• LAHR
    Äldre 26 Apr 11:31
    1404 visningar
    2 svar
    2
    1404

    Störande grannar vad gör man i detta läge??

    Vi bor i ett hyreshus som är relativt lugnt men i huset precis bredvid bor det en mindre (av oss) omtyckt "familj" denna familj är rätt ung och har därefter unga vänner och dessvärre är denna familj av slaget volvoraggare om man kan kalla det så. 
    De bara älskar att husera utanför vårt sovrumsfönster (och andras) sent på kvällen och diskuterar sina meningslösa händelser i livet,, med bilar som står på tomgång där avgasröret är borttaget för extra hög volym, samt ibland musik ur bilens högtalare med öppna bildörrar och öldrickande med högljudda skratt lagom i tid när pulsen har gått ned.

    Det är inte bara kvällar de njuter av att störa utan även dagtid och då med sina bilar som ska köras in på gården fast det finns en parkering exakt bredvid! De kan helt enkelt inte gå. Det känns som om man bor mitt i en fritidsgård exakt! 

    Vi går och lägger oss vid 21 då sambon ska upp kl 04-05. (vid 22 23 kan de stå utanför och babbla) i vintras kunde jag klocka exakt när en bil kom och åkte och då var klockan runt 23.

    Så... vi har en trygghetsjour man kan ringa dock inget jag har gjort ännu och hyresvärden är inte att tänka på då deras kontor inte ens ligger i samma län så man känner sig rätt ensam. Vårt hus är äldre och väldigt lyhört och ibland undrar jag om det verkligen får vara så pass lyhört? man hör exakt allt tom. när grannen under hostar och pratar i normal samtalston och när någon går in i porten bredvid samt annat.

    I vilka sammanhang är det ok att ringa trygghetsjour? kan man göra det även om störningen är under dagtid (varje dag då) vad räknas som störning på kvällen? 
    Vad gör man??!! prata med dem är nog ganska meningslöst, tror inte de skulle bry sig då deras attityd är sne. 


    "you can do it you are a croft"
  • Svar på tråden Störande grannar vad gör man i detta läge??
  • Anonym (elsa)
    Äldre 26 Apr 13:19
    #1

    Varför kan du inte ringa hyresvärden, bara för att kontoret ligger i ett annat län?

    Jag vet inte om det går att anmäla störningar dagtid, egentligen får man ju aldrig störa men man måste ju få vara ute och prata. Däremot kanske du kan anmäla att bilar körs in på gården.

    Natt och kvällsstörningarna kan du absolut anmäla. Gör det varje gång det händer. Det vore nog också bra om fler grannar som känner sig störda anmäler. också detta varje gång.

  • LAHR
    Äldre 26 Apr 14:43
    #2
    +1

    ja jag fick det rådet av en bekant med så det kommer bli så att jag ringer störningsjouren direkt nästa gång och tydligen så kan man ringa polis gällande bilåkandet (då det kan börfällas av olika anledningar) men det väntar jag med då ja helst bara ringer dem vid allvarliga händelser =) 

    Jo jag ska ringa hyresvärden också men chansen där känns minimal...

    här finns info om bilarna skrivet av en polis då,


    "you can do it you are a croft"
Svar på tråden Störande grannar vad gör man i detta läge??