• Anonym (Help!)

    Distanskurser - hjälp!

    Jag har grymt bra betyg från gymnasiet och hade tänkt läsa vidare på högskola eller universitet nu efter sommarn. Men jag kommer inte klara av en utbildning som kräver att jag är i skolan om dagarna - jag behöver en distansutbildning.

    Hur hittar man dessa? Hur ansöker man? Hur går det till? Är man berättigad till CSN _bidrag_ och _lån_?

  • Svar på tråden Distanskurser - hjälp!
  • spirituality

    antagning.se är det. Där hittar du all information om hur en ansökan osv går till. Du får studiemedel för ditanstudier, precis som för andra studier.

    Det är dock för sent att söka till hösten. Sista ansökningsdatum var den 15 april. Visst, du kan göra en sen anmälan, men risken är stor att du inte kommer in.

  • mammaåten

    Var även medveten om att många distanskurser inte är helt på distans. Heter dom bara "distans" så innefattar det även fysiska träffar i väldigt många fall. Heter dom IT-distans ska det däremot vara helt fritt - förutom eventuellt upprop & tentamen (men oftast är dom också via dator).
    Men som ovanför sa är det försent för att söka till de allra flesta utbildningar nu i höst. 
    Tror det här blir en direktlänk till alla distanskurser & dom som är öppen för sen anmälan: www.antagning.se/se/search&searchableOnly=on&distance=on

  • Anonym (Help!)

    Åh, va ni är snälla! Tack så otroligt mycket!

Svar på tråden Distanskurser - hjälp!