• Anonym (varför)

    Varför stannar män kvar i olyckliga äktenskap?

    Hur kommer det sig att män stannar kvar i olyckliga äktenskap och reser tillsammans med sina fruar trots att dem hellre vill vara med någon annan kvinna...?

  • Svar på tråden Varför stannar män kvar i olyckliga äktenskap?
  • Fiona M

    Hur många trådar ska du starta?

    Tydligen vill han inte hellre vara med dig, då skulle han vara det.

  • Anonym (Spruthål)

    För att de inte alla är olyckliga, det bara säger det till fig för att få knulla lite.

  • MammAmma
    Fiona M skrev 2015-04-25 14:01:05 följande:

    Hur många trådar ska du starta?

    Tydligen vill han inte hellre vara med dig, då skulle han vara det.


    Ooh, BURN!
  • Anonym (varför)
    Anonym (Spruthål) skrev 2015-04-25 14:02:14 följande:

    För att de inte alla är olyckliga, det bara säger det till fig för att få knulla lite.


    Det är väll oerhört fräckt gentemot frun isåfall. Att vilja ha någon brevid....
  • Anonym (britta)

    Jag tror att män stannar pga bekvämlighetsskäl. Har nu levt i ett dåligt förhållande i två år, inge sex el närhet - väntar nästan på att han skall träffa någon annan. MEN härdar ut ännu, tanken var att jag skall se hur länge det dröjer innan HAN tar upp saken till diskussion men börjat tro att han ALDRIG gör det utan vi lever såhär ännu efter fem år...det är liksom jag som får ta smällen o jag som är den elaka den dagen diskussionen förs. Männen får ju tvätten tvättad o maten oftast serverad, någon som handlar, kokar o håller i all logistik - såå....varför förändra det?

  • Anonym (Japp)
    Anonym (britta) skrev 2015-04-25 17:30:13 följande:

    Jag tror att män stannar pga bekvämlighetsskäl. Har nu levt i ett dåligt förhållande i två år, inge sex el närhet - väntar nästan på att han skall träffa någon annan. MEN härdar ut ännu, tanken var att jag skall se hur länge det dröjer innan HAN tar upp saken till diskussion men börjat tro att han ALDRIG gör det utan vi lever såhär ännu efter fem år...det är liksom jag som får ta smällen o jag som är den elaka den dagen diskussionen förs. Männen får ju tvätten tvättad o maten oftast serverad, någon som handlar, kokar o håller i all logistik - såå....varför förändra det?


    Amen to that!
  • Anonym (hm)

    Hur långt är ett snöre? Det finns nog många anledningar till att en man stannar i en dålig relation så det går ju inte att generalisera. Likväl skulle man kunna vända frågan så att den också innefattar kvinnors val att stanna i usel relation. Tror egentligen inte att det skiljer sig värst mycket egentligen. Känns det skit gå helt enkelt, livet är för kort att slösas på en dålig partner.

  • Anonym (för att det är bra)

    Jag tror att män som stannar kvar i sina äktenskap trots att de har en annan gör det för att äktenskapet faktiskt inte är olyckligt. Av de män jag vet som har haft någon på sidan om (3 stycken) så har de haft bra äktenskap med fruar som älskar dem oändligt. Trots detta har de skaffat någon på sidan om och när frun och omgivningen fått reda på det så har det blivit en totalla chock för de har verkat som att allt varit jättebra. Alla män har försökt få tillbaka sina fruar också men bara en lyckades.

  • Anonym (varför)
    Anonym (britta) skrev 2015-04-25 17:30:13 följande:

    Jag tror att män stannar pga bekvämlighetsskäl. Har nu levt i ett dåligt förhållande i två år, inge sex el närhet - väntar nästan på att han skall träffa någon annan. MEN härdar ut ännu, tanken var att jag skall se hur länge det dröjer innan HAN tar upp saken till diskussion men börjat tro att han ALDRIG gör det utan vi lever såhär ännu efter fem år...det är liksom jag som får ta smällen o jag som är den elaka den dagen diskussionen förs. Männen får ju tvätten tvättad o maten oftast serverad, någon som handlar, kokar o håller i all logistik - såå....varför förändra det?


    Precis som för mig och därför slutar jag att ha dåligt samvete OM jag träffar någon man som visar intresse för att lära känna mig. Min man känner också att han inte kommer kunna leva upp till dem krav som kommer att krävas om han bor själv. Han kommer inte kunna ha det så bra som nu.
  • SchaefferBoy

    Många människor både kvinnor som män orkar inte leva ensamma.

Svar på tråden Varför stannar män kvar i olyckliga äktenskap?