• Äldre 26 Apr 17:13
    919 visningar
    12 svar
    12
    919

    Välja vagn! Råd...

    Hej! 

    Jag behöver hjälp att välja en vagn till mig o min 7 månader gamla dotter. 

    Hittills har jag burit henne i sjal och bärsele men det känns som vi passerad någon magisk gräns där vid 8 kg. Jag har börjat känna av i knän o rygg efter långa promenader. Så nu är det dax att skaffa en vagn, frågan är bara vilken. 

    Önskelista:
    1. Lätt o smidig då vi bor på tredje våningen utan hiss.

    2. Helt (eller nästan helt) liggläge, då hon endast är 7 månader.

    3. Sittsen vänd mot mig(allt vändbar) då jag känner att jag vill ha koll o hon är så liten ännu.

    4. Bra hjul som går att köra på kullersten o grus. (kommer nog dock bli mest asfaltskörning)

    Jag kommer inte ha vagnen på några shoppingturer utan på långa promenader och jag är 180 cm lång så inte för kort handtag. Gärna en modell som funnits något år så att det går att hitta en begagnad. =)

  • Svar på tråden Välja vagn! Råd...
  • Äldre 26 Apr 18:55
    #1

    Jag kan rekommendera brio go, en otroligt bra och skön vagn att köra med, sitsen är vändbar, går både att ha emot sig och från sej! Och skön att köra om man är lång med ergonomiskt sänk och hörbart handtag. Den har två svängbara hjul fram, och om man väljer -13 eller nyare så kan man byta hjulen till normalstora fasta hjul, jag har aldrig tyckt att det behövs så jag har aldrig bytt hjul på vår vagn, men det är bra att det går att byta! Och vagnen är snygg också;)

  • Äldre 26 Apr 19:01
    #2

    Jag har nästintill identiska förutsättningar som dig (181 cm lång dock ;) ) och vi har en Emma Ljunga Super Nitro. Den är rätt skön att köra men tyvärr rätt klumpig och jobbig att bära på om man ska upp flera trappor. Risk för ryggskott!

    Välj en smidigare vagn är mitt tips. Min syster har en Urban Jungle som hon  är supernöjd med. Dock är sitsen framåt och jag vet inte om den går att vända.

  • Äldre 26 Apr 19:10
    #3
    mallis skrev 2015-04-26 18:55:33 följande:

    Jag kan rekommendera brio go, en otroligt bra och skön vagn att köra med, sitsen är vändbar, går både att ha emot sig och från sej! Och skön att köra om man är lång med ergonomiskt sänk och hörbart handtag. Den har två svängbara hjul fram, och om man väljer -13 eller nyare så kan man byta hjulen till normalstora fasta hjul, jag har aldrig tyckt att det behövs så jag har aldrig bytt hjul på vår vagn, men det är bra att det går att byta! Och vagnen är snygg också;)


    Jag har spanat in Brio Go men vad jag förstår så har den inte helt liggläge vilket det känns som man borde ha om man ska ha den till en 7-månaders. Eller har jag fel? =)
  • Äldre 26 Apr 19:30
    #4
    +1

    Baby Jogger Versa!

    vändbar sits

    fullt liggläge

    ställbart fotstöd

    extremt bra suflett

    jättelätt att fälla ihop

    Mycket kompakt ihopfälld

    Bärhandtag = lätt att bära upp och ner för trappor.



  • Äldre 26 Apr 21:59
    #5

    Håller med ovanstående. Babyjogger Versa verkar ha det du är ute efter! Kan du tänka dig att ha henne framåt så kan Babyjogger City Mini GT vara ett alternativ. Den är lättare än Versan.

  • Äldre 26 Apr 22:04
    #6

    Fungerar babyjogger bra i terräng? Jag tänkte med de små hjulen..

  • Äldre 26 Apr 22:43
    #7

    [quote=75214549][quote-nick]BeanBag skrev 2015-04-26 19:30:02 följande:[/quote-nick]

    Baby Jogger Versa!

    vändbar sits

    fullt liggläge

    ställbart fotstöd

    extremt bra suflett

    jättelätt att fälla ihop

    Mycket kompakt ihopfälld

    Bärhandtag = lätt att bära upp och ner för trappor.

    [/

    Håller med. Underbar vagn!

  • Äldre 26 Apr 22:45
    #8
    Guapa skrev 2015-04-26 22:04:14 följande:

    Fungerar babyjogger bra i terräng? Jag tänkte med de små hjulen..


    Vad för terräng tänkte du på ?:)

    Över stock och höga stenar el vanlig skogsstig med små rötte?

    Inge problem med skogsvägar. Hjulen är ej så himla små egentligen.
  • Äldre 26 Apr 22:47
    #9

    [quote=75214462][quote-nick]ZitaSol skrev 2015-04-26 19:10:03 följande:[/quote-nick]

    Jag har spanat in Brio Go men vad jag förstår så har den inte helt liggläge vilket det känns som man borde ha om man ska ha den till en 7-månaders. Eller har jag fel? =)

    [/

    Du behöver ej ha helt liggläge på 7 mån :)

  • Anonym (Smile­)
    Äldre 27 Apr 05:10
    #10

    Brio smile!

    Lufthjul, vändbar, fullt liggläge, extremt bra sufflett.

  • Äldre 27 Apr 10:53
    #11

    Emmaljunga Viking :)

  • Äldre 27 Apr 14:11
    #12

    En annan fördel med Brio Go är den otroligt rymliga varukorgen. Man får plats med hur mycket som helst, storhandla etc är inga problem.

Svar på tråden Välja vagn! Råd...