl en hetero som resten! Har pojkvän, men älskar honom inte. Är glad att hennes andra bästis flyttade, en jäkla drottning... Men, har kommit närmare henne på kort tid, har många planer och gör vadsomhelst för en kyss. Lite mod, så går det, eventuellt. Det blev långt men resten av detaljerna har du skrivit, TS. Samma situation?

  • Äldre 30 Apr 10:09
    #6

    Kereza Hahahaha jag blir inte klok på mig själv heller xD Känner mig fan halvt galen!!! Från början tyckte jag nog mest bara att hon helt enkelt var otroligt HET (hon ser väldigt androgyn ut OCH har världens snyggaste och mest vältränade kropp...mmmmmmhhhh) och sedan så blev jag helt såld på hennes energi och attityd under danspassen hon har som verkligen är något extra. På sättet hon rör sig och hur hon lyckas få alla att gå all in med träningen. Sedan så började jag tänka på henne mer och mer och började få världens pirr i magen inför varje träningspass osv. Och nu så kan jag inte få henne ur huvudet och det känns som att jag svävar på moln och ska tuppa av så fort hon är i närheten, vilket är sååååååååååååå sjukt drygt. Brukar inte bli kär eller attraherad särskilt ofta men när jag väl blir det så har jag alltid dragits till kvinnor med hårdare attityder. Inbillar mig att denna brud kanske är världens softis på insidan, men varje gång jag pratat med henne så frågar jag mig själv vad f*n det är jag ser i henne egentligen? Överseriösa/snorkiga människor går helt bort! Men ändå så kan jag inte släppa denna brud från mina tankar. Uhhhh!!!


    Sallud Usch vad drygt det låter!!! Det låter ju nästan jobbigare än min situation med tanke på att det är en av dina kompisar du är förälskad i. Jag har ju ingen tidigare koppling/relation till bruden jag är kär i och antar att chansen att något skulle hända mellan oss är lika stor som att man skulle vinna 1 miljon på lotto >__<  Är du helt säker på att din kompis är hetero? Du skulle ju kunna fråga lite diskret och om det skulle visa sig att hon kanske är intresserad av både män och kvinnor så skulle du ju kunna lägga in en stöt om du vågar. Tor du hon har märkt att du är intresserad av henne?


    Det är så sjukt drygt att man inte kan styra sina känslor och vilka man blir intresserade av. Tänk vad härligt om man bara kunde bestämma sig för att "sluta" vara kär i någon? Inget bra kommer ju ut av olycklig kärlek :(

Svar på tråden Olyckligt kär - hur slutar man att vara kär i någon?