• Anonym (April)

    Är det okej att aldrig gå ut och leka med sitt barn?

    En bekant är aldrig ute med sitt barn och leker, inte sen förra somaren har jag sett dem tillsammans ute. Hon nöjer sig med att barnet kommer ut på dagis, under helgerna är dom inne, inne och inne. Är det okej? Jag tycker inte det! Finns det nån rekommendation att förhålla sig till förutom sunda förnuftet?

  • Svar på tråden Är det okej att aldrig gå ut och leka med sitt barn?
  • Anonym (Ut med barnen och lek!)

    Nej, alla barn behöver frisk luft! Samma med vuxna.

    Stackars barn . :/

    Sen springa av sig lite, leka men andra barn på lekplatsen är aldrig fel.

  • Sam84

    Vill man inte så vill man inte. Har hon för övrigt nåt intresse av sitt barn??

  • Anonym (April)
    Sam84 skrev 2015-04-26 22:51:23 följande:

    Vill man inte så vill man inte. Har hon för övrigt nåt intresse av sitt barn??


    Givetvis älskar hon sitt barn men dom pysslar väl inte ihjäl sig inomhus direkt. Mycket iPad med film och spel. Mycket mys och slöande.
  • Lindsey Egot the only one

    Alla människor gillar inte att vara ute. Är barnet på förskola kommer ju barnet ut de dagar barnet är på förskolan. Det borde väl räcka. När jag arbetade på förskolan var vi alltid ute minst 60 minuter på förmiddagen och vid fint väder efter mellanmålet tills barnen gick hem. 60 minuter är mycket om man jämför vad kontorsnissarn är ute under sina arbetspass.

  • Anonym (suck)

    Vad är det som ska diskuteras? Ska vi skvallra om henne nu?
    Är det inte enklare att du faktiskt går och säger det du tycker till henne ansikte mot ansikte? Eller vad menar du att vi ska komma fram till här?

  • Anonym ((o))

    Du har inte sett dom tillsammans ute, så därför är barnet inte ute?

    Ja, där ser man vilka slutsatser folk drar...

  • Lindsey Egot the only one
    Anonym ((o)) skrev 2015-04-26 23:20:03 följande:

    Du har inte sett dom tillsammans ute, så därför är barnet inte ute?

    Ja, där ser man vilka slutsatser folk drar...


    Många resonerar så. För några år sedan gick det en liknande tråd där människan som skrev TS påstod att hon stod i fönstret och kollade och såg aldrig att grannen var ute med sina barn. Har folk inte vettigare saker än att sitta i fönstret hela dagarna och går de aldrig på dass, lagar mat osv så grannen kanske hinner slinka ut utan att behöva känna sig iakttagen.
  • Pastella

    Mina barn vaknar 6, vi äter frukost och ger oss ut på upptäcksfärd i flera timmar. Inte bara gungor utan min 3åring visar lillebror hur kul det är i skogen för där kan man hitta kottar minsann, vid 11 är vi tillbaka hemma för lunch och vila. Det slår aldrig fel, när vi sitter där och äter luch kommer grannen med barnen ut och lägger nån pik om att vi alltid sitter inne. Kan det vara du?

  • Anonym (April)

    Fast jag VET att dom inte går ut! Varför? För att mamman inte "orkar". Jag har sagt till och det hjälper inte.

Svar på tråden Är det okej att aldrig gå ut och leka med sitt barn?