• Anonym (fulaankungen)

    Jag har blivit så jävla ful. :/

    Jag har blivit så sunkigt ful. Mörka ringar under ögonen, hyn blek och dassig. Ja hela jag ser skitig ut. Spelar liksom ingen roll om jag fixar iordning mig, det lyser liksom igenom. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Jag har blivit så jävla ful. :/
  • Anonym (hm)

    På din korta ingress låter det mer som om du kanske känner dig lite nere. Vem vet kanske är du en av dem som lider av lite vinterdepression. Eller så känner du dig deprimerad. Svårt att säga vad på den lilla informationen. Kanske det skulle hjälpa med lite terapi som du kan få via din vårdcentral.

  • Anonym (Ful anka 2)

    Åhh, vad jag känner igen mig! Känner mig jätteful varje dag även när jag försöker göra mig i ordning. Kroppen är ful och slapp med världens tjockaste mage, rumpa och lår och ansiktet är inte vad det borde vara. Kläder är inte alls kul längre eftersom att min kropp är så opropertionelig så inget passar eller sitter snyggt. Jag ser säkert ut som en ful, ledsen bitter gammal tant för främlingar som ser mig på stan. Jag får aldrig någon uppskattning för mitt utseende och då har jag ändå varit hyfsat snygg förut. För länge sen. Du är inte ensam om att känna så här.

  • Anonym (hm)

    Men är det inte som så att då är det snarare något i individens livssituation som inte stämmer mer än att man känner sig ful. Jag tror mer på att det är ett uttryck för att något annat inte står rätt till. Sen kan det förstås vara en ålderskris.

  • Anonym (mer vatten och frisk luft)

    Låter trist men testa att dricka mer vatten och ta dig ut på joggingtur/promenad någon gång i veckan.

    För mig minskar både plufsighet och mörka ringar under ögonen av det. Jag ser allmänt hängig ut när jag slarvat med att dricka. Och på något sätt verkar det som om musklerna i ansiktet stärks av ett joggingpass och ger ansiktet mer klara drag?

  • Anonym (fulaankungen)
    Anonym (hm) skrev 2015-04-25 16:54:45 följande:

    På din korta ingress låter det mer som om du kanske känner dig lite nere. Vem vet kanske är du en av dem som lider av lite vinterdepression. Eller så känner du dig deprimerad. Svårt att säga vad på den lilla informationen. Kanske det skulle hjälpa med lite terapi som du kan få via din vårdcentral.


    Jag kämpar mot ångest och ptsd men det har jag gjort länge och även då tyckt att jag ser okej ut. Nu är det som allt bara förfallt.
  • Anonym (L)

    Har också haft en period på 2-3 månader då jag känt mig så äckligt apful att jag tom gråtit över det, haha. 

    Fixa håret, färga ögonbrynen och köp dig lite nya kläder - det kan göra susen!

    Jag lovar, du är inte ful {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (hm)

    Känner man sig nöjd och trivs med sig själv så tror jag man känner sig vackrare om det nu skulle vara något självändamål.

  • Anonym (fulaankungen)
    Anonym (hm) skrev 2015-04-25 17:44:53 följande:

    Känner man sig nöjd och trivs med sig själv så tror jag man känner sig vackrare om det nu skulle vara något självändamål.


    Ja såklart det är så. :) Jag borde kanske ta hand om mig själv bättre.
  • Anonym (fulaankungen)
    Anonym (mer vatten och frisk luft) skrev 2015-04-25 17:12:44 följande:

    Låter trist men testa att dricka mer vatten och ta dig ut på joggingtur/promenad någon gång i veckan.

    För mig minskar både plufsighet och mörka ringar under ögonen av det. Jag ser allmänt hängig ut när jag slarvat med att dricka. Och på något sätt verkar det som om musklerna i ansiktet stärks av ett joggingpass och ger ansiktet mer klara drag?


    Ja tänkte börja träna nästa vecka. Man brukar få en annan lyster då.
  • Anonym (Mela)

    Ett ytligt tips... smörj in med brun utan sol på kinderna ett par gånger i veckan. Man ser piggare ut, som naturlig färg.

Svar på tråden Jag har blivit så jävla ful. :/