• Anonym (känsl­ig)
    Äldre 25 Apr 07:05
    2672 visningar
    21 svar
    21
    2672

    BF+2 och otrogen man

    Hej! Jag vet int vad jag ska ta mig till. Jag har gått över tiden två dagar och längtar efter att få föda, har dock inga känningar på att det sku närma sig. Slemproppen gick på BF. Hur många dagar räckte det för er innan förlossningen startade? fick också reda på att min man varit otrogen en gång förra onsdsgen, han var ut med sin pappakompis och knullade en yngre tjej. Han berättade inte själv, utan det gjorde en vän till mig som jobbade på krogen dom var på. När jag frågade erkände min man och han ångrar sig och ligger och gråter och är rädd för att jag ska lämna honom. Känner mig så besviken och orkar inte fokusera på det nu, utan hoppas på att få föda istället. Kommer nog att förlåta min man, och vi har en tid till familjerådgivning imorgon, maken ringde och bokade tid och jag följer gärna med och jobbbar på situationen, ursäkta mitt röriga inlägg är lite ur balans för tiööfället pga omständigheterna.

  • Svar på tråden BF+2 och otrogen man
  • Anonym (Gris)
    Äldre 25 Apr 08:15
    #1

    Ja STACKARS honom som bara "råkade" stoppa kuken i en annan tjej!

  • Anonym (ja)
    Äldre 25 Apr 08:19
    #2

    Slemproppen kan ju släppa ett bra tag innan förlossningen startar så det är ju svårt att säga. Jag gick över tiden 8 dagar.

    Angående din man så förstår jag att du inte orkar ta tag i det just nu. Men jag hade lämnat honom. Jag hade aldrig kunnat leva tillsammans med och lita på en man som väljer att gå och vara otrogen 2 dagar innan jag är beräknad att födda vårt barn.

    Är det ert första barn? Förstår att det kan va skrämmande att bli ensam med ett litet barn, men man klarar det.

  • Anonym (känsl­ig) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 08:47
    #3

    Ja det är vårt första efterlängtade och planerade barn, och jag vet inte om jag vill lämna honom, han kommer att bli en jättebra pappa och har varit engagerad i graviditeten. Han jobbar också på förskola och är helt enkelt suverän med barn så jag vill att vårt barn redan från början ska ha goda anknytnings möjligheter till oss båda. Jag trodde aldrig han skulle vara otogen mot mig, men det tror väl alla innan dom blir bedragna. Jag fattar ingenting och tycker att vår relation varit fin, vi har aldrig försökt begränsa varandra utan han har åkt iväg med sina vänner och sysslat med sina hobbyn och jag har gjort desamma. Vi har också forfarande roligt när vi går ut på dejt efter en lång tid tillsammans och vi gör mycket ihop. Hushållet har vi tagit nästan lika mycket ansvar för. Jag fattar liksom inte var det har gått fel. min familj och mina vänner har gillat honom. Jag är mån om mitt utseende och tycker i vanliga fall att jag ser helt okej ut, men nu kan jag inte låta bli att jämföra mig med den yngre tjejen. jag vet vem hon är, och hon är mycket vackrare än jag... usch. Känner mig bara äckligt höggravid och svullen. Men han är ett jävla svin som satt mig i den här situationen, det känns som jag inte har något annat val än att förlåta fast jag skulle kunna lämna honom. Men det känns fel mot vårt barn.

  • Anonym (Gris)
    Äldre 25 Apr 08:57
    #4

    Han kanske har knullat runt innan. Men nu när det kom fram är han sååååå ångerfull!

  • Anonym (ja)
    Äldre 25 Apr 08:58
    #5
    Anonym (känslig) skrev 2015-04-25 08:47:07 följande:

    Ja det är vårt första efterlängtade och planerade barn, och jag vet inte om jag vill lämna honom, han kommer att bli en jättebra pappa och har varit engagerad i graviditeten. Han jobbar också på förskola och är helt enkelt suverän med barn så jag vill att vårt barn redan från början ska ha goda anknytnings möjligheter till oss båda. Jag trodde aldrig han skulle vara otogen mot mig, men det tror väl alla innan dom blir bedragna. Jag fattar ingenting och tycker att vår relation varit fin, vi har aldrig försökt begränsa varandra utan han har åkt iväg med sina vänner och sysslat med sina hobbyn och jag har gjort desamma. Vi har också forfarande roligt när vi går ut på dejt efter en lång tid tillsammans och vi gör mycket ihop. Hushållet har vi tagit nästan lika mycket ansvar för. Jag fattar liksom inte var det har gått fel. min familj och mina vänner har gillat honom. Jag är mån om mitt utseende och tycker i vanliga fall att jag ser helt okej ut, men nu kan jag inte låta bli att jämföra mig med den yngre tjejen. jag vet vem hon är, och hon är mycket vackrare än jag... usch. Känner mig bara äckligt höggravid och svullen. Men han är ett jävla svin som satt mig i den här situationen, det känns som jag inte har något annat val än att förlåta fast jag skulle kunna lämna honom. Men det känns fel mot vårt barn.


