• Anonym (ledse­n tjej)
    Äldre 25 Apr 22:22
    573 visningar
    3 svar
    3
    573

    Vill ha barn men inte min kille

    Hej

    Jag är en tjej på 21 år som har en extrem barn längtan och har haft den sen jag var 14, för 2 år sedan blev jag tvingat av mina föräldra och göra en abort för att dom inte tyckte jag var tillräcklig mogen då jag inte visste mycket om socialen på den tiden var jag rädd för att dom skulle ta mitt barn då mina föräldra hotade mig med att anmäla mig till soc.

    Men längtan efter barn har blivit extrem har börjat köpa barnkläder och andra saker.

    Jag bor ihopa med min kille och vi har det helt okej ekonomisk men han vill inte ha barn än han har berättat hur mycket han längtar efter barn och när han är med andras barn ser jag hur han bara älskar och leka/spela t.ex fotboll med dom.

    Han pratar väldig mycket om barn men när jag väl frågar honom om det inte snart är dax säger han att han inte är redo och han vill ha en bättre ekonomi ????

    Vad ska jag göra ska jag få mig själv och lida mer ?

    Jag älskar honom verkligen och kan verkligen inte se någon annan person som pappa till mina barn för J är helt perfekt.

    P.s jag tjatar inte på honom då jag vet att det inte hjälper något!

  • Svar på tråden Vill ha barn men inte min kille
  • Anonym (Vänta el gå vidare utan han)
    Äldre 25 Apr 22:41
    #1

    Man kan inte tvinga någon att skaffa barn iaf, det slutar aldrig bra, så jag ser det som två alternativ.. Vänta tills han är redo eller gå vidare utan han.

    Nu sa du ej nått om tvinga el utan var bara i min mening:)

    Sedan tycker jag du ska sluta köpa barnsaker. Det förvärrar bara längtan ännu mer! Och du mår ej bätte i längden av att köpa saker.

    Vi har försökt att få barn i 5 år nu, trodde det skulle gå snabbt( naiv man var) och jag själv köpte kläder m.m. Men står utan barn än! Har slutat köpa för länge sedan och har gett bort samt sålt endel nu. För att ta avstånd från allt. Och för mig personligen har det hjälpt sinnet.

    Även fast han älskar barn och trivs jättebra med vänners barn m.m. Så betyder det INTE att han är redo för eget barn. Stor skillnad på vänners barn och egna.

  • Anonym (Liv)
    Äldre 25 Apr 22:49
    #2

    Låter som en insiktsfull realistisk kille. Du låter däremot besatt.

  • Äldre 25 Apr 23:35
    #3

    Oj, men snälla du.... du är ju bara 21 år!

    Vilken tur att du har en sambo som inte är lika besatt som dig.....

Svar på tråden Vill ha barn men inte min kille