• Anonym (TS)
    Äldre 26 Apr 21:22
    219 visningar
    1 svar
    1
    219

    Gravidsymptom

    Anledningen till att jag lägger in denna tråd i "känsliga rummet" är för att jag inte fixade till att vara anonym annars

    Men iallafall, jag och sambon har börjat planera barn sen en tid tillbaka, han är 28 och jag 25 år så det känns som ett bra och passande tillfälle då båda har fast anställning och har hunnit med partylivet en hel del. Iallafall till saken jag hade ÄL 18/4 och under tre dagar inklusive den 18 hade vi mycket mys, och vi har försökt förut men det har inte känts som att det var precis på rätt dag så jag klickade hem några ÄL stickor från testlagret och det visade starkt just den 18. Jag har bim den 2/5 och det känns lite som att det har "tagit sig" eller vad man kan säga, nu kanske det inte är så mycket symptom, jag kanske inbillar mig men kan ju alltid skriva upp mina "symptom" och så kan någon snäll själ där ute skriva sina och vad de hade innan de plussade! Vill gärna vänta med att testa tills efter bim om nu inte mensen mot förmodan skulle komma

    ömma bröst

    sömnig hela tiden

    trög i magen

    lätt irriterad

    gråtmild (senast idag för att sambon skulle jobba natt)

    tål inte att kolla på¨barn som far illa ut utan att få ont i hjärtat

    liite illamående på kvällen (kan bero på annat också såklart)

    små små ilningar i tjejmagen då och då

    Vet dock inte om jag inbillar mig eller ej.

    Man kanske inte kan kalla det just symptom, det kan ju vara en hormonförändring pga mens osv, men skulle vara kul att se ifall nån hade liknande och sen plussat Tack på förhand! /kanske blivande mamma

  • Svar på tråden Gravidsymptom
  • Anonym (sympt­om)
    Äldre 27 Apr 15:12
    #1

    Hej!
    Vi hade nog ägglossning samma dag - om jag fick ägglossning då. Jag glömde ett piller dagen innan och har nu börjat känna något - tror jag. Men det serju ut som du har massor av symptom! Jag har bara detta (skrev i en annan tråd)

    ..i torsdags morse, alltså 5 dagar efter det eventuella befruktningstillfället kände jag några stickningar vid/i livmodern. MEN de varade bara någon minut! sen inget mer..
    Idag på förmiddagen har jag känt smärta två gånger i "livmoderns" (i det området iaf) vänstra sida. Smärtan kändes bara några sekunder var gång...

    Hur är din smärta i livmodern (eller tjejmagen - om det nu är samma ställe?)? Är det ihållande flera timmar eller bara en kort stund åt gången?

    /L

Svar på tråden Gravidsymptom