• Äldre 25 Apr 18:30
    1665 visningar
    8 svar
    8
    1665

    Gravidsymtom vid p-pillerstopp?

    Hej!

    Jag åt mitt sista p-piller den 5 april. Det sista pillret på kartan, så jag fick min mens (p-piller mens) den 8 april och den slutade den 12 april. Samma dag som mensen slutade hade jag och min sambo sex.

    Sedan dröjde det till den 17 och 19 april innan vi hade sex igen. Inte skyddat sex men han kom aldrig i mig (för att vara lite för? tydlig).

    Jag skaffade en app på telefonen och enligt den skulle jag inte ha ägglossning förrän den 22 april.

    Värk liknande mensvärk började nästan direkt efter att mensen tog slut. Lite molande sådär. Sedan hade jag två dagar med blodblandade flytningar helgen den 17-19. Sedan dess har jag fortsatt att känna ganska kraftig mensvärk i stort sett varje dag. Idag springer jag på toa för att kissa hela tiden. Så fort jag kissat är jag kissnödig igen. Brösten är större och lite ömma. Har uppsvälld mage och är lite lätt illamående ibland.

    Jag undrar om det finns någon chans att jag är gravid eller om det bara är biverkningar efter att jag slutat med p-pillerna..

    Kan man ens bli gravid så snabbt efter att man slutat med p-pillerna?

    Är jag skengravid?

    Kan man känna tecken på graviditet så tidigt som jag gör?

    Kan jag ha blivit gravid tidigare än vad jag tror?

    Är alldeles för tidigt för att testa då jag ska ha min mens först om 11 dagar (om man går enligt appen och om mensen ens kommer igång då efter att jag gått på p-piller ett år).

    Blev gravid en gång tidigare utan att min sambo kom i mig (btw).

    Åååh skulle bli så glad över ett svar. Någon som varit med om något liknande eller vad som helst.

  • Svar på tråden Gravidsymtom vid p-pillerstopp?
  • Äldre 26 Apr 14:40
    #1

    Ingen som skulle vilja skriva en kommentar?

  • Anonym (Ja det går!)
    Äldre 26 Apr 15:01
    #2

    Jag blev gravid direkt efter att jag slutat med p-piller så visst går det. Alltså nästan direkt efter att mensen tog slut.

  • Äldre 26 Apr 18:24
    #3

    Tack för svar!

    Hade du symtom såhär tidigt också?

    Man vet ju inte alls vad man ska tro. Vad det beror på. Har läst så mycket om att kroppen kan reagera med precis samma symtom som om man vore gravid när man slutar med p-piller. Känns konstigt att jag skulle känna av att jag är gravid såhär "på en gång".

    Har beställt stickor som ska kunna visa resultat upp till 7 dagar innan mensen är beräknad. Känns så jobbigt att vänta i 10 dagar till!

    Men man får väl räkna med ett - om man testar så tidigt... suck

  • Anonym (Ja det går!)
    Äldre 26 Apr 22:51
    #4

    Ja jag hade vissa symptom som fick mig att misstänka att jag var gravid mer än en vecka innan mensen var beräknad. 

  • Anonym (Visst­)
    Äldre 27 Apr 07:11
    #5

    Jag blev gravid precis efter att jag slutade med mina p-piller, så visst finns chansen att du är gravid. Jag kände också av symptomen väldigt tidigt, så när jag testade mig visade det neg så jag antog att det var symptom som kom i och med avslutandet av p-piller. Så vänta ett tag så är du på den säkra sidan!

  • Äldre 27 Apr 07:21
    #6

    Jag blev gravid direkt efter ppillerstopp! Tog sista pillret den 13e mars, p-pillermensen kom den 16e. Sen kom aldrig mensen men trodde inte att jag var gravid då mensen inte alltid kommer igång på en gång. Men jade lite symptom som molande värk, trötthet och förändrad aptit så tog ett test för lite drygt en vecka sedan och idag går jag in i gravidvecka 7!

  • Äldre 27 Apr 14:19
    #7

    Tack fina ni för svar!

    Spännande att höra att det kan gå så fort efter p-pillerstopp! Men känns otroligt om jag skulle ha blivit gravid redan en vecka efter p-pillermensen?

    Dessutom utan att han kom i mig?

    Vi har inte haft sex sen dess då min sambo är bortrest nu.

    Frustrerande att inte veta hur man ska tolka sin egen kropp. Hade det inte varit för att jag läst att man kan reagera med gravsymtom när man slutar med p-pillerna så hade jag varit stensäker på att jag var gravid nu.

    9 dagar kvar...

  • Äldre 4 May 23:16
    #8

    Kunde inte hålla mig.

    Testade idag, två dagar innan beräknad mens (inte på morgonurin) men det visade neg.

    Att bli med barn var inget planerat, men lite besviken blev jag nog allt ändå...

Svar på tråden Gravidsymtom vid p-pillerstopp?