• lillefröe

    hur svårt är det att se kön?

    Jag förstår att det har att göra med barnets vinkel och så vidare, men hur svårt är det egentligen att se könet på ultraljud om man är utbildad? 


    Jag har gjort 4 ultraljud. Ett i v.9 redan, så då brydde jag mig inte ens om att fråga av naturliga anledningar. 


    På RUL kunde man inte se könet för att barnet låg i fosterställning. 


    Har sedan gjort 2 ultraljud till, varav ett var i v.29 (nu) och man kan fortfarande inte se könet. 


     


    Har ett ultraljud i v.32 (TUL) och då är det "sista chansen" innan förlossning. Vi vill ju så gärna veta vem som gömmer sig där inne!  


     

  • Svar på tråden hur svårt är det att se kön?
  • Knappklara

    Oj, det tycker jag låter märkligt, aldrig hört förut! Vi såg i både v.16 och v.23 klart och tydligt den lilla snoppen!

  • lillefröe
    En glad tjej skrev 2015-04-26 10:28:48 följande:

    Vi såg könet på vårt andra barn redan i vecka 20. Syntes klart och tydligt att det var en flicka.


    Knappklara skrev 2015-04-26 21:22:30 följande:

    Oj, det tycker jag låter märkligt, aldrig hört förut! Vi såg i både v.16 och v.23 klart och tydligt den lilla snoppen!


    Jaha det kanske bara är vårt sjukhus som är ovilliga att leta? Men jag tyckte verkligen dom gjorde en kraftansträngning, åtminstone både på RUL och sedan nu i v.29. Men dom sa bara att nä dom såg inget, efter ett tags letande. 


    Jaja, vi får väl se på TUL om den vill visa sig, annars får vi helt enkelt vänta tills den kommer ut, för då lär vi då se vad det är för något. Hehe

  • Knappklara
    lillefröe skrev 2015-04-26 21:55:21 följande:
    Knappklara skrev 2015-04-26 21:22:30 följande:

    Oj, det tycker jag låter märkligt, aldrig hört förut! Vi såg i både v.16 och v.23 klart och tydligt den lilla snoppen!


    Jaha det kanske bara är vårt sjukhus som är ovilliga att leta? Men jag tyckte verkligen dom gjorde en kraftansträngning, åtminstone både på RUL och sedan nu i v.29. Men dom sa bara att nä dom såg inget, efter ett tags letande. 


    Jaja, vi får väl se på TUL om den vill visa sig, annars får vi helt enkelt vänta tills den kommer ut, för då lär vi då se vad det är för något. Hehe


    Ha ha ja men precis! Två armar och två ben är det viktigaste ;)
Svar på tråden hur svårt är det att se kön?