• multimamma

    Vilka dofter tål du inte?

    Jag klarar inte av andedräkter, tycker typ alla luktar apa i munnen, svettdoft, kylskåpsdoft, cigarettrök, kaffe (doften jag annars älskar!) Min parfym (tycker jag också annars om :)) Har inte varit så här luktkänslig i mina förra graviditeter vad jag minns. Däremot har vi ett plommonträd utanför som blommar där kan jag stå och sniffa lääänge :)

    Vilka dofter klarar ni inte av eller älskar plötsligt?

  • Svar på tråden Vilka dofter tål du inte?
  • Fröken Smilla

    Jag har inga sådana doftproblem längre, men tidigare klarade jag inte av doften av stekt mat. Man blir väldigt känslig

  • lillefröe

    Nu är det rätt lugnt (v.29) men tidigare i graviditeten tålde jag ICKET mandarinlukt och julmustlukt. Var ju inne i min kräk-period som mest runt jul så det här var inga roliga saker att inte tåla haha.  


    Nu är det inte så känsligt längre, har fortfarande lite problem med mandarin men inte så att jag kräks. 

  • Snobi

    Ja, alltså vad är det med kylskåp? Jag tål dem bara inte! Kan må riktigt hyfsat ibland och bli lite övermodig, tänker att jag nog klarar att ta ut mjölkpaketet t.ex. Men icke! Blir lika illamående varje gång.

  • _elin_

    Första graviditeten fick jag min man att byta parfym säkert 3-4 gånger, varje gång trodde jag att han hittat en som skulle funka, men icke... efter de här 3-4 gångerna insåg jag att det var hans egen doft jag inte stod ut, men det hade jag inte hjärta att säga. Han luktar ju egentligen typ ingenting, men nåt gjorde att hans doft förstärktes och luktade jätteilla. Jag fick stå ut i smyg helt enkelt ;)

    Den här graviditeten har jag inte gillat doft av apelsin... men nu tycker jag det är gott, men kan fortfarande tycka att det luktar jobbigt... wierd! =)

  • Wilma

    Förra graviditeten var jag tvungen att flytta ut till mina föräldrar på landet ett tag eftersom det låg en restaurang i vår brf och jag mådde sjukt illa av stekoset...

    Idag var det mycket nära kaskadspya när jag gick igenom avdelningen med katt- och hundmat i affären....Fy!

  • Blgebo

    Fikabröd. Typ hyllan på Ica med färskt fikabröd, munkar, vetelängder osv. Det får mig att vilja kräkas direkt!! 
    Blod och stekos har jag haft svårt för tidigare, vi får se den här gången vad som händer längre fram... 

  • mammalovis

    Det finns många lukter som är jobbiga. Byta bajsblöja på yngsta undviker jag. Sedan kan jag ha jättesvårt för mat som luktar, sambons snus och att han äter jordnötsringar. Jag kräks inte så ofta, men har desto mer besvär av att jag få en massa kväljningar.

  • MeAngeleyes

    Tvättmedelsdoft, särskilt dom billiga typ Spar och liknande. Och dom flesta sköljmedel. Dessvärre sitter det fortfarande kvar ett halvår efter sonen föddes, kräks närapå när nån har dom dofterna fortfarande!

Svar på tråden Vilka dofter tål du inte?