• Anonym (anna)
    Äldre 25 Apr 11:43
    21689 visningar
    22 svar
    22
    21689

    ersättning från försäkring

    ni som fått ersättning utbetalt från försäkringsbolag i samband med skada, vad har ni för skada och vad har det varit för summor ni fått?
    Förstår att det såklart skiljer sig åt från de olika bolagen och andra faktorer.
    Här handlar det om en arm som inte återställs efter en olycka och många vardagliga moment som också påverkar arbetsförmågan på sikt.

  • Svar på tråden ersättning från försäkring
  • Anonym (Aj)
    Äldre 25 Apr 11:51
    #1

    En släkting fick 7000:- direkt utbetalt efter ett par brutna revben på semestern. Nu har det inte gått så lång tid sen skadan, men dom sa att det finns mer pengar att hämta om det blir bestående men. Så det är alltid värt att kolla upp!

  • Anonym (anna) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 11:56
    #2
    Anonym (Aj) skrev 2015-04-25 11:51:20 följande:

    En släkting fick 7000:- direkt utbetalt efter ett par brutna revben på semestern. Nu har det inte gått så lång tid sen skadan, men dom sa att det finns mer pengar att hämta om det blir bestående men. Så det är alltid värt att kolla upp!


    vi håller på att ansöka nu så det är i rullningen. Det har varit en operation och en bedömning av men efter det där läkaren klart kan konstatera bestående men som påverkar dagliga aktiviteter.
  • Äldre 25 Apr 12:16
    #3

    Fick 800 för en bruten svanskota 07 ett år senare hade jag fortfarande ont så jag fick en ny röntgen som visade att svansen blivit lite snedställd så jag skickade in anmälan om det o fick 10000

  • Anonym (hm)
    Äldre 25 Apr 12:19
    #4

    Fick en viplash skada som gick via försäkringen. Det var inga högre belopp men täckte kostnader till rehablitering och lite mer däröver. Det är inget man blir rik på.

  • Anonym (anna) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 12:21
    #5

    det trodde jag inte heller, men försäkringsbolaget har pratat om summor runt
    30-50 000 kr då viss invaliditetsnedsättning finns som påverkar dagliga aktiviteter, stör sömn ( pga smärta) och försvårar det på sikt att fortsätta i yrket pga nedsättningen.

  • Anonym (hm)
    Äldre 25 Apr 12:35
    #6

    Det låter väl rimligt. Men tänk på att stå på dig när det kommer till ersättningsfrågan. Försäkringsbolagen försöker alltid i möjligaste mån pruta på ersättningen så ett första bud är inte alltid bästa slutbud.

  • Anonym (skade­regler­ing)
    Äldre 25 Apr 12:40
    #7
    Anonym (anna) skrev 2015-04-25 12:21:58 följande:

    det trodde jag inte heller, men försäkringsbolaget har pratat om summor runt
    30-50 000 kr då viss invaliditetsnedsättning finns som påverkar dagliga aktiviteter, stör sömn ( pga smärta) och försvårar det på sikt att fortsätta i yrket pga nedsättningen.


    Du kommer få ersättning. Försäkringsbolagen vill väldigt gärna betala en engångkostnad. Gå inte på det! Jag råder dig att kontakta en Juristbyrå där det finns skadereglerare. Ett försäkringsbolag kanske ger dig 15 000 kr. Men har du en skadereglerare så kan du få 10-15 ggr så mycket. Du betalar då en viss procent till juristbyrån. Kontakta Juristbyrå är alltså mitt råd, innan du själv börjar fightas med ditt försäkringsbolag.
  • Anonym (anna) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 12:44
    #8
    Anonym (skadereglering) skrev 2015-04-25 12:40:37 följande:
    Du kommer få ersättning. Försäkringsbolagen vill väldigt gärna betala en engångkostnad. Gå inte på det! Jag råder dig att kontakta en Juristbyrå där det finns skadereglerare. Ett försäkringsbolag kanske ger dig 15 000 kr. Men har du en skadereglerare så kan du få 10-15 ggr så mycket. Du betalar då en viss procent till juristbyrån. Kontakta Juristbyrå är alltså mitt råd, innan du själv börjar fightas med ditt försäkringsbolag.
    tack för tipset!
  • Äldre 25 Apr 13:41
    #9

    Jag förlorade en äggledare 2011. Det räknades som någon form av invaliditet och jag fick 29000kr om jag inte minns fel. Hade och har fortfarande Trygg-Hansa.

  • Anonym (anna) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 13:50
    #10
    Dr to be skrev 2015-04-25 13:41:10 följande:

    Jag förlorade en äggledare 2011. Det räknades som någon form av invaliditet och jag fick 29000kr om jag inte minns fel. Hade och har fortfarande Trygg-Hansa.


    ok här handlar det om funktionsnedsättning som påverkar daglig aktivitet och jobb. men de pratar om mellan 30-50 000 kr beroende på vad läkaren skriver
Svar på tråden ersättning från försäkring