• sextiotalist

    Utmaning: Det lataste du har gjort idag

    Efter att nu läst den trehundratusende (och lägg på lite till) om hur lata och bekväma föräldrar är för att... Den senaste om att inte ha blöjfria barn vid 2 års ålder. Då avser jag tråd, tappade ordet och jag kan inte redigera i texten från telefon.

    Utmaningen då: Det lataste (eller tillräckligt i varje fall) som du har gjort idag.

    Själv orkade jag inte skriva om tråden när jag missade ett ord.

    Sedan försöker jag med telepati få snabeldraken att ta fighten med dammråttorna.

    Så kom igen nu. Blotta er lättja.

    Ja, jag har kryssat i för anonyma svar

  • Svar på tråden Utmaning: Det lataste du har gjort idag
  • Themis

    Tittat på blommorna och konstaterat att de nog klarar sig ett par dar till.

    Tittat på dammråttorna i trappan och tänkt att jaja, det tar jag nästa helg.

    Tittat på den torra tvätten och tänkt att den viker jag i morgon.

    Kunde fortsätta...

    Å andra sidan var jag uppe kl 7 och hade bakat en långpanna kärleksmums och handlat bär och glass och pensékorg till svärmor kl 11, det gäller att prioritera!


    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • sextiotalist
    Themis skrev 2015-04-26 16:11:43 följande:

    Tittat på blommorna och konstaterat att de nog klarar sig ett par dar till.

    Tittat på dammråttorna i trappan och tänkt att jaja, det tar jag nästa helg.

    Tittat på den torra tvätten och tänkt att den viker jag i morgon.

    Kunde fortsätta...

    Å andra sidan var jag uppe kl 7 och hade bakat en långpanna kärleksmums och handlat bär och glass och pensékorg till svärmor kl 11, det gäller att prioritera!


    Låter som bra prioriteringar och eloge till dig som använde ditt vanliga nick i denna känsliga fråga ;)
  • isabelless

    Det lataste idag var att ringa min mamma och fråga om vi får komma och äta middag pga sååå trött! (en ursäkt är dock mitt låga järnvärde)

  • sextiotalist
    isabelless skrev 2015-04-26 17:39:27 följande:

    Det lataste idag var att ringa min mamma och fråga om vi får komma och äta middag pga sååå trött! (en ursäkt är dock mitt låga järnvärde)


    Alla ursäkter till lättja är godkända. Om du tar dig till mig så bjuder jag på en järnrik nässelsoppa (om jag orkar rensa nässlorna vill säga :) )
  • Aspie

    Legat vaken i sängen från det att jag vaknade (06:34) till 16-tiden. Jag städar och fixar idag och räknade ut att kliver jag upp 2 timmar innan tvättiden så hinner jag med allt ändå.

    ...

    Rätt så skönt att leva ensam i dessa stunder. Skål

  • sextiotalist
    Aspie skrev 2015-04-26 18:11:19 följande:

    Legat vaken i sängen från det att jag vaknade (06:34) till 16-tiden. Jag städar och fixar idag och räknade ut att kliver jag upp 2 timmar innan tvättiden så hinner jag med allt ändå.

    ...

    Rätt så skönt att leva ensam i dessa stunder. 


    Måste nog hänga tvätten ikväll. Hinner inte i morgonbitti tåget går vid 6-tiden och så är jag inte hemma förrän vid 22
  • Sagolina

    Jag fällde ut skräp ur vedkorgen i morse. Sköt fram dammsugningen till efter frukost, efter lunch, när sonen gått ut, när potatisen kokar, när vi ätit middag... Imorgon...

    Tyvärr resulterar min lathet i att jag nu tvingas dammsuga hela vardagsrummet, då skräpet spritt ut sig.

    (Och ja, så har jag inte aktivt pottränat sonen på snart två år. Skam!)


