• Anonym (THE mom!)

    Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

    Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

    Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

    Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

    Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

    Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

    Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

    Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

    Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.

  • Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".
  • Anonym (S)

    Ja, vill pappan vara tillsammans med henne, så är det hans val.

    Du kan inte ställa krav på hans flickvänner, att de ska vara på ett  visst sätt eller ha en viss intelligens.

  • aleydis
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 18:01:24 följande:

    Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

    Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

    Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

    Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

    Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

    Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

    Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

    Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.


    Haha det låter ju lite skumt. Men hur kan du vara säker på att de aldrig träffats? Om andra oxå reagerar så skämmer hon ju ut dig själv inför andra oxå...
  • lövet2

    Hon försöker antagligen fjäska in sig hos pappan. Vägen till hans hjärta kan mycket väl gå genom dottern ...

  • Nenne666

    Hon låter ju inte riktigt som hon ska. Jag hade nog Skärmdumpat det där och visat och frågat exet om han har koll på vad hon skriver om eran dotter, som i skrivandets stund är helt okänd för henne.

  • Anonym (Yster)

    Men du ett tips använd ilska och energi till om och när det verkligen blir tokigt.

    Pappan verkar inte ödsla energi på det varför ska du?

    Barnet drabbats väll inte negativt?

  • Grus grus

    Håller med om att det låter väldigt märkligt om de aldrig ens träffats. Verkar ju vara som lövet2 säger: fjäsk. Men med det sagt, vilken underbar lättnad för din del. Mitt ex har en helt underbar sambo och hon är så snäll mot mitt barn. Det känns tryggt att lämna och veta att ungen är omtyckt och efterlängtad. Jag hade mått otroligt dåligt om inte sambon varit omtyckt av vårt barn eller sambon inte varit snäll.

    Så visst är det kanske lite konstigt om hon aldrig träffat barnet, men om hon gjort det, borde det bara vara en enorm lättnad för din del.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose stupid.
  • Anonym (THE mom!)
    Tines skrev 2015-04-25 18:03:22 följande:

    Oj, men snälla du... ANDAS

    Så farligt är det inte....


    Men ganska knäppt, eller!?
    Anonym (S) skrev 2015-04-25 18:05:44 följande:

    Ja, vill pappan vara tillsammans med henne, så är det hans val.

    Du kan inte ställa krav på hans flickvänner, att de ska vara på ett  visst sätt eller ha en viss intelligens.


    Har jag sagt det!? Jag ifrågasätter bara hur en frisk människa kan göra på det viset!?
    aleydis skrev 2015-04-25 18:05:52 följande:

    Haha det låter ju lite skumt. Men hur kan du vara säker på att de aldrig träffats? Om andra oxå reagerar så skämmer hon ju ut dig själv inför andra oxå...


    Ja, hon skämmer verkligen ut sig! Folk tycker ju att hon är helt vrickad.

    Jag vet att de aldrig setts då hon och jag inte har några gemensamma vänner (förutom mitt ex då, men han har ingen umgängesrätt med vårt barn än så länge). Så de har garanterat aldrig träffats.
    lövet2 skrev 2015-04-25 18:06:10 följande:

    Hon försöker antagligen fjäska in sig hos pappan. Vägen till hans hjärta kan mycket väl gå genom dottern ...


    Ja, det var det min kompis sa också. Dessvärre vet jag att hon inte är (eller iaf inte har varit) vidare barnkär. Hon passade ofta på sina småsyskon och kunde ibland vara riktigt elak mot de typ i affären och på gården och så.
    Nenne666 skrev 2015-04-25 18:07:57 följande:

    Hon låter ju inte riktigt som hon ska. Jag hade nog Skärmdumpat det där och visat och frågat exet om han har koll på vad hon skriver om eran dotter, som i skrivandets stund är helt okänd för henne.


    Jag har redan tagit printar på allt och pappans syster (som är en av mina bästa vänner) har skrivit ut allt och ringt sin bror. Men jag vet inte vad som sagts. Däremot borde han redan känna till inläggen, då de finns öppet på hans sida och han har varit inloggad sedan de skrevs.
    Anonym (Yster) skrev 2015-04-25 18:12:55 följande:

    Men du ett tips använd ilska och energi till om och när det verkligen blir tokigt.

    Pappan verkar inte ödsla energi på det varför ska du?

    Barnet drabbats väll inte negativt?


    Nä, var bara tvungen att ventilera lite.
    Grus grus skrev 2015-04-25 18:17:45 följande:

    Håller med om att det låter väldigt märkligt om de aldrig ens träffats. Verkar ju vara som lövet2 säger: fjäsk. Men med det sagt, vilken underbar lättnad för din del. Mitt ex har en helt underbar sambo och hon är så snäll mot mitt barn. Det känns tryggt att lämna och veta att ungen är omtyckt och efterlängtad. Jag hade mått otroligt dåligt om inte sambon varit omtyckt av vårt barn eller sambon inte varit snäll.

    Så visst är det kanske lite konstigt om hon aldrig träffat barnet, men om hon gjort det, borde det bara vara en enorm lättnad för din del.


    Hon är lite som Cruella Devil. Knappast barnkär. Men jag behöver inte bekymra mig, då hon aldrig kommer att ha chansen att träffa mitt barn under de närmsta åren. Men ändå.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".