• Onix

    Vilka är de värsta "facebookarna"?

    Som rubriken lyder - vilka är de värsta människorna som facebookar. Alltså de mest irriterande statusuppdateringarna .

    Ös på med er irritation!

  • Svar på tråden Vilka är de värsta "facebookarna"?
  • hundtok

    Par som bor ihop men ändå måste skicka gulliga meddelanden till varandra på fb flera gånger om dagen. Varför inte prata med varandra istället?

  • Anonym (Skrytmånsen)

    Personen jag känner som alltid gör uppdateringar när hon och sambon är på något "lyxigt" eller resor. Det är bara skrytuppdateringar och aldrig något down to earth. Hon vill jag bara kräkas på när jag ser henne i loggen. Hennes behov av att skryta har säkert att göra med att hon var utfattig tills hon träffade sin sambo som har det ganska bra ställt. Det sjuka i det hela är att hon numera ser ner på personer som inte har så mycket pengar och säger det högt också.

    (Och nej, jag är inte avundsjuk och pengar har jag också!)

  • Erizajo

    De som bara skriver när de tränat och ska vara så duktiga

    De som bara lägger upp bilder på sina barn

    De som lägger upp femton statusar/bilder i minuten typ :)

  • Meus Veritas

    Dom som bara fiskar kommentarer och sympati genom att skriva kryptiska tyck synd om mig uppdateringar. Det enda dom vill är att folk ska svara "vad har hänt gumman" urk kräks på dom

  • Modesty

    Vissa med barn som måste uppdatera alla med bilder om precis allt tjugo gånger om dagen!

    *Hen äter, hen sover, hen sitter, hen spyr, hen bajsar, hen leker, hen andas!*

    Folk som lägger ut bilder på precis all mat de äter! Och skriver precis allt de gör! Vem bryr sig om att du skiter eller äter ostmackor?

    Folk som överdriver saker. Ibland har man varit på någon fest eller event som blivit riktigt tråkigt men som folk sen beskriver på Facebook som århundradets fest. Då vet man att man alltid bör ta allt de säger med en nypa salt i framtiden.

    Ett ex skrev ofta om saker som "han" hade gjort och att det var värsta cool!!t men det i verkliga fall var jag som gjorde, hans flickvän! Lame. Tex "Idag hamnade jag i bråk med ett gäng" men glömmer nämna att han stod skakandes bakom min rygg och det var jag som skötte snacket.

  • MEE83

    Har inga jobbiga människor på min FB, då ryker dom. Skrattande

    Seriöst dock, kan inte säga att jag stör mig på något direkt, det är sådan salig röra, från människor som har rätt lite gemensamt, som dessutom är utspridda lite överallt, så även om jag skulle störa mig, så drunknar det i allt det andra som jag tycker är intressant att få veta, det blir bra variation, mycket vardagshumor, och vardagsgrejer, från en foto update från en aftertraining(korp fotboll) öl i Zürich, till pannkaksbak hos mormor, följt av en förfrågan om vart man kan köpa snygga t-tröjor, till någon som försmädar kollektivtrafiken, etc... det blir aldrig direkt repetitivt... hinner aldrig störa mig på någon. haha

  • Themis

    Folk som fortfarande lunchar med "finaste" Line, tränar med "snyggaste" Ylva osv osv. Det känns väl ganska gjort...?

    Folk som bara postar causes med förtiåtta länkar, typ insamling till en rullstol åt en terrier i Peru och liknande.

    Jag gillar matbilder och vad folk äter, det ger mig inspiration, framförallt när de spanar in restauranger i närområdet som man kanske tänkt besöka.
    Men då får man lägga upp den brända falukorven eller de missbildade kakorna också nån gång så det inte blir bara pretto.


    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • Spagettimonstret
    Themis skrev 2015-04-26 23:44:10 följande:

    Folk som fortfarande lunchar med "finaste" Line, tränar med "snyggaste" Ylva osv osv. Det känns väl ganska gjort...?


Svar på tråden Vilka är de värsta "facebookarna"?