• Anonym (sara)

    semesterlön? får alla det?

    Jag är anställd som förskollärare inom Malmö. Jag har läst lite om det här med semesterlön, får alla det? Jag är anställd året ut, anställningen blir tillsvidare när jag får min legitimation. Jag får förskottssemester om det nu spelar roll, alltså rätt till 25 dagar även om jag inte jobbat 1 år

  • Svar på tråden semesterlön? får alla det?
  • Stormorsan

    Jag förstår inte frågan riktigt. Om du får förskottssemester så är den ju betald men är återbetalningspliktig om du slutar inom fem år. 

  • Rani

    Ja det får du. För du menar betald semester (alltså din vanliga lön) + ett litet semestertillägg va?

  • Anonym (sara)

    Ja jag undrar om man får det här semestertillägget?

    Varför skulle man inte få det pga förskottssemester?

  • Anonym (Sol)
    Anonym (sara) skrev 2015-04-26 22:58:27 följande:

    Ja jag undrar om man får det här semestertillägget?

    Varför skulle man inte få det pga förskottssemester?


    Är det inte så att kommunen har kalenderår som intjänande år?

     

    Och naturligtvis får du semestertillägget, det har inget med förskottssemester att göra.
  • Sweet Sofia
    Stormorsan skrev 2015-04-26 22:03:53 följande:

    Semestertillägget får man inte vid förskottssemester bara den vanliga lönen.  


    Vad får du det ifrån?
  • Anonym (sara)
    Anonym (Sol) skrev 2015-04-26 23:05:41 följande:

    Är det inte så att kommunen har kalenderår som intjänande år?

     

    Och naturligtvis får du semestertillägget, det har inget med förskottssemester att göra.


    Ja det stämmer med kalenderår
  • gbgumman

    Det beror väl på avtalet. Jag jobbar i kommun och alltid fått semester + semesterersättning. Ingen har någonsin pratat om att man blir återbetalningsskyldig. Dock har min man som jobbar privat haft lite olika regler kring detta.

  • Anonym (sven-sture)
    Anonym (sara) skrev 2015-04-26 22:58:27 följande:

    Ja jag undrar om man får det här semestertillägget?