• Anonym (Undrande kvinna)

    Det här med att kommentera andras utseende hur ni vill

    Ibland, ganska ofta faktiskt, när jag går ut får jag höra att jag ser ut si eller så.

    VARIFRÅN FÅR DESSA MÄNNISKOR BEHOVET ATT KOMMENTERA EN FRÄMLINGS UTSEENDE PÅ DET VISET?

    Okej, du tycker jag är ful - OCH? Vad är meningen med det?

    Min existens går inte ut på att vara snygg för dig.

    Jag kanske blir ledsen av det du säger, jag kanske inte bryr mig - men varför besvärar du dig med att kommentera mitt utseende på det viset? Vad ska du få ut utav det?

    Både äldre män och yngre killar tycker det är okej att kommentera mitt utseende på det här viset, så jag har inte märkt av att det "bara är tonårskillar som håller på med sånt".


  • Svar på tråden Det här med att kommentera andras utseende hur ni vill
  • Långbenopluto

    Du måste befinna dig i ovanliga situationer eller med konstiga personer, om du blir utsatt för detta.....

    Jag har aldrig fått nån kommentar om mitt utseende, och jag har aldrig gett någon en sån kommentar...

  • Anonym (Undrande kvinna)
    Tines skrev 2015-04-26 22:06:41 följande:
    Du måste befinna dig i ovanliga situationer eller med konstiga personer, om du blir utsatt för detta.....

    Jag har aldrig fått nån kommentar om mitt utseende, och jag har aldrig gett någon en sån kommentar...
    Jag skulle inte säga att det är ovanliga situationer. Exempel: när jag står och plockar tomater på Coop, när jag promenerar i mitt närområde, när jag väntar på bussen, när jag sitter på tåget. Konstiga människor kan jag inte avgöra om det är heller då det är totala främlingar. Jag tänker att det säkert är "helt vanliga människor", för ofta är "helt vanliga människor" kapabla till ovanliga saker...
  • Anonym (Undrande kvinna)
    Fiona M skrev 2015-04-27 18:50:59 följande:
    Älskar Fannys illustrationer!
    Jag med!
Svar på tråden Det här med att kommentera andras utseende hur ni vill