• Äldre 25 Apr 09:19
    3102 visningar
    13 svar
    13
    3102

    Svart sensmoral

    Min mor och far skilde sig när jagvar 11 år p.g.a. mammas otrohet .
        Mamma träffade sen en ny man och gifte om sig , fick också två underbara barn,
        Mannen blev som en pappa åt mig också , då jag hade väldigt dålig kontakt med min riktiga pappa .
        När jag var 24 år och bodde själv på samma ort , ringde min styvfar en tidig kväll och bad om hjälp . Han ville ha skjuts till mammas jobb eftersom hon har deras bil till jobbet .
        Han berättar under färden att hon sagt sig jobba över veckan innan , men att han blev undrande när han ringt hennes jobb 15 min. efter ord. arbetstid , för att hon skulle handla något på väg  hem . Växeln säger då att hon gått för dagen . Hon hade sen kommit hem mitt i natten och varit trött.
        Jag körde honom dit , och vi väntade på en tvärgata i min bil .
       Då kommer min mamma ut och går fram till en bil där det står en man bredvid . Hon ger honom en kram och de kysser varann,varefter de sätter sig i bilen och åker iväg . Jag åker efter till ett villaområde där de går ur och hånglar igen , för att sen gå in i huset .
        Vi vänder och jag kör hem min styvfar igen . Jag säger åt honom att han måste ta tag i detta ,för jag vill inte att de ska skiljas . Han lovar att han ska lösa detta .
        Veckan efter ringer min mamma panikslagen mitt i natten och skriker att jag måste komma dit .
       Jag åker dit och hamnar i ett kaos med polis ambulanser och brandbilar runt deras övertända villa . Jag hittar min mamma i en ambulans med sjukvårdare , helt i panikchock .
        Brandmännen har hittat min styvfar med barnen i famnen i deras säng döda .
       Jag åker med ambulansen och min mor till psykakuten , där hon får något lugnande så hon kan prata . Jag frågar henne vad som hänt , och hon ger mig ett papper som hon hittat på vindrutan på sin bil .
        Det stog bara två frågor på pappret : Var det skönt Var det värt det ?
        Min mamma bodde resten av sitt liv i en liten tvåa , Gick aldrig ut om det inte var helt nödvändigt .Det blev hennes fängelse . Hon dömde sig själv till livstids fängelse för mord .
        Hon gick bort för ett tag sen ,och nu hittade jag brevet bland hennes saker .
        Ett värsta scenario ,men kan drabba vem som helst . Ville bara göra ett inlägg ibland alla dessa otrohetsfrågor.

  • Svar på tråden Svart sensmoral
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 25 Apr 16:20
    #1

    Nej det kan inte drabba vem som helst, din styvfar måste varit en sjuk människa. Det hade inget med otroheten att göra utan han hade förmodligen flippat av någon annan orsak om det inte hade hänt. Att döda sina egna barn för att ens fru gjort något dåligt är sjukt sjukt sjukt. Stackars din mamma!

  • Anonym (Obeha­gligt)
    Äldre 25 Apr 18:43
    #2
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-25 16:20:07 följande:

    Nej det kan inte drabba vem som helst, din styvfar måste varit en sjuk människa. Det hade inget med otroheten att göra utan han hade förmodligen flippat av någon annan orsak om det inte hade hänt. Att döda sina egna barn för att ens fru gjort något dåligt är sjukt sjukt sjukt. Stackars din mamma!


    Du (Tjej) vet uppenbarligen inte vad du pratar om! Det kan visst hända vem som helst!

    Det finns få saker som i större utsträckning kan få folk att ta till extremt våld och drastiska handlingar, än svartsjuka och otrohet. Det finns mängder med exempel på människor som har haft en dokumenterat obruten historia av att ha varit lugna och balanserade, men som tar till oanade våldshandlingar när de utsätts för förnedringen som otrohet innebär för många.

    Den som var sjuk i denna historia är ändå TS mamma som trotts att hon redan ödelagt en familj med sin otrohet, ändå var villig att ödelägga ännu en familj, bara hon kunde få fortsätta knulla snett. Det är en sjukligt egoistisk handling som i detta fallet fick ödesdigra konsekvenser.
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 25 Apr 23:41
    #3
    Anonym (Obehagligt) skrev 2015-04-25 18:43:53 följande:
    Du (Tjej) vet uppenbarligen inte vad du pratar om! Det kan visst hända vem som helst!

