• ourdreamsaboutababy

    Betalningsanmärkningar utan brev från KFM???!!!

    Hej! jag och min sambo ansökte om ett lånelöfte online i torsdags kväll och fick det nekat! :O
    Jag har en en avbetalning på vårr säng så trodde de berodde på den lilla summan.
    men ja ringde iaf och ville få det klart för oss varför eftersom de inte står i texten när man blir nekad.
    Det visar sig då att min sambo tydligen har 3 st betalningsanmärkningar..
    tydligen 1 för 2 år sen, 1 från förra året och 1 från feb i år..
    jag har varit tillsammans med honom under alla dessa år och vet att vi betalt alla dessa kfm brev vi fått. 
    men till min fråga nu då:
    Kan man få en betalningsanmärkning utan att veta om det och utan att ha fått brev ifrån KFM?!
    vi hade som sagt ingen aning om detta då vi inte fått något kronofogdebrev eller någon som ringt därifrån.
    Och vi har dessutom bytt lght 2 ggr på dessa år och alla har gjort en kreditupplysning som visat nada.
    Vad fan är detta.. 
    HUr ska vi lösa detta?
    vi hade inte en jäkla aning. 
    Får man inte reda på när man får betalningsanmärkningar?
    och borde man inte få flera påminnelser ifrån KFM innan det? som sagt vi har inte på ca 1 fått ett enda ifrån KFm :
    SNÄLLA NÅGON SOM KAN NÅT OM DETTA HOJTA TILL VI ÄR SÅ CHOCKADE OCH LEDSNA..
  • Svar på tråden Betalningsanmärkningar utan brev från KFM???!!!
  • Nerfherder

    Det kan ju vara så att din sambo har slängt räkningar/gömt dem för dig. Tyvärr är det det första jag kommer att tänka på.

  • Kerubmamman

    Det är inte KF som ger betalningsanmärkningen, det är inkassobolagen. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • ourdreamsaboutababy

    då är de ännu konstigare. för alla och de är ite  mpna inkasso heller. har vi betalt så fort vi kunnat.


    men ändå... de borde ju ändå informera om att man fått en betalningsanmärkning?

  • Kjell2

    Din sambo kan ha döljt saker för dig
    I och med era flyttar kan posten ha kommit fel, speciellt om ni inte ändrat folkbokföring

    Han får kolla med kfm i morgon varifrån detta kommer.

  • Drottningen70
    Kerubmamman skrev 2015-04-26 18:51:13 följande:

    Det är inte KF som ger betalningsanmärkningen, det är inkassobolagen. 


    Va? Kan det verkligen stämma? Att ge någon en anmärkning som påverkar hela livet måste väl vara ett myndighetsbeslut inte nåt som vilken privat aktör som helst kan göra?
  • ourdreamsaboutababy

    vad jag har läst så är de kreditbolagen ja. men de måste ha gått till KFM först? de måste ju gåvidare . och därefter efter päminnelser och inga betalningar lämnas en prick.


    vi ska ringa imorgon. men tänkte bara ifall någon annan varit med om detta.


     


     

  • ourdreamsaboutababy
    Drottningen70 skrev 2015-04-26 19:30:02 följande:
    Va? Kan det verkligen stämma? Att ge någon en anmärkning som påverkar hela livet måste väl vara ett myndighetsbeslut inte nåt som vilken privat aktör som helst kan göra?
    håller med. islutändan är de inkassobolagen men de msåte gtt till KFM först vad jag läst mig till?
  • ourdreamsaboutababy
    ourdreamsaboutababy skrev 2015-04-26 19:59:30 följande:

    vad jag har läst så är de kreditbolagen ja. men de måste ha gått till KFM först? de måste ju gåvidare . och därefter efter päminnelser och inga betalningar lämnas en prick.


    vi ska ringa imorgon. men tänkte bara ifall någon annan varit med om detta.


     


     oj haha inkassobolagen såklart*


  • Ramborg

    "alla dessa kfm brev vi fått"? Hur många har ni fått egentligen?

    Ni har väl missat några helt enkelt?


    42.
Svar på tråden Betalningsanmärkningar utan brev från KFM???!!!