    Att stanna för att du känner dig tvingad pga barnet är ingen bra idé. Du kommer aldrig bli lycklig av det och det är inte det bästa för barnet.

    Jag har svårt att förstå varför han var ute på krogen överhuvudtaget 2 dagar innan bf? Tycker absolut att killar kan festa och dricka under graviditeten, men inte när barnet kan komma när som helst. Skulle han åkt till BB och stötta dig stupfull då? Inte okej.

    Jag hade lämnat honom som sagt. Finns ju ingenting som säger att ni inte kan umgås och ha en.bra relation utan att vara ett par. Han kan och ska självklart ha en bra relation med ert barn ändå.

    Min man och jag har vart gifta i 4,5 år och jag är nu gravid i v.17 med andra barnet. 1/5 flyttar han ut, då vi bestämt oss för att separera, mest jag. Jag orkar inte mer, dock ingen fysisk otrohet här. Men vi kommer fortsätta vara vänner och ha en bra rwalation för barnen. I alla fall göra allt vi bara kan för att det ska bli.så.
  • Anonym (ja)
    Äldre 25 Apr 09:00
    #6

    Om ni separerar, försöker va vänner, går i terapi tillsammans för att prata och säkra ett bra samarbete så finns det ju ingen som vet vad som händer i framtiden. Kanske ni hittar tillbaka till varandra.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 25 Apr 09:08
    #7

    Oj vilken situation, jag beklagar. Det låter som att du inte reagerat så jättestarkt känslomässigt över detta ännu utan fokuserar på graviditeten och ert kommande barn, och det tror jag du gör rätt i, men samtidigt kan jag tänka mig att känslorna liksom kommer ifatt dig när barnet väl är fött. Har du några anhöriga som kan stötta dig i detta, förutom din man?

    Det låter som om din man ångrar sig och är beredd att jobba för att lösa detta i och med att han själv tagit initiativ till rådgivning, och i slutändan tror jag att ni mycket väl kan gå vidare ur detta tillsammans.

  • Anonym (AvS)
    Äldre 25 Apr 09:10
    #8

    Slemproppen, det är din karl det. Att snubbla på en trottoar är en olyckshändelse. Man snubblar inte in i en vagina.

  • Anonym (känsl­ig) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 09:25
    #9
    Anonym (ja) skrev 2015-04-25 08:58:32 följande:

    Att stanna för att du känner dig tvingad pga barnet är ingen bra idé. Du kommer aldrig bli lycklig av det och det är inte det bästa för barnet.

    Jag har svårt att förstå varför han var ute på krogen överhuvudtaget 2 dagar innan bf? Tycker absolut att killar kan festa och dricka under graviditeten, men inte när barnet kan komma när som helst. Skulle han åkt till BB och stötta dig stupfull då? Inte okej.

    Jag hade lämnat honom som sagt. Finns ju ingenting som säger att ni inte kan umgås och ha en.bra relation utan att vara ett par. Han kan och ska självklart ha en bra relation med ert barn ändå.

    Min man och jag har vart gifta i 4,5 år och jag är nu gravid i v.17 med andra barnet. 1/5 flyttar han ut, då vi bestämt oss för att separera, mest jag. Jag orkar inte mer, dock ingen fysisk otrohet här. Men vi kommer fortsätta vara vänner och ha en bra rwalation för barnen. I alla fall göra allt vi bara kan för att det ska bli.så.


    du har nog rätt i att det skulle vara svårt för mig att bli lycklig igen och framförallt känna mig trygg. han skulle bara ta ett stop på krogen men det spårade ut, han säger att han fick dåligt samvete av att han blev full och kände sig dålig och fortsatte dricka mera. Så hade den där tjejen (det jobbade tidigare ihop) börjat prata med honom och han hade sagt att han var ledsen för att han visste att han gör mig besviken genom att vara full. Då hade hon sakt att jag är kontrollerande om jag inte låter honom ha roligt ? Och börjat kyssa honom...

    Jag tycker du är en stark kvinna som klarar av att separera från din man med tanke på stt du är gravid och att ni har barn. det låter jättefint attt ni kommer försöka hålla ett gott samarbete och en bra relation till varandra ändå. kommer han ändå att vara med på förlossningen? För mig känns det otänkbart att min man skall vara med nu. Han känns inte som ett stöd.
  • Anonym (känsl­ig) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 09:26
    #10
    Anonym (Gris) skrev 2015-04-25 08:57:56 följande:

    Han kanske har knullat runt innan. Men nu när det kom fram är han sååååå ångerfull!


    Hoppas verkligen att det inte är så om vi ska ha en chans att bearbeta det här..
Svar på tråden BF+2 och otrogen man