• ankan20

    BRUTET ben i handen?

    Jag slog i min hand här om dagen och nu har jag väldigt ont det är lite svullet och jag jobbar i vården och kan inte ens ha på mig handskar i min storlek pga det är så ömt. Jag har väldigt ont och det är det benet som fortsätter nedanför lillfingret som jag slog i och det är en ¨knöl¨ på benet... bara jag rör för mycket på lillfingret gör det fruktansvärt ont och om jag snuddar till och nuddar på benet nedanför är det skala 8/10 ca av smärta...Gråter Jag vill ha tips av er vad det kan vara? stukning, spricka eller bruten? 

    Tacksam för era svar!

  • Svar på tråden BRUTET ben i handen?
  • ankan20

    Jo för att jag åkte till akuten och när jag kom dit så var det barn som grät och några som hosta och inte mådde bra och då skall jag ställa mig i receptionen och säga jag har ont i handen... Rynkar på näsan det kändes jobbigt. MEN ont det har jag!!

  • ankan20

    Jo jag vill ju åka dit men känner mig så dum.. nästan så man tar upp doms tid... men ja jag får väl rycka upp mig och pallra mig dit IGEN

  • Anonym (undrar)

    Varför åka till akuten? Går det inte att beställ tid hos en läkare på måndag om du nu känner att det inte är så där jätte akut trots att du har ont.

  • ankan20
    Anonym (undrar) skrev 2015-04-26 16:36:12 följande:

    Varför åka till akuten? Går det inte att beställ tid hos en läkare på måndag om du nu känner att det inte är så där jätte akut trots att du har ont.


    Nej för jag jobbar imorgon och vet inte om jag kan det
  • Anonym (boka tid)

    Man måste inte åka till akuten för att röntga. Boka tid på din vårdcentral så kan läkaren där titta och beställa röntgen om det behövs. Om det är brutet hänvisar de dig vidare till akuten, dit du kommmer färdigröntgad och med halverad väntetid. Är inget brutet går du hem och har sparat en dag!

  • ankan20

    Nu är jag hemma igen efter 4 timmar på akuten så fick jag reda på att det var en liten spricka

Svar på tråden BRUTET ben i handen?