• zarah

    behöver billig större bil att köra tips!

    Just nu kör vi Hyundai getz jävligt billig i drift och köra. Dock nu behöver vi verkligen större. jobbar på sjön och är borta varannan vecka. Alltså ska Bilen köras till och från båten 25mil t/r jag sen då lite småkörningar i veckan jag är hemma. Har ett barn och som sagt med getzen får dottern plats jag då och ibte så mycket mer. Behöver en Bil som är billig i drift gärna utrymme så man iaf får plats 3 vuxna (föraren inräknad där) och barnstolen då.

    Dock kan jag just nu bara lägga 25000 på en bil. Behöver verkligen tips!

  • Svar på tråden behöver billig större bil att köra tips!
  • zarah

    Glömde skriva det med gärna billiga reservdelar till den och gärna bilar utan kända fel.

  • Studentpappa

    Volvo 945, driftsäker och billiga delar. Drar en del soppa men för 25 tkr får du inte en bättre iaf. Du får ju tillbaka det mesta på skatten för resor till och från jobbet. Lastar hur mycket som helst

  • zZzZz
    Studentpappa skrev 2015-04-25 21:35:32 följande:

    Volvo 945, driftsäker och billiga delar. Drar en del soppa men för 25 tkr får du inte en bättre iaf. Du får ju tillbaka det mesta på skatten för resor till och från jobbet. Lastar hur mycket som helst


    Det mesta? mjaae nu ljög du...

    man får tillbaka en tredjedel av summan efter man automatiskt dragit av 10000... så blir en liten minimalt slant...

    tex
    30000-10000/3=6666,66kr :)


  • Studentpappa
    zZzZz skrev 2015-04-25 21:47:27 följande:

    Det mesta? mjaae nu ljög du...

    man får tillbaka en tredjedel av summan efter man automatiskt dragit av 10000... så blir en liten minimalt slant...

    tex

    30000-10000/3=6666,66kr :)


    En viss överdrift, men kör du i stort sett bara till jobbet är den delen inte illa. Jag får inte tillbaka en spänn av det jag kör per år.

    Ts kör en 945:a 1300 mil per år till och från arbetet, kostar ca 18000:- vid 14:-/l. Med skattereduktion får ts tillbaka 4600:- och betalar 13400:- eller 10,30:- per liter. Så jag var knappast ensam om att överdriva.
  • zarah
    Studentpappa skrev 2015-04-25 21:35:32 följande:

    Volvo 945, driftsäker och billiga delar. Drar en del soppa men för 25 tkr får du inte en bättre iaf. Du får ju tillbaka det mesta på skatten för resor till och från jobbet. Lastar hur mycket som helst


    Just lastning av saker är ganska lugnt som sagt jag vill bara kunna ta med några i bilen när man kör ytan att DoM ska behöva sitta som fällKnivar. Dottern har en bakvänd stol därför den tar sån plats. Vagn och sånt vägrar hon ändå så som sagt bara kupé utrymmet är bra så är jag nöjd
  • zarah
    Studentpappa skrev 2015-04-25 22:45:03 följande:

    En viss överdrift, men kör du i stort sett bara till jobbet är den delen inte illa. Jag får inte tillbaka en spänn av det jag kör per år.

    Ts kör en 945:a 1300 mil per år till och från arbetet, kostar ca 18000:- vid 14:-/l. Med skattereduktion får ts tillbaka 4600:- och betalar 13400:- eller 10,30:- per liter. Så jag var knappast ensam om att överdriva.


    Just bensinen är inte det största problemet då det är motorväg nästan hela vägen till terminalen så det är ingen blandad körning mest billigt ägande jag är ute efter då den står still varannan vecka. Vist den behöver ju inte drA 1.5 liter milen. Men ni fattar
Svar på tråden behöver billig större bil att köra tips!