• kittykatty

    Undersökning! Kan ALLA spendera några sekunder här?

    Är trött på att man aldrig får en rättvis bild av hur ovanligt smisk är eftersom alla som inte sysslar med det ignorerar trådarna. Därför valde jag en neutral trådtitel. Rösta, tack.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Undersökning! Kan ALLA spendera några sekunder här?
  • Anonym (Grrr...mmmm)

    Glömda alternativ:

    "Jag både ger och tar"

    "Jag kan bara få i denna relation men vill också ge"

    Samt variationer.

  • Anonym (Tintin)

    Jag både ger och får smisk men kan inte svara på grund av de kön du angett i svarsalternativen.

  • Anonym (Linda)

    Svarade att jag inte är intresserad. Kan dock tänka mig att ge smisk om han skulle vilja, men under inga omständigheter ta emot.

  • Anonym (Kajsa)

    Jag är inte intresserad av det i den relation jag är i nu.

  • kittykatty
    Anonym (Grrr...mmmm) skrev 2015-04-24 21:49:12 följande:

    Glömda alternativ:

    "Jag både ger och tar"

    "Jag kan bara få i denna relation men vill också ge"

    Samt variationer.


    Sorry, missade helt enkelt dessa alternativ!
  • Anonym (Tjej)

    Får bara nån gång ibland, men jag vill ha mer.

  • Anonym (Frisk)
    kittykatty skrev 2015-04-24 19:56:35 följande:

    Är trött på att man aldrig får en rättvis bild av hur ovanligt smisk är eftersom alla som inte sysslar med det ignorerar trådarna. Därför valde jag en neutral trådtitel. Rösta, tack.


    Nej det är inte vanligt.
    Det är folk som har nån störning eller sjukdom som gör sådant.
  • kramin
    Anonym (Grrr...mmmm) skrev 2015-04-24 21:49:12 följande:

    Glömda alternativ:

    "Jag både ger och tar"

    "Jag kan bara få i denna relation men vill också ge"

    Samt variationer.


    Och alla icke-heterosexuella, men vi kanske är ointressanta i sammanhanget?
  • Anonym (Grrr...mmmm)
    Anonym (Frisk) skrev 2015-04-27 16:08:33 följande:
    Nej det är inte vanligt.
    Det är folk som har nån störning eller sjukdom som gör sådant.
    Det är bara om det uppstår varaktig skada som BDSM klassas som någon form av störning och psykologerna är inte eniga om beteendet hör hemma i deras diagnoslista.

    Enligt senaste rön mår dessutom måttliga utövare bättre psykologiskt än vanilla-folket.

    Lite läsning:

    "The new study, published May 16 in the Journal of Sexual Medicine, finds that, in fact, BDSM practitioners may be better off psychologically than the general public."

    <klipp>

    "902 BDSM practitioners and 434 vanilla (non-BDSM) participants filled out questionnaires on personality, sensitivity to rejection, style of attachment in relationships and well-being."

    <klipp>

    "The new results reveal that on a basic level, BDSM practitioners don't appear to be more troubled than the general population. They were more extroverted, more open to new experiences and more conscientious than vanilla participants; they were also less neurotic, a personality trait marked by anxiety. BDSM aficionados also scored lower than the general public on rejection sensitivity, a measure of how paranoid people are about others disliking them.


    People in the BDSM scene reported higher levels of well-being in the past two weeks than people outside it, and they reported more secure feelings of attachment in their relationships, the researchers found.


    Of the BDSM practitioners, 33 percent of the men reported being submissive, 48 percent dominant and 18 percent "switch," or willing to switch between submissive and dominant roles in bed. About 75 percent of the female BDSM respondents were submissive, 8 percent dominant and 16 percent switch."


    källa:
    www.livescience.com/34832-bdsm-healthy-psychology.html
  • Herrn i unform

    Jag ger, vill inte ha själv då jag inte är undergiven...

    Men jag ger inte bara till frun utan även till övriga lekkamrater/vänner inom det också..

Svar på tråden Undersökning! Kan ALLA spendera några sekunder här?