  • sextiotalist
    Sagolina skrev 2015-04-26 18:32:33 följande:

    Jag fällde ut skräp ur vedkorgen i morse. Sköt fram dammsugningen till efter frukost, efter lunch, när sonen gått ut, när potatisen kokar, när vi ätit middag... Imorgon...

    Tyvärr resulterar min lathet i att jag nu tvingas dammsuga hela vardagsrummet, då skräpet spritt ut sig.

    (Och ja, så har jag inte aktivt pottränat sonen på snart två år. Skam!)


    Alltså dammsugningen och vedkorgen det går väl an. MEN INTE POTTRÄNAT TVÅ-ÅRINGEN där gick gränsen. En anmälan till soc kommer inom kort. Jodå jag vet vem du är. Du började i min klass 1969 och allt stämmer ;)
  • SecretMe

    Har inte gjort ett jota idag mer än att lapa sol och läsa bok.
    Hundarna har traskat runt på gården, sambon får ta promenaden när han kommer från jobbet sent ikväll.

    Skäms jag?
    Nä...

  • sextiotalist
    SecretMe skrev 2015-04-26 18:43:05 följande:

    Har inte gjort ett jota idag mer än att lapa sol och läsa bok.

    Hundarna har traskat runt på gården, sambon får ta promenaden när han kommer från jobbet sent ikväll.

    Skäms jag?

    Nä...


    Här har det regnat hela dagen. Låter toppen
  • sextiotalist
    Sagolina skrev 2015-04-26 18:32:33 följande:

    Jag fällde ut skräp ur vedkorgen i morse. Sköt fram dammsugningen till efter frukost, efter lunch, när sonen gått ut, när potatisen kokar, när vi ätit middag... Imorgon...

    Tyvärr resulterar min lathet i att jag nu tvingas dammsuga hela vardagsrummet, då skräpet spritt ut sig.

    (Och ja, så har jag inte aktivt pottränat sonen på snart två år. Skam!)


    Hoppas du inte missuppfattade mitt svar men jag kunde inte låta bli.

    Det låter som du också haft en bra dag med rätta prioriteringar :)
  • Sagolina
    sextiotalist skrev 2015-04-26 18:37:56 följande:

    Alltså dammsugningen och vedkorgen det går väl an. MEN INTE POTTRÄNAT TVÅ-ÅRINGEN där gick gränsen. En anmälan till soc kommer inom kort. Jodå jag vet vem du är. Du började i min klass 1969 och allt stämmer ;)


    Jag vet. Verkligen ett bottennapp till förälder sonen fått! Lägg till att han fick gå och sova i byxor och en tröja för att han inte hade någon ren pyjamas (orkade inte tvätta igår efter att ha ordnat dop för 60pers), så är anmälan klockren!
  • sextiotalist
    Sagolina skrev 2015-04-26 18:50:51 följande:

    Jag vet. Verkligen ett bottennapp till förälder sonen fått! Lägg till att han fick gå och sova i byxor och en tröja för att han inte hade någon ren pyjamas (orkade inte tvätta igår efter att ha ordnat dop för 60pers), så är anmälan klockren!


    Livet är hårt ibland. Rekommenderar kloning.

    60 personer. Vi hade 30 och det räckte och blev över
  • Trampar

    Så fort chansen och liven kommit har jag kastat nig i soffan och spelat soda crush. Och ja jag är vuxen, väldigt vuxen.

  • lövet2

    Jag skulle plita i hop en handlingslista på vägen till affären. Det blev för jobbigt, så jag passade på att ta en tupplur i stället (nej, det var inte jag som körde!).

  • Mandel

    Sitta här och smygäta choklad - barnen är ute och hoppar studsmatta. Jag borde plugga inför mitt BE-kort...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • riboflavin

    Jag har varit jävligt duktig idag så det lataste jag åstadkommit var att lägga mig på sängen en timme (utan att ha duschat först) och tog en tupplur efter lunch. Nu stinker sängen rök (har eldat ris hela dagen) och jag tänker inte byta sängkläder förrän i morgon.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Utmaning: Det lataste du har gjort idag