• Äldre 25 Apr 22:08
    3875 visningar
    3 svar
    3
    3875

    Är det vanligt att ha ont i äggstockarna ibland efter en graviditet och förlossning ?

    Fick mitt första barn för 3,5 månad sedan . Förlossning var ganska jobbig då det blev igångsättning med först ballong och därefter dropp och vi höll på i 2 dagar och till sist slutade det med akut snitt för att min kropp svarade inte så bra på droppet , det gjorde jävligt ont men det hände mycket lite om man säger så.

    Nu såhär efteråt så ibland får jag en ömmande känsla i ( jag tror att det är i äggstockarna ) det är iallafall på bägge sidor precis under bikinilinjen . Det är inte i ärret efter snittet det gör ont utan en bit under.

    Är detta vanligt? Någon mer som känner såhär efter graviditeten ?

    Samt när jag och min kille har sex och när jag har kommit så måste han komma också för att det blir så obehagligt för mig . Det känns ungefär som att när han kommer en bit in i mig så känns det som att han stöter till något som har blivit jätte ömt efter att Jah har fått orgasm.

    Är detta normalt ? Eller bör jag gå kolla up det ?

  • Svar på tråden Är det vanligt att ha ont i äggstockarna ibland efter en graviditet och förlossning ?
  • Mamori
    Äldre 25 Apr 23:47
    #1

    Jag har haft ont på ett väldigt speciellt sätt både efter att jag fött barn och efter abort, jag undrar om det är det du menar. Märks det av när du går på toa, liksom ilar eller är det annorlunda?

  • Äldre 26 Apr 06:28
    #2

    Det är ligamenten du har ont i. Ligamenten är som en upphängningsanordning livmodern sitter fast i och som töjs ut maximalt när de håller upp livmodern med innehåll under en graviditet. Det är som resårband som blivit stretchade till bristningsgränsen. Och då gör det ont precis som du beskriver efteråt, dina ligament har träningsvärk helt enkelt.

  • Äldre 26 Apr 08:38
    #3

    Okej .

    Ja det är ilande och ömmande känsla . Men jag har det inte varje dag utan det kommer och går .

Svar på tråden Är det vanligt att ha ont i äggstockarna ibland efter en graviditet och förlossning ?