• Anonym (mikaela)

    Skönhetsoperationer p.g.a andras kommentarer

    Jag har alltid varit en tjej som varit nöjd med mitt utseende på alla sätt och vis. Fått mycket uppmärksamhet och killarna jag träffade gav mig bara komplimanger. Men sen hände något. Jag träffade en kille som kommenterade vissa saker med min kropp som negativa. Saker som jag aldrig hade haft en tanke på men helt plötsligt började fixera över. Kollade på bilder på nätet och insåg att jag kanske inte såg ut som idealet, men det va som sagt inget jag brytt mig om innan den killens kommentar. Jag tyckte han va en idiot och gick vidare med mitt liv.

    Men killen jag träffade efter honom kommenterade samma sak. Han sa att han inte brydde sig men att han hade inte träffat någon tjej som såg ut så. Jag hade INTE frågat honom om hans åsikt utan detta va en spontan kommentar efter att han såg mig naken. Han brukade också skämta om att jag såg sliten ut och det slutade med att jag investerade i restylaneinjektioner trots att kliniken sa att jag inte behövde sånt än. 

    Nu har jag fortfarande kvar det här kroppsliga komplexet och vågar inte visa mig naken för en till kille. Jag känner inte längre mig sexig och skäms över hur jag ser ut. Och de har rätt, jag ser annorlunda ut och det är inte snyggt. Det verkar finnas många som tycker så. Jag vill duga som jag är, men jag vill samtidigt att min framtida kille ska tycka att jag är fin. Är jag helt blåst som tänker att operation är den enda utvägen?

  • Svar på tråden Skönhetsoperationer p.g.a andras kommentarer
  • Anonym (T)

    Du skriver i början att du alltid varit nöjd med hur du ser ut. Försök komma tillbaka till det. Känns som det enda du behöver göra är att utesluta personer i ditt liv som tar sig friheten att bryta ditt självförtroende. Om du opererar dig bör du ha en annan orsak än att någon annan påpekat något om hur du ser ut, risken finns annars att du fastnar i ett ont mönster.

  • Anonym (mikaela)
    Anonym (T) skrev 2015-04-26 17:07:33 följande:

    Du skriver i början att du alltid varit nöjd med hur du ser ut. Försök komma tillbaka till det. Känns som det enda du behöver göra är att utesluta personer i ditt liv som tar sig friheten att bryta ditt självförtroende. Om du opererar dig bör du ha en annan orsak än att någon annan påpekat något om hur du ser ut, risken finns annars att du fastnar i ett ont mönster.


    Vissa saker som de pekat på har jag inte tyckt stämt så därför har jag inte fått komplex för det heller. Men de uppmärksammade mig snarare på saker som jag bara inte varit medveten om innan, och det är inte bara i mitt huvud att jag ser annorlunda ut. Det känns omöjligt att hitta tillbaka till det självförtroendet jag hade innan, då va jag ju lyckligt omedveten om verkligheten. På ett sätt hade det känts bra att operera, jag hade själv känt mig fin efter operationen, men det känns tråkigt att jag inte kunde vara "normal" från början så att säga.
  • Anonym (docka)

    Man undrar ju vad det är som killarna kommenterat...Vill du berätta? Förmodligen är det något som inte all är konstigt, men dessa killar förväntar väl sig att man ska se ut som en docka som de gör i porrfilm.

  • Anonym (mikaela)
    Anonym (docka) skrev 2015-04-26 17:20:43 följande:

    Man undrar ju vad det är som killarna kommenterat...Vill du berätta? Förmodligen är det något som inte all är konstigt, men dessa killar förväntar väl sig att man ska se ut som en docka som de gör i porrfilm.