    Det finns få saker som i större utsträckning kan få folk att ta till extremt våld och drastiska handlingar, än svartsjuka och otrohet. Det finns mängder med exempel på människor som har haft en dokumenterat obruten historia av att ha varit lugna och balanserade, men som tar till oanade våldshandlingar när de utsätts för förnedringen som otrohet innebär för många.

    Den som var sjuk i denna historia är ändå TS mamma som trotts att hon redan ödelagt en familj med sin otrohet, ändå var villig att ödelägga ännu en familj, bara hon kunde få fortsätta knulla snett. Det är en sjukligt egoistisk handling som i detta fallet fick ödesdigra konsekvenser.
    Eh, okeeej... vem som helst skulle kunna döda sina barn för att ens partner ligger med någon annan? Du inser väl att mer än 50% av befolkningen har varit otrogna någon gång? Visst, det är svinigt gjort men det är inte ens på samma skala som att DÖDA SINA OSKYLDIGA BARN!!! Det är som att chefen skriker åt mig på jobbet så jag går hem och hugger av sambon ett finger.

    Förmodligen borde inte mamman vara i förhållande ifall hon inte kan låta bli att vara otrogen, för det är klart att det sårar väldigt mycket. Men att såra någon och döda flera helt oskyldiga barn hur kan du ens jämföra det??!
  • Anonym (Obeha­gligt)
    Äldre 26 Apr 16:59
    #4
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-25 23:41:24 följande:

    Eh, okeeej... vem som helst skulle kunna döda sina barn för att ens partner ligger med någon annan? Du inser väl att mer än 50% av befolkningen har varit otrogna någon gång? Visst, det är svinigt gjort men det är inte ens på samma skala som att DÖDA SINA OSKYLDIGA BARN!!! Det är som att chefen skriker åt mig på jobbet så jag går hem och hugger av sambon ett finger.

    Förmodligen borde inte mamman vara i förhållande ifall hon inte kan låta bli att vara otrogen, för det är klart att det sårar väldigt mycket. Men att såra någon och döda flera helt oskyldiga barn hur kan du ens jämföra det??!


    Det verkar vara lite problem med läsförståelsen!

    Var har jag jämfört att såra någon, med att döda oskyldiga barn?

    Det jag säger är att en människa INTE behöver vara sjuk eller ha en historia med några våldshandlingar, för att denne ska kunna flippa ut fullständigt och reagera med oproportionerligt våld vid en otrohetsaffär. Och det är därför detta våld KAN drabba vem som helst som är otrogen. Det går inte att förlita sig på historien för att avgöra hur den bedragna parten kommer att reagera.

    Du gör gällande att det bara är sjuka människor som ändå skulle flippat ut oavsett otrohet eller ej, som är kapabla att begå sådana gärningar. Så funkar det inte.

    Dina kunskaper i psykologi verkar kraftigt begränsade vilket också blir ännu tydligare när du försöker göra liknelsen med att hugga av fingrarna på partnern för att chefen skällt på dig på jobbet, och att begå utökat självmord vid otrohet.

    I ditt exempel med chefen finns inga som helst kopplingar mellan chefen och partnern vilket gör handlingen helt ologisk. Men att bli så totalt krossad av otrohet att man vill begå självmord och samtidigt så hämndlysten att man vill straffa den otrogne genom att beröva denne sin familj, har en klar och tydlig psykologisk koppling och är på så sätt logisk.

    Jag rättfärdigar inte på något vis våldshandlingar utan jag försöker bara förklara vad TS i grunden menar med att det kan drabba vem som helst. Något att tänka på för alla otrogna.
  • Äldre 11 Jun 17:35
    #5

    Hej Obehagligt .
    Tack för din kommentar .
    Jag vet att min styvfar var en principmänniska ända ut i fingerspetsarna . När han gjorde något gick han alltid all in .
    Han älskade min mor , sina barn och även mig när jag som yngre bodde hemma helt villkorslöst .
    Jag tror att min mors bedrägeri startade en ny all in situation för honom . Att ta sitt liv tror jag kom ganska på en gång , eftersom hans livsverk föll i bitar .
    Att ta barnen med sig tror jag bottnar i att han ville ta allt han gett henne , och därför även brände ner hemmet med hela hennes liv i .
    Alternativet kan vara att han inte ville att någon ny karl ihop med min mor skulle fostra hans barn .
    I vilket fall , min mor vart helt utblottad . Hade bara sia kläder på kroppen och bilen kvar .
    Hoppas ni otrogna känner er partner så väl att ni inte hamnar i liknande sits . 
    Jag vet att detta är en extrem ytterlighet , men vem vet var den slår till igen .
     Lev väl där ute . Krama varandra .

