• Anonym (ts)

    Vill bli skuldfri :(

    Har gjort en genomgång av min ekonomi och inser att den är på väg åt helvete... Jag behöver råd att ta mig ur skiten med alla lån. Vill bli skuldfri! Hur ska jag göra??

    Såhär ser det ut:

    Inkomst 21000 efter skatt

    Utgifter varje månad:

    Telefon och iPad 1200

    Hyra 6500

    CSN 600

    Försäkring bil 300

    Ikano 1100

    Marginalen 843

    Facket 225

    A-kassa 90

    Hyresgästföreningen 70

    Klarna 500

    Ferratum 500

    Totalt ca 11000

    Sparande:

    11000kr

    Sammanställning av lån:

    Marginalen 49000(här ligger massa smålån, ränta 15%)

    Ikano 15000 (billån) 11,45% ränta

    Ferratum 4900

    Klarna 5000

    Svea 2000

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-25 16:18
    Glömde skriva. Jag är ensamstående, inga barn el djur

  • Svar på tråden Vill bli skuldfri :(
  • Frontline

    Vad är problemet?
    Har du ett sparande på 11K så är det ju ingen lyxfällanvarning på dig precis..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Monkii

    Du menar inte att du sparar med pisslåg ränta och samtidigt har lån med hög ränta?

  • Ellonbellon

    Det bästa vore ju om du kan få ett banklån med bättre ränta så du kan betala tillbaka lånen med hög ränta.Prata med din bank. Har du 11000 över i månaden att lägga på sparande så kan det inte vara så stora problem.

    Antar att du har lite pengar till mat också, men det är räntorna som äter upp dig.

  • Anonym (what)

    Du kan spara 11000 i månaden? Det är verkligen ingen fara med din ekonomi

    Om du skiter i att spara 1 månad så blir du ju av med ferratum, klarna och Svea. Alltså bara marginalen och ikapp kvar (1943 kr i månaden).

  • Anonym (ansvar)

    Grattis, du har inga kostnader för mat, nöjen, shopping, el eller bensin. Om jag räknade som du gör så skulle jag få betydligt mycket mer kvar.

  • Anonym (ts)

    Ett förtydligande!

    Jag har ett totalt sparande på 11000kr, sparar 200kr i månaden. Bensin ca 500kr

  • Anonym (ts)

    Och inga påhopp tack, jag mår redan väldigt dåligt. Jag vill ha konstruktiva råd.

Svar på tråden Vill bli skuldfri :(