• Äldre 25 Apr 11:30
    1090 visningar
    6 svar
    6
    1090

    Bygga på naglar, bf om 2 veckor?

    Hade så gärna velat bygga på mina naglar till min sons födelsedag som är om en vecka, har även beräknad förlossning om 2 veckor.. Är det dumt att göra de? Jag vet att naglarna håller sämre då de inte fastnar lika bra pga hormonerna.

    Men tänkte när man genomgår en operation tex så ska man ju inte ha påbyggda naglar eller nagellack för att man ska se färgen på nageln ifall den ändras. Är det samma med förlossning?

  • Svar på tråden Bygga på naglar, bf om 2 veckor?
  • Äldre 25 Apr 11:41
    #1
    supermamii skrev 2015-04-25 11:30:00 följande:

    Hade så gärna velat bygga på mina naglar till min sons födelsedag som är om en vecka, har även beräknad förlossning om 2 veckor.. Är det dumt att göra de? Jag vet att naglarna håller sämre då de inte fastnar lika bra pga hormonerna.

    Men tänkte när man genomgår en operation tex så ska man ju inte ha påbyggda naglar eller nagellack för att man ska se färgen på nageln ifall den ändras. Är det samma med förlossning?


    Kan ju faktiskt bli operation, det vet man ju aldrig

    Hade inte lagt pengarna på det nu om jag vore i din sits..
  • Äldre 25 Apr 11:53
    #2

    Nu vet jag inte hur vassa och långa naglarna blir isf- men vill du pyssla om ditt nyfödda barn med långa naglar?

    På neo rekommenderar mAn inga ringar eller nagellack kring nyfödda barn, då är de ju extra känsliga. Men kan vara värt att tänka på

  • Äldre 25 Apr 12:32
    #3

    Jag skulle inte vilja ha byggda naglar med ett spädbarn. Ohygieniskt.


    42.
  • Äldre 25 Apr 12:42
    #4
    aleydis skrev 2015-04-25 11:53:21 följande:

    Nu vet jag inte hur vassa och långa naglarna blir isf- men vill du pyssla om ditt nyfödda barn med långa naglar?

    På neo rekommenderar mAn inga ringar eller nagellack kring nyfödda barn, då är de ju extra känsliga. Men kan vara värt att tänka på


    Med min son hade jag naturliga naglar inte överdrivet långa men ändå, och det var inga problem, men nu efter andra graviditeten i rad har mina naglar blivit sköra och tunna. Hade jag byggt på hade jag givetvis inte gjort långa eller vassa.

    Jaa de har du rätt i
  • Äldre 25 Apr 13:12
    #5
    supermamii skrev 2015-04-25 11:30:00 följande:

    Hade så gärna velat bygga på mina naglar till min sons födelsedag som är om en vecka, har även beräknad förlossning om 2 veckor.. Är det dumt att göra de? Jag vet att naglarna håller sämre då de inte fastnar lika bra pga hormonerna.

    Men tänkte när man genomgår en operation tex så ska man ju inte ha påbyggda naglar eller nagellack för att man ska se färgen på nageln ifall den ändras. Är det samma med förlossning?


    Jag gjorde naglar fram till 4 dagar innan jag födde. Gjorde en uppsättning en torsdag, blev inlagd för igångsättning dagen efter (inte planerat) och födde på måndagen, en vecka innan BF. Mina naglar satt som en smäck och det var inget snack om naglarna alls.
    Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Äldre 25 Apr 15:23
    #6

    Jag har ca 1 cm påbyggda naglar. Dvs långa naglar. Har haft under grav, under förlossning och nu i åtta månader. Inga problem alls. Tvättar händerna ofta så ingen hygienbrist där. Tycker inte alls det är krångligt med långa naglar och spädbarn. På min MVC sa de att det inte spelar nån roll vi en förlossning. Vill man ha naglar har man det.

    Gjorde både naglar och ny frisyr veckan innan förlossningen. Ärmar van att ha långa naglar är det inga problem alls.

Svar på tråden Bygga på naglar, bf om 2 veckor?