• Anonym (ts)

    redan upp 5 kg! o bara i vecka 9 :(

    Så deprimerande! Är konstant hungrig och måste äta jämt och massor, annars mår jag illa.

    Hade jättesvårt att gå ner efter förra graviditeten. Kommer väl vara omöjligt nu iom man är äldre. :(

  • Svar på tråden redan upp 5 kg! o bara i vecka 9 :(
  • Anonym (val)

    Du väljer själv vad du äter även om du känner att du måste äta för att inte må illa.

  • Anonym (ts)
    Anonym (val) skrev 2015-04-25 10:41:51 följande:

    Du väljer själv vad du äter även om du känner att du måste äta för att inte må illa.


    Nej jag kan inte välja. Mår illa av det mesta.
  • En blå giraff

    Förstår dig då jag också mådde konstant illa fram till vecka 17 och var tvungen att stoppa något i munnen var 20:e minut hela dagarna för att inte spy. Men försök att äta nyttiga saker iallafall. Osötade skorpor utan pålägg och apelsinklyftor kan ju vara ett tips?

  • Anonym (ts)
    En blå giraff skrev 2015-04-25 10:44:45 följande:

    Förstår dig då jag också mådde konstant illa fram till vecka 17 och var tvungen att stoppa något i munnen var 20:e minut hela dagarna för att inte spy. Men försök att äta nyttiga saker iallafall. Osötade skorpor utan pålägg och apelsinklyftor kan ju vara ett tips?


    Äter jag nyttigt släcker det tyvärr inte hunger och illamåendet, måste isf ännu mer :(
  • Dr to be

    Mår du så illa så skulle jag prova medicin mot illamåendet. Du kan först prova postafen vilket är icke-receptbelagt eller så går du till dr och ber om lergigan comp, vilken är receptbelagd.

    Har du provat att tugga tuggummi? Riskakor är ju väldigt kalorisnåla. Fungerar det att dricka vatten med tex citron i istället för att äta? Morotsstavar, gurkstavar, körsbärstomater, jordgubbar, melon (skuren i mumsbitar) är andra exempel på sånt man kan äta relativt mkt av utan att få i sig för många kalorier. Knäckebröd med tunt lager Philadelphiaost kan ju oxå vara nått.

  • Dr to be

    Ett tag under graviditeten, runt v.8-13 klarade jag bara av att äta flytande. Blir det bättre med illamåendet när du äter typ soppa?

  • WiJu

    En del går upp mycket i början och en del i slutet. Det är så himla olika. Sen går en del upp 10 kilo och andra 20 men det kan man fixa sen. Detta är bara en kort period i ens liv. Självklart ska man försöka äta bra både för ens egen skull och barnets.

    Tänk inte så mycket på det om du kan.

    Jag mådde illa dom första 14 veckorna ungefär och sen släppte det. Kramar och Lycka till!

Svar på tråden redan upp 5 kg! o bara i vecka 9 :(