    Bland annat är det att mina inre blygdläppar är jättelånga. Vilket de är, de hänger ut 2 cm. Båda killarna har sagt att det är normalt att de hänger utanför men att de inte träffat någon med så långa. Jag vill inte va perfekt, men vill inte heller känna mig som ett freak när jag tar av mig kläderna. 
  • Anonym (Idioter)
    Anonym (mikaela) skrev 2015-04-26 17:28:13 följande:
    Bland annat är det att mina inre blygdläppar är jättelånga. Vilket de är, de hänger ut 2 cm. Båda killarna har sagt att det är normalt att de hänger utanför men att de inte träffat någon med så långa. Jag vill inte va perfekt, men vill inte heller känna mig som ett freak när jag tar av mig kläderna. 
    Det gör mina också. Fattar att det inte omedelbart hjälper dig att jag säger det, men så att du vet: Du har haft otur med de här snubbarna. Jag har legat med drygt 20 killar, INGEN har kommenterat detta öht utan bara uppskattat läget. Min sambo sen tre år älskar hur jag ser ut (och känns). Önskar du kunde släppa detta, för du är INTE onormal. På något sätt.
  • Anonym (mikaela)
    Anonym (Idioter) skrev 2015-04-26 22:53:09 följande:
    Det gör mina också. Fattar att det inte omedelbart hjälper dig att jag säger det, men så att du vet: Du har haft otur med de här snubbarna. Jag har legat med drygt 20 killar, INGEN har kommenterat detta öht utan bara uppskattat läget. Min sambo sen tre år älskar hur jag ser ut (och känns). Önskar du kunde släppa detta, för du är INTE onormal. På något sätt.
    Jag vet att det hänger utanför för många, men så mycket som 2 cm eller mer? Ditt inlägg hjälper även om det kanske inte fick bort mina tankar på operation helt. För jag tvekar fortfarande. Egentligen finns där inga minus för min del att göra operationen egentligen, jag kommer känna mig sexigare efter den. Det som talar mot är min feministiska sida, som säger att jag inte ska anpassa mig utifrån hur män vill att jag ska se ut. Om jag får en dotter så vill jag att hon ska känna sig nöjd som hon är, och inte reduceras till ett objekt. Men det hade känts sååå skönt att bara veta att man är snygg där nere i allas ögon. Jag inbillar ju mig att även de killar som inte sagt något har reagerat, men varit för snälla för att säga det rakt ut.
  • Anonym (docka)
    Anonym (mikaela) skrev 2015-04-26 17:28:13 följande:
    Bland annat är det att mina inre blygdläppar är jättelånga. Vilket de är, de hänger ut 2 cm. Båda killarna har sagt att det är normalt att de hänger utanför men att de inte träffat någon med så långa. Jag vill inte va perfekt, men vill inte heller känna mig som ett freak när jag tar av mig kläderna. 
    Kände på mig att det handlade om detta... Du är inte onormal! På vilket sätt har dessa killar rätt att definiera vad som är normalt? Ska du gå och mäta alla killars kukar och säga till dem som har mindre än 15 cm att de är onormala? Visst skulle det vara sjukt! 

    Om du opererar dig bidrar du ju även till att det blir "onormalt" att ha blygdläppar som sticker ut. Fler och fler som gör det bidrar till att idealet blir det som är normalt och det andra avvikande. Det är helt sjukt! Varför skulle man vara ett freak liksom för att man inte ser ut som dessa porrskadade killar vill? Varför ska de få vinna och få tjejer att må dåligt för helt normala kroppar. Nej usch blir riktigt mörkrädd.

    Stärkt dig själv istället och din självkänsla, sexighet ligger inte i en viss kroppsdel. Vi kvinnor måste visa att vi duger som vi är och sluta skämmas!

    Dessa killar har en snedvriden syn på hur tjejer ska se ut och tyvärr är det väl så i dagens samhälle. Vi kanske borde börja visa att det inte är okej...
  • Anonym (Idioter)
    Anonym (mikaela) skrev 2015-04-27 20:30:23 följande:
    Jag vet att det hänger utanför för många, men så mycket som 2 cm eller mer? Ditt inlägg hjälper även om det kanske inte fick bort mina tankar på operation helt. För jag tvekar fortfarande. Egentligen finns där inga minus för min del att göra operationen egentligen, jag kommer känna mig sexigare efter den. Det som talar mot är min feministiska sida, som säger att jag inte ska anpassa mig utifrån hur män vill att jag ska se ut. Om jag får en dotter så vill jag att hon ska känna sig nöjd som hon är, och inte reduceras till ett objekt. Men det hade känts sååå skönt att bara veta att man är snygg där nere i allas ögon. Jag inbillar ju mig att även de killar som inte sagt något har reagerat, men varit för snälla för att säga det rakt ut.
    Mina hänger (minst) 2 cm. Om du googlar kommer du hitta MÅNGA som tänder specifikt på detta. Dvs: Om du opererade dig finns det de som skulle ha tänt mer på dig som du var innan.

    Som du säger är det egentligen helt befängt att ens tänka tanken att genomgå en dyr och garanterat EXTREMT smärtsam operation, där du låter skära bort bitar av ditt allra allra känsligaste område, för att det finns män som tycker att ett annat utseende på fittan är mer tilltalande. Säger inte att jag inte förstår dig och hur tanken uppkommer, tvärtom, men jag önskar verkligen att du kunde släppa det. Jag tror verkligen inte det är värt det.
  • Anonym (a)

    Jag tror såhär att hade porrfilmer haft tjejer med mycket läppar hade det ansetts vara så man ska se ut.Ungefär som att man skulle ha platt och "sportig" rumpa på åttiotalet ,men nu ska och kan den vara hur stor som helst.Så allt är vad vi anser vara snyggt och sexigt för tillfället.Men att operera underlivet för att en liten snorvalp gnäller tycker jag är enormt onödigt,det gäller att hitta en kille som tycker att det är underbart vackert och sexigt och de finns.

  • Anonym (mikaela)

    Tack alla. Jag har en tid inbokad för konsultation men lutar nu åt att avboka den.

  • Anonym (Idioter)
    Anonym (mikaela) skrev 2015-04-28 16:45:44 följande:

    Tack alla. Jag har en tid inbokad för konsultation men lutar nu åt att avboka den.


    Håller tummarna för att du avbokar :)
Svar på tråden Skönhetsoperationer p.g.a andras kommentarer