• Anonym (Kvinna)

    45 år och singel. Kan man hitta en ny?

    Är en kvinna på 45 år som nyligen skiljt mig från min man som träffade en ny kvinna. Vi träffades redan i tonåren så jag vet knappt hur man försöker hitta en man idag. Sedan så har man ju börjat förfalla lite, brösten börjar hänga. Rumpan dallrar och skumpar. Och som pricken över i:et är jag inkontinent. Vill män alls ha en sådan kvinna och hur letar jag?

  • Svar på tråden 45 år och singel. Kan man hitta en ny?
  • Vibeche

    Hej vännen, självklart. När jag blev dumpad stod jag med en ettåring på armen, inkontinent och med både (bakfall och framfall), visste inte ens om jag kunde (rent fysiskt) ha sex längre. Hur attraktiv tror du jag kände mig?!

    Men jag bestämde mig snabbt för att det här inte skulle få mig på fall (tro mig det var nära) jag sa till mig själv att det var exets förlust. Jag är en fantastisk kvinna, jag ska bara hitta henne och plocka fram henne först! ????

    Jag har jobbat på självkänslan och självförtroendet. Jobbat med kbt och mindfullness. Sök gärna fysterapeut hos vårdcentralen för inkontinensen, köp geishakulor och börja träna/öva. Sök för operation om det inte hjälper. Inkontinens i din ålder är inget du ska acceptera.

    Sen ska du inse ditt egenvärde. Det finns fullt med män där ute men ta inte första bästa, hitta den bästa för dig!

    Kram

    V

  • DickRex

    Det viktigaste är nog (för dig som alla andra) att ta reda på vad du vill med ett förhållande. Behöver du trygghet, bekräftelse, vara betydelsefull, skratta, utvecklas, få ge, ta och älska? Ska din partner vara en spegelbild av dig eller någon som kompletterar dig? När du nu är ensam så kanske det är dags att börja lära känna dig själv?

    ...och under den tiden (minst är ett år tror jag) som du håller på med detta så kan du ju jobba med fysiken. Vet ju inte vad du gör idag, men allt (även inkontinensen) går ju att göra bättre. Skit i brösten! En man som faller för en kvinna som är 45 vet att hon inte har några yppiga tonårsbröst.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • DickRex

    ...och därefter så finns det ju (utöver dejtingsajterna) en massa aktiviteter där man kan träffa grabbar.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Haskel

    Du har alla möjligheter i världen att träffa någon ny. På varje singelkvinna går det en singelman, som vill träffa någon ny.
    "Ålderssymptom" eller gamla graviditetskomplikationer har även det sin charm. Det tyder på kvinnlighet och mognad, vilket många finner attraktivt.
    Tro inte att varken hängbröst, dallrig rumpa eller inkontinens kommer att göra dig mindre attraktiv/åtråvärd.

    Dock får du nog räkna med ett antal påflugna killar/män med bara sex i tanken. Särskilt om du väljer nätdejting. 

    Lycka till.

  • Anonym (Tonåring)

    Ja visst finns det kärlek för dig där ute. Mamma och pappa gick isär när jag var tonåring. Båda har hittat en ny och är lyckliga :) . Mamma hittade strax innan 45. Och pappa efter 45.

    Man ska bara hitta rätt :)

  • Anonym (Minda)

    Självklart kan man det! Min 63-åriga mamma får fortfarande uppmärksamhet av män i olika åldrar ute på stan. Senast i förra veckan var det två som försökte uppvakta henne. Så inte är det försent.

  • Anonym (Kvinna)

    Jag hoppas ni har rätt och att en sladdrig bak och inkontinens inte spelar en avgörande roll. Men var letar man idag? Vilka dejtingsajter är bäst för mogna människor?

  • BengtH

    Upp till 60 årsåldern är det lättare för kvinnor att hitta en ny man än tvärtom. Efter 60 börjar gubbarna bli sjuka och dö ut, män jobbar mer och sliter ut sig snabbare, de är också mer utsatta för olyckor, så är du en hälsosam stilig man i den åldern får du inga större svårigheter att hitta en partner.

    Sen gäller det ju inte bara att hitta någon utan också att hitta rätt, vilket inte är så lätt.

  • Anonym (också singel)

    Hej! Jag är också singel 41 år. Halvinkontinent om man kan säga så haha. Hur länge sen var det ni skiljdes? Har du landat och mår bra i dig själv?

    Jag har sedan separationen med barnens pappa haft två kortare relationer men sedan bestämt mig för att njuta av singellivet och att göra saker och hitta mig själv... ibland dyker ju lite längtan efter förälskelse upp men är helt säker på att det kommer!!

  • Anonym (42 år)

    Jag är 42 år och upplever mig som "eftertraktad". Seriöst, med giftermåls erbjudanden.

    Jag har jobbat bort alla onödiga fettkilon och tränat och har en hyfsat fast kropp. Har gjort detta för min egen skull och för min egen hälsa och välmående, men inser att det kanske har del i min status "på marknaden" nu. Har även börjat satsa mer pengar på frissabesök (mycket grått i håret, så färgar och klipper regelbundet) och kläder. Samt att mitt barn är tonåring och jag har fast jobb och ordnade förhållanden på alla sätt och vis.

    Så det är mina erfarenheter! Så om du vill ha ett nytt kärleksförhållande och det verkar gå trögt så kan jag tipsa om att satsa fullt ut på sig själv, för sin egen skull, så kommer det andra på köpet.

Svar på tråden 45 år och singel. Kan man hitta en ny?