• MrsFreud

    Namn till våra tvillingar

    Vi väntar enäggstvillingar, men har inte kunnat hitta namn som känns perfekta till båda två. Har hittills två namn bestämda - Agnes och Theodor. Men enäggstvillingar är ju som bekant av samma kön, så vi skulle behöva ett tjejnamn och ett killnamn till. 
    Vi har tidigare funderat kring Felix, Samuel, Alice, Elvira, Leonora, Isabelle etc men är egentligen öppen för vad som helst. Behöver inte vara namn i samma stil som dessa. 

    Har ni några förslag? 

  • Svar på tråden Namn till våra tvillingar
  • Abbe83

    Förslag:
    Elin
    Ellen
    Hanna
    Julia
    Klara
    Matilda

    Benjamin
    Elias
    Isak
    Jonatan
    Oskar
    Viktor

  • MrsFreud

    Viktor är okej, men känns inte helt rätt ändå. Gillar även Jonathan, får fundera lite mer på det! Utav tjejnamnen gillar jag flera. Ellen och Klara är favoriter som jag ständigt återkommer till men som jag sedan i slutändan ändå väljer bort.. Matilda hade varit ett klockrent val om det inte vore för att mina två äldsta har en halvsyster med det namnet redan (som de visserligen inte träffar, men ändå). 

  • fluu

    Lite random då:

    Alina/Aline
    Alexandra
    Alba
    Alma
    Augusta
    Beatrice
    Cornelia
    Diana
    Edith
    Eleanor/Eleonora
    Emilia
    Fredrika
    Filippa
    Greta
    Hilda
    Ines
    Iris
    Karin
    Laura
    Linnea
    Matilde(istället för Matilda?)
    Nikolina
    Olivia
    Simone
    Stella
    Tyra
    Vendela


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Anton
    Adrian
    Artur
    Aron
    Didrik
    Douglas
    Emanuel
    Edvard
    Emil
    Elmer
    Gabriel
    Henry
    Herman
    Isidor
    Julian/Julius
    Ludvig
    Levi
    Lukas
    Malcolm
    Nikolas
    Ossian
    Ruben
    Sixten
    Valter


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MrsFreud

    Tack för förslagen fluu!
    Många fina flicknamn, men få som jag själv faktiskt kan tänka mig att använda. Vår äldsta dotter heter Emilia (och ett utav hennes andranamn är Philippa) så det är ju kul att de är med på listan i alla fall :) Ska fundera mer på Iris, Linnea, Nicolina, Stella och Olivia. 
    Arthur har jag funderat lite på, men vet inte om jag riktigt vågar använda det. ;) Tycker det är fint dock, så det tåls att tänkas på! Gillar även Gabriel, Henry, Julian, Ludwig, Lucas och Nikolas. Lucas hade också varit ett självklart val om inte min äldsta hette det i andranamn. Vill helst inte "återanvända" namn..

  • Abbe83

    Fler förslag:
    Ada
    Albertina
    Amalia
    Amanda
    Astrid
    Cecilia
    Ebba
    Edda
    Elise
    Elsa
    Emmy
    Felicia
    Frida
    Hillevi
    Hilma
    Ida
    Josefine
    Kajsa
    Lina
    Liv
    Lydia
    Melina
    Moa
    Molly
    Natalie
    Ottilia
    Rut
    Saga
    Sally
    Sofia
    Svea
    Viola

    Adam
    Alexander
    Charlie
    David
    Edvin
    Elliot
    Erik
    Fabian
    Gustav
    Harry
    Hugo
    Jack
    Jakob
    Joel
    Johannes
    Karl
    Kasper
    Linus
    Love
    Maximilian
    Noah
    Otto
    Rasmus
    Sebastian
    Simon
    Thor
    Vilhelm
    Vilmer
    Vincent

  • elyse

    Ta fram almanackan. När du hittar ett namn du gillar så säger du det på rikssvenska, göteborgska och skånska. Om du fortfarande gillar det så kan det vara med på kanske-listan! ;)

  • MrsFreud

    Tack för förslagen Abbe83! VI har flera barn sedan tidigare, och du fick med 3 utav våra 4 söners namn bland dina förslag.

    Finns ett par andra namn på listan vi inte heller kan använda av olika anledningar. Men ska fundera mer på dessa: Ebba Elsa Emmy Ottilia Saga Sally Sofia Alexander Charlie Harry Hugo Jack Joel Love Maximilian Simon Vincent

  • Bananen123

    Önja
    Sonja
    Ronja
    Vera
    Madicken
    Ztella
    Cornelia
    Engla
    Evelina
    Lina
    Paulina
    Angelina
    Kajsa
    Andrea
    Svea
    Sofie
    Anna
    Isabelle
    Adela
    Felicia
    Tea
    Chanell
    Idilia
    Indra
    Maria
    Ayla
    Alicia
    Emilia
    Filia

    Liam
    Max
    Zack
    Sune
    Håkan
    Ted
    Andreas
    Alex
    Leon
    Leo
    Jonah
    Joel
    Adam
    Victor
    Sander
    Benjamin
    Charlie
    Cornelis
    Henrik
    Johan
    Fredrik
    Ulrik
    Charlie
    Linus
    Eric
    Hjalmar
    Adrian
    Melker
    Marcus
    Dennis
    Elton
    Anton
    Frej
    Filius
    Freddie
    Felix
    Filip
    Folke
    Gabrielle

  • MrsFreud

    Tack för förslagen bananen123! Felix som du föreslog är det andra pojknamnen vi hittills hade bestämt oss för att använda, men har som sagt börjat tveka lite.. men gillar det fortfarande mycket!

    Vi har även funderat mycket kring Stella. Gillar även Isabelle, men det är mitt eget andranamn men kan kanske funka ändå. Tycker även om Adela, Indra och Alicia (men hellre Alice). 

    Av pojknamnen tycker jag Leo och Leon är väldigt fina. Tänker dock att de kanske blir för likt Theodor? Kommer förmodligen bli Theo som smeknamn. 
    Ska fundera mer på Freddie, Frej, Charlie, Viktor, Joel och Max, alternativt Maximilian. 

Svar på tråden Namn till våra tvillingar