• Anonym (Floda)

    Grabbar, vad anser ni om kvinnor som fryser in sina ägg för att kunna skaffa barn högre upp i åldrarna?

    Utveckla svaret.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Grabbar, vad anser ni om kvinnor som fryser in sina ägg för att kunna skaffa barn högre upp i åldrarna?
  • Anonym (Floda)

    Ni som har svarat att kvinnan istället borde skaffa barn tidigare, förutsätter ni att hon skjuter upp barnafödandet för karriären eller så?

    Tycker ni annorlunda om hon fryser in sina ägg efter en lång relation där hon blivit lämnad för att få tid att läka och slippa tänka på att hon har en tidspress att komma över nån samt hitta en ny? Eller om hon är singel och inte vill ta vem som helst som pappa vara för att få det överstökat? Eller om hon kanske är sjuk och vill hinna bli frisk innan hon skaffar barn? Eller om hon fått veta att hon har en dålig äggreserv och saknar partner för närvarande?

  • Mascaraklumpar

    Jag frågade min man och hans svar är: "det beror på situationen. Om en 22-årig fullt frisk kvinna frös ned sina ägg utan anledning så skulle jag tycka att hon var konstig och överdrivet nojjig. Om hon tex har fått strålbehandling och behövde frysa in ägg för att bevara sin fertilitet skulle jag tycka att hon var klok. Om någon gör det för att kunna skjuta upp barnafödandet tills det egentligen är för sent, fast de egentligen skulle kunna skaffa barn tidigare, så vet jag inte om jag tycker att det är så bra".

  • Anonym (Osjälvständiga människa)

    På vilket sätt är det viktigt för dig vad andra (killar) TYCKER om detta???

    Räcker inte din egen åsikt, som för övrigt inte har med andras val att göra.

  • Anonym (Floda)
    Anonym (Osjälvständiga människa) skrev 2015-04-25 09:59:37 följande:

    På vilket sätt är det viktigt för dig vad andra (killar) TYCKER om detta???

    Räcker inte din egen åsikt, som för övrigt inte har med andras val att göra.


    Jag tycker bara att det är en intressant fråga och den har ingenting med mig att göra.
  • Anonym (Osjälvständiga människa)

    Du tycker att det är en intressant fråga vad killar, som inte har några ägg att spara, tycker om tjejer som sparar ägg? Hur fan kan det vara intressant att de tycker till i en fråga som de inte har något med att göra.

    Att du själv tycker till i en fråga som inte angår dig, det räcker.


    Anonym (Floda) skrev 2015-04-25 10:24:25 följande:

    Jag tycker bara att det är en intressant fråga och den har ingenting med mig att göra.


    Anonym (Floda) skrev 2015-04-25 10:24:25 följande:

    Jag tycker bara att det är en intressant fråga och den har ingenting med mig att göra.


  • Anonym (Floda)
    Anonym (Osjälvständiga människa) skrev 2015-04-25 11:04:53 följande:

    Du tycker att det är en intressant fråga vad killar, som inte har några ägg att spara, tycker om tjejer som sparar ägg? Hur fan kan det vara intressant att de tycker till i en fråga som de inte har något med att göra.

    Att du själv tycker till i en fråga som inte angår dig, det räcker.


    Anonym (Floda) skrev 2015-04-25 10:24:25 följande:

    Jag tycker bara att det är en intressant fråga och den har ingenting med mig att göra.


    Ja, det tycker jag eftersom det varit en feministisk debatt runt detta som jag inte riktigt förstår. Själv tycker jag inte att det är en fråga som har speciellt mycket med feminism att göra, även om vissa försöker vinkla den så.
Svar på tråden Grabbar, vad anser ni om kvinnor som fryser in sina ägg för att kunna skaffa barn högre upp i åldrarna?