• Anonym (Alone)

    Kvinnor är hycklare?

    Som singel så har jag fått rådet att testa nät-dating. När jag läste kvinnornas annonser så letar 90 % av dessa efter en man som är minst 180 cm lång och vältränad. De som inte passar in i "mallen" ombeds att inte skriva. Jag tycker detta är konstigt, särskilt efter alla år som kvinnor har kämpat för att inte bli bedömda efter sitt utseende. Om detta anses vara o.k. så måste det naturligtvis också vara o.k. för män att ange i sina annonser att de bara är intresserade av barbiedockor i naturlig storlek med minst D-kupa och geting-midja? Personligen skulle jag aldrig sänka mig själv till den nivån. Om man som jag är 170 cm lång och normalbyggd så är man uträknad från början. Å andra sidan tror jag inte att jag skulle vilja ha en relation med dessa ytliga kvinnor som annonserar på nätet. Det är sorgligt att kvinnor har fått en sådan sned bild av män.

    Tankar? Reaktioner? Erfarenheter?
  • Svar på tråden Kvinnor är hycklare?
  • Anonym (orka!!!)

    Men va fan ge dig. Tror det finns flera trådar om det ämnet sök dig dit istället

  • Anonym (hoppsan)

    Så om jag som är 162 cm. Halvtjock och inte vill ha någon snubbe vars största intresse är att träna och är en halvmeter längre än mig så borde jag stå högre i kurs men Nope. Ytlighet går åt båda hållen.

    Ha en trevlig dag!

  • Fjäril kär

    öh du ser inte själv skillnaden mellan bra och vettiga sökta egenskaper kontra fantasiegenskaper? 180 cm lång och vältränad är det många som är, inget fel att söka det.  Man har den längd man har. Och vältränad betyder oftast att man tar hand om sin kropp och är intresserad av hur man mår. 
    Vad skulle vara fel med att söka någon sådan? 

    däremot kan jag tycka det är både barnsligt och löjglit att börja skriva nån slags motkrav på en bimbotjej som ser ut som Barbie.. du fattar väl själv att det inte finns någon sån? 

    du har fortfarande 10% kvar att hitta en potentiell partner bland.... 

  • Anonym (qvinna)

    hmm karalr är preics lika stora hycklare. Dom anger så fint i sina presentationer att dom söker en tjej med inre egenskaper och värdesätter det över ett fint yttre och blabla blabla... 

    men när man väl börjar prata lite närmare, man skickar lite mer bilder på sig själv osv så kommer det sen fram att dom i alla fall tycker att den optimala flickvännen är typ Pamela Andersson till utseendet  hur korkad och blåst hon än må vara i övrigt. 

    Duckface och stora bröst slår tydligen det mesta . Så vem hycklar och vem är den mest intelligenta i det här egentligen?  

    bäst och tillägga att jag vet att jag ser bra ut och har inga problem att hitta killar jag har bara reflekterat på samma sätt som Ts gjort , fast ur ett kvinnligt perspektiv. 

  • Djävulens Högra Hand

    Gosse du är på helt fel forum för att få medhåll gällande kvinnors generella syn, däremot om du är ute efter att provocera så hat du kommit rätt!

    Nu kan jag faktiskt förstå det problemet du belyser fast du är jävligt klumpig i det du skriver.

    Det är inte accepterat i samhället att män har krav och är ytliga för vi ska vara glada för det vi får, vi själva ska dock glatt finna oss i att kvinnor får ha krav på längd och utseende etc, men jävlar om du själv skulle omnämna att du gillar kortare kvinnor som är smala och har stor byst tex då har du tagit dig vatten över huvudet! Män får inte ha preferenser idag det är fan hugget i sten det, nåväl inte iaf officiellt då är diskriminerande för som som det inte omfattar, men vänder du på det så då är det bara som man att antingen bli längre eller ha större kuk! Men seriöst så är du något på spåret!

  • hejnina

    Dejtingsidor är ju kvinnornas marknad. Jag får hur många mail som helst (trots att jag inte har bild ens) och måste sålla. Jag personligen sållar inte på längd men på andra saker. Det kan innebära att jag går miste om fantastiska saker men jag får ta den risken, på något vis måste jag sålla för annars blir alla mail övermäktiga.

  • Madmoiselle

    Och alla kvinnor är en enad grupp där alla är likadana eller vadå?

  • Rosebud

    Min erfarenhet är att många människor idag tänker ganska mycket på hur ens partner kommer uppfattas i vänkretsen och den egna familjen. Är hen presentabel?

    Jag tillhör dem som väljer efter egen uppfattning endast. Jag bryr mig faktiskt inte ett jota hur min flickvän/ fru uppfattas av andra. Det är hon och jag som är tillsammans. Vad sen andra har för synpunkter på det struntar jag i även om jag
    blir ifrågasatt på släktmiddagar, julafton eller på jobbet.

    Den som blir tillsammans med någon bara utifrån hur hen ser ut, får naturligtvis räkna med att det inte är kool & the gang med allt det andra i relationen.
    Grovt sett blir man etablerad kk och det finns ganska många som lever så livet igenom. Skälen till det kan vi kanske avhandla någon annanstans?

  • Anonym (Alone)

    Jo, jag förstå att mitt inlägg kan göra ont bland en del personer... (sanningen svider?). Men allvarligt talat så förväntade jag mig mer av dagens moderna kvinnor. Att vi män är skitstövlar, det vet vi och det har vi blivit upplysta om många gånger. Tråkigt bara att kvinnor väljer att ta efter männens dåliga sidor (vilket kanske är ett tecken på att vi män var inne på rätt väg ändå?).

    Tror att min reaktion beror på att jag har varit borta från "marknaden" rätt länge nu. Men, som sagt, jag blev chockad. 

  • Fjäril kär
    Anonym (Alone) skrev 2015-04-26 14:35:03 följande:

    Jo, jag förstå att mitt inlägg kan göra ont bland en del personer... (sanningen svider?). Men allvarligt talat så förväntade jag mig mer av dagens moderna kvinnor. Att vi män är skitstövlar, det vet vi och det har vi blivit upplysta om många gånger. Tråkigt bara att kvinnor väljer att ta efter männens dåliga sidor (vilket kanske är ett tecken på att vi män var inne på rätt väg ändå?).

    Tror att min reaktion beror på att jag har varit borta från "marknaden" rätt länge nu. Men, som sagt, jag blev chockad. 


    sen tror jag också att mycket av det du beskriver finns inom en särskild ålderskategori.  

    Jag är 40 år men som yngre letade jag efter en äldre partner och bland åldersspannet på 15-20 år äldre killar än mig så hittade jag ingenstans det som nämns om utseende.  Dom som på riktigt ville ha en yngre partner värdesatte verkligen dom inre egenskaperna och jag upplevde ett mer intresse kring vem jag var som person . Bland dessa äldre killar fanns det aldrig något tjat om att skicka bilder eller berätta vad jag har för bh.storlek osv.  

    Däremot bland dom mer ytligare killarna fanns det ett klart intresse över hur jag såg ut och jag misstänkte att dom letade ett snyggt och småkorkat kuttersmycke de kunde behandla lite hur dom ville.   Och när jag då inte var intresserad fick jag ett "dra åt helvete" till svar vilket ju bevisade min teori... 

    min iakttagelse och erfarenhet är att ju yngre man är på dessa dejtingsidor ju mer fokus är det på utseendet, då det fortfarande anses vara den viktigaste egenskapen då kompistryck fortfarande styr till viss del. 
Svar på tråden Kvinnor är hycklare?