  • Anonym (Aktue­llt ännu)
    Sat 1 Jun 2019 21:46
    #6

    Verkar som detta kan vara en händelse som kan skapa eftertanke även idag.

  • Anonym (man)
    Tue 4 Jun 2019 10:30
    #7
    Anonym (Aktuellt ännu) skrev 2019-06-01 21:46:01 följande:

    Verkar som detta kan vara en händelse som kan skapa eftertanke även idag.


    Som BORDE skapa eftertanke, men som du kan se på Anonym(tjej) så har folk inga problem med att vifta bort det som, "han vara bara störd". JAg tror inte det spelar någon roll hur många exempel man drar, när egoismen slår till så skiter man tydligen i allt.
  • Tue 4 Jun 2019 10:48
    #8
    Anonym (man) skrev 2019-06-04 10:30:48 följande:

    Som BORDE skapa eftertanke, men som du kan se på Anonym(tjej) så har folk inga problem med att vifta bort det som, "han vara bara störd". JAg tror inte det spelar någon roll hur många exempel man drar, när egoismen slår till så skiter man tydligen i allt.


    Det var en berättelse om en bedragen persons reaktion.

    Finns andra berättelser om människor som inte blivit sedda på skola/arbete som flippat ur och dödad/skadat andra eller sig själv.

    Det finns berättelser om tjejer som svultit sig själv till döds, pga någon sagt att det är bara smala tjejer som är vackra. Osv, osv.

    Klart att det alltid finns anledning till eftertanke. Varför skäller man på någon som lämnat tvättstugan rörig, varför bråkar man på grannen när han klipper gräs eller tänder grillen på balkongen.

    Gör man inte alla medmänniskor väl och behandlar alla med respekt och i positiv ton. Då kan man hamna i dilemman där den egna handlingen eller orden blir droppen som får en medmänniska att bryta ihop och göra dumma saker.

    Å andra sidan vad händer med människorna om alla vänder ut och in på sig själva för att inte såra eller skada andra? Finns det risk att minst lika många bryter ihop och gör något dumt? Eftersom man måste tassa på tå, bortse från sig själv för att inte såra andra och att andra ska känna sig bra.
  • Anonym (man)
    Tue 4 Jun 2019 11:03
    #9
    Sgtwolf skrev 2019-06-04 10:48:11 följande:
    Det var en berättelse om en bedragen persons reaktion.

    Finns andra berättelser om människor som inte blivit sedda på skola/arbete som flippat ur och dödad/skadat andra eller sig själv.

    Det finns berättelser om tjejer som svultit sig själv till döds, pga någon sagt att det är bara smala tjejer som är vackra. Osv, osv.

    Klart att det alltid finns anledning till eftertanke. Varför skäller man på någon som lämnat tvättstugan rörig, varför bråkar man på grannen när han klipper gräs eller tänder grillen på balkongen.

    Gör man inte alla medmänniskor väl och behandlar alla med respekt och i positiv ton. Då kan man hamna i dilemman där den egna handlingen eller orden blir droppen som får en medmänniska att bryta ihop och göra dumma saker.

    Å andra sidan vad händer med människorna om alla vänder ut och in på sig själva för att inte såra eller skada andra? Finns det risk att minst lika många bryter ihop och gör något dumt? Eftersom man måste tassa på tå, bortse från sig själv för att inte såra andra och att andra ska känna sig bra.
    Absolut, empati, tolerans och förståelse är viktigt, men konflikt är oxå viktigt för utan konflikt så får man konformism och passivitet som i sin tur leder till tillbakahållen missnöje utan dialog. Och utan dialog blir det ingen förändring och utveckling. 

