• Arwengren

    Fris kvinna Försöker bli gravid tar sig ej

    Hej

    Behöver tips från er kvinnor... Är i stort behov nästan så att det påverkar vardagen

    Är 23 år både jag o min man... Fullt friska båda två.. Med en son.

    Vi har mu försökt i 5 månader men det tar sig inte... Nu tänker ni att set är kort tid jag vet.. Men jag är ett kontroll freak och vill gärna skaffa ett syskon till vår 2 åring.

    Jah har testat ägglossningsstickor som ger utslag, bisolvon och alla möjliga bli gravid tips. Var hos gynekologen förra veckan..

    Hon konstatera att allting såg jätte bra ut och att livmodern var fullt frisk... Min make är också frisk och har inga problem

    Varför tar det sig inte? Jag känner av min ägglossning varje månad samt har regelbunden mens. Jag ammar min 2 åring 1 gång på natten ... Men de ska väl inte påverka?

    Om ni känner igen detta... SÅ SNÄLLA SKRIV.

    Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-26 20:27
    Vill så gärna bli gravid...????

  • Svar på tråden Fris kvinna Försöker bli gravid tar sig ej
  • Fian88

    5 månader är inte lång tid alls. Vet att det inte känns så för vi är i samma situation, är inne på 11e försöket nu och kommer ringa gyn om det inte tagit sig till sommaren (försökt 1 år då). Har en son sedan innan som blev till direkt. Och tänk på att även om man prickar in äl så är det mycket annat som ska klaffa. Celldelningen ska fungera för det första, sen ska slemhinnan i livmodern vara tillräckligt tjock och välkomnande för att ägget ska vilja fästa. Som sagt, förstår att det känns som en evighet, men det är det inte. Som ovanstående skrev, även för fullt friska par är upp till 1 år normalt. Lycka till

  • Fian88

    5 månader är inte lång tid alls. Vet att det inte känns så för vi är i samma situation, är inne på 11e försöket nu och kommer ringa gyn om det inte tagit sig till sommaren (försökt 1 år då). Har en son sedan innan som blev till direkt. Och tänk på att även om man prickar in äl så är det mycket annat som ska klaffa. Celldelningen ska fungera för det första, sen ska slemhinnan i livmodern vara tillräckligt tjock och välkomnande för att ägget ska vilja fästa. Som sagt, förstår att det känns som en evighet, men det är det inte. Som ovanstående skrev, även för fullt friska par är upp till 1 år normalt. Lycka till

  • Arwengren

    Tack för era svar

    Jo jag FÖRStär och håller med... Ibland går det inte alltid lika fort och man blir lika besviken när mensen kommer varje månad

    Men men... Man får väl hålla ut och fortsätta försöka ändå

  • Fian88
    Arwengren skrev 2015-04-26 21:39:08 följande:

    Tack för era svar

    Jo jag FÖRStär och håller med... Ibland går det inte alltid lika fort och man blir lika besviken när mensen kommer varje månad

    Men men... Man får väl hålla ut och fortsätta försöka ändå


    Jag blev som mest besviken de första månaderna, nu tar jag det lite mer med ro. Man får försöka fokusera på annat även om det är svårt!
Svar på tråden Fris kvinna Försöker bli gravid tar sig ej