• lollse

    Lär din unge att gå på pottan vid tidig ålder

    jag lärde min unge vid tidig ålder se denna videon hur jag gjorde :)

    video tinyurl.com/my4hb2l

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-26 15:38
    det tog bara 3 dager att lära mitt barn att gå på pottan efter att sett videon :)

    tinyurl.com/my4hb2l kostar bara 10 min av ditt liv C:

  • Svar på tråden Lär din unge att gå på pottan vid tidig ålder
  • Santin

    Här tränar vi för fullt. 8 månader gammal och har bara blöja på natten och då vi inte är hemma. Sen två veckor tillbaka har det inte hänt någon olycka.

    Detta gör vi för att vår dotter ofta får uvi och läkare rekommenderade att sluta med blöja så fort som möjligt.

    Förstår inte kommentaren att sluta när barnet själv är redo. Blöjor är något vi använder i västvärlden. I vissa u-länder lär man sig tyda barnens signaler och börjar direkt med "pottträning"

    Jag personligen tycker att många föräldrar är lata som låter sina barn gå i blöja då de är äldre än två år.

  • Litet My
    Santin skrev 2015-04-25 23:14:19 följande:

    Här tränar vi för fullt. 8 månader gammal och har bara blöja på natten och då vi inte är hemma. Sen två veckor tillbaka har det inte hänt någon olycka.

    Detta gör vi för att vår dotter ofta får uvi och läkare rekommenderade att sluta med blöja så fort som möjligt.

    Förstår inte kommentaren att sluta när barnet själv är redo. Blöjor är något vi använder i västvärlden. I vissa u-länder lär man sig tyda barnens signaler och börjar direkt med "pottträning"

    Jag personligen tycker att många föräldrar är lata som låter sina barn gå i blöja då de är äldre än två år.


    Vad är det du inte förstår med att vänta tills barnen är redo? Det behöver liksom inte vara synonymt med 4-5 år. Att sitta och tyda signaler funkar kanske om man har 1 barn att fokusera på, lite svårare om man har flera att bara ägna tid åt bebisen. Dessutom lever vi inte i något u land där man inte har något annat val (men även dessa använder ofta tygbitar och dyl som blöja om det finns).
  • Litet My

    I övrigt låter det väldigt okunnigt att tro att alla barn klarar av att vara blöjfria vid 2 år. Långtifrån alla barn gör det, trots att föräldrarna pottränat tidigt. Alla barn är liksom olika. Antar att du baserar dig på ett enda barn och tänker att alla fungerar precis som ditt.

  • Frontline
    Santin skrev 2015-04-25 23:14:19 följande:
    Här tränar vi för fullt. 8 månader gammal och har bara blöja på natten och då vi inte är hemma. Sen två veckor tillbaka har det inte hänt någon olycka.

    Detta gör vi för att vår dotter ofta får uvi och läkare rekommenderade att sluta med blöja så fort som möjligt.

    Förstår inte kommentaren att sluta när barnet själv är redo. Blöjor är något vi använder i västvärlden. I vissa u-länder lär man sig tyda barnens signaler och börjar direkt med "pottträning"

    Jag personligen tycker att många föräldrar är lata som låter sina barn gå i blöja då de är äldre än två år.
    Du är duktig du..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Santin

    Jag baserar det på mitt barn och på de barn jag har omkring mig.

    De flesta barn jag känner som är friska och har föräldrar som tar sig tid till att öva detta har blöjfria barn innan två år i alla fall dagtid.

    I övrigt är det mest av bekvämlighet som jag ser att barnen har blöjor på dagtid över två år.

    Men detta är ju min åsikt och du har din.

  • Litet My
    Santin skrev 2015-04-26 00:47:54 följande:

    Jag baserar det på mitt barn och på de barn jag har omkring mig.

    De flesta barn jag känner som är friska och har föräldrar som tar sig tid till att öva detta har blöjfria barn innan två år i alla fall dagtid.

    I övrigt är det mest av bekvämlighet som jag ser att barnen har blöjor på dagtid över två år.

    Men detta är ju min åsikt och du har din.


    Lite typisk enbarnsföräldrar Mao "mitt barn var tidig med detta, då är alla andra föräldrar lata". Återigen, det finns enormt många barn som inte är torra vid 2 år trots träning. Var glad att ditt barn var tidig och att du kunde tyda tecken hela dagarna, men inse att alla inte har det så lätt som du och ditt barn hade. Och det utan att vara lata.
  • Casslo08

    Så ska jag strunta i mitt äldre barn då för att oavbrutet studera barnets "signaler"? Btw jag tycker att det kan vara bra att mjukstarta med potträning så barnet får en hum om hur pottan ska användas och till vad. Innan den förståelsen finns så fortsätter jag ha blöja på honom. Låt barn vara barn för tusan och sluta tävla om duktighetspoäng. Som någon tidigare skrev så är detta ett typiskt syndrom för de som bara har ett barn att fokusera på. Pröva lägga till ett två tre barn till, ett heltidsjobb och en hund. Plus matlagning, städning, tvättning, bada ungarna och diverse saker som vi föräldrar har dagligen.

Svar på tråden Lär din unge att gå på pottan vid tidig ålder