    Men kombinerar man narcissism, egoism och konflikträdsla så får man en farlig blandning som är inget annat än destruktiv. Man kan lösa eventuellt missnöje UTAN att bete sig som ett svin. En konflikt alltid bättre än ett svek. Och den magiska komponenten som gör detta möjligt heter..... ärlighet. Och det är tyvärr just denna magiska komponent som verkar vara en bristvara idag, både mot andra men framför allt mot sig själv.
  • Anonym (B)
    Tue 4 Jun 2019 11:03
    #10
    aldrig otrogen skrev 2015-04-25 09:19:14 följande:

    Min mor och far skilde sig när jagvar 11 år p.g.a. mammas otrohet .
        Mamma träffade sen en ny man och gifte om sig , fick också två underbara barn,
        Mannen blev som en pappa åt mig också , då jag hade väldigt dålig kontakt med min riktiga pappa .
        När jag var 24 år och bodde själv på samma ort , ringde min styvfar en tidig kväll och bad om hjälp . Han ville ha skjuts till mammas jobb eftersom hon har deras bil till jobbet .
        Han berättar under färden att hon sagt sig jobba över veckan innan , men att han blev undrande när han ringt hennes jobb 15 min. efter ord. arbetstid , för att hon skulle handla något på väg  hem . Växeln säger då att hon gått för dagen . Hon hade sen kommit hem mitt i natten och varit trött.
        Jag körde honom dit , och vi väntade på en tvärgata i min bil .
       Då kommer min mamma ut och går fram till en bil där det står en man bredvid . Hon ger honom en kram och de kysser varann,varefter de sätter sig i bilen och åker iväg . Jag åker efter till ett villaområde där de går ur och hånglar igen , för att sen gå in i huset .
        Vi vänder och jag kör hem min styvfar igen . Jag säger åt honom att han måste ta tag i detta ,för jag vill inte att de ska skiljas . Han lovar att han ska lösa detta .
        Veckan efter ringer min mamma panikslagen mitt i natten och skriker att jag måste komma dit .
       Jag åker dit och hamnar i ett kaos med polis ambulanser och brandbilar runt deras övertända villa . Jag hittar min mamma i en ambulans med sjukvårdare , helt i panikchock .
        Brandmännen har hittat min styvfar med barnen i famnen i deras säng döda .
       Jag åker med ambulansen och min mor till psykakuten , där hon får något lugnande så hon kan prata . Jag frågar henne vad som hänt , och hon ger mig ett papper som hon hittat på vindrutan på sin bil .
        Det stog bara två frågor på pappret : Var det skönt Var det värt det ?
        Min mamma bodde resten av sitt liv i en liten tvåa , Gick aldrig ut om det inte var helt nödvändigt .Det blev hennes fängelse . Hon dömde sig själv till livstids fängelse för mord .
        Hon gick bort för ett tag sen ,och nu hittade jag brevet bland hennes saker .
        Ett värsta scenario ,men kan drabba vem som helst . Ville bara göra ett inlägg ibland alla dessa otrohetsfrågor.


    Unga män tar ut din ilska på sin rival, det tar tid men de flesta lär sig att styra sina till och med sina instinkter konstigt nog, eller om det är så att de inte mognat ännu så att ingenting egentligen styrs.

    Det är klart man alltid ska ta ut det på kvinnan, det är hon som är orsaken, och ska därmed vara föremålet för aggressionen.
  • Mon 4 Sep 2023 03:18
    #11

    Verkar som detta fallit i glömska men är nog nyttig läsning än idag

  • Anonym (man)
    Mon 4 Sep 2023 10:29
    #12
    Anonym (B) skrev 2019-06-04 11:03:17 följande:
    Unga män tar ut din ilska på sin rival, det tar tid men de flesta lär sig att styra sina till och med sina instinkter konstigt nog, eller om det är så att de inte mognat ännu så att ingenting egentligen styrs.

    Det är klart man alltid ska ta ut det på kvinnan, det är hon som är orsaken, och ska därmed vara föremålet för aggressionen.
    Jamen självklart ska du ju i vanlig ordning vända det till att det alltid är mannens fel...eller hur B, för i din svartvita och smått manshatande värld så finns ju inte på kartan att en kvinna skulle bete sig som ett svin, nejdå... det handlar såklart bara om att män inte kan ta det "på rätt sätt", så när en kvinna är otrogen så är det såklart inte hon som är ett svin utan mannen som bara inte tagit det på rätt sätt Drömmer 
  • Anonym (M)
    Mon 4 Sep 2023 10:36
    #13
    aldrig otrogen skrev 2023-09-04 03:18:41 följande:

    Verkar som detta fallit i glömska men är nog nyttig läsning än idag


    Att föräldrar mördar sina barn händer tyvärr, nyligen var det en mamma som satte sina två små barn i bilen och sköt dem och därefter sig själv. Ofattbart tragiskt.
Svar på tråden Svart